דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ברוך אנבייה

פלילים / כתב אישום בגין הריגה הוגש נגד דוקר ברוך אנבייה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז את כתב האישום נגד גביהו טגנה, שדקר למוות את אנבייה, בן 18, בחודש אוקטובר. על פי הפרקליטות, ההחלטה שלא להאשימו ברצח "נבעה משיקולים ראייתיים ומתוך עמדה משפטית כי זו העבירה שהתגבשה מהראיות בתיק"

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה אתמול (שני), לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד, כתב אישום נגד גביהו טגנה, בן 21 מרחובות, בגין הריגתו של ברוך אנבייה ז"ל ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד קרן לוי, בין הנאשם לבין המנוח הייתה היכרות קודמת. ביום חמישי, ה-20 באוקטובר, בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, היו טגנה, בת זוגו ואחרים, ביניהם גם אנבייה וחברו, ברחבת המתנ"ס בשכונת קרית משה ברחובות. בשלב מסוים, פרץ ויכוח בין חברתה של בת הזוג של טגנה לבין חברו של אנבייה, תוך שהחברה מטיחה האשמות בחברו של המנוח הנוגעות גם אליו.

מיד לאחר מכן חברו של אנבייה עזב את המקום, אך חזר לאחר זמן קצר וחילופי הדברים התחדשו. בהמשך, ובנסיבות שעל פי הפרקליטות לא ברורות עד תום, החלו אנבייה ובת זוגו של טגנה להתקוטט, בשלב מסוים, התערב הנאשם, שנשא עמו סכין מטבח, ודקר את המנוח בגופו מספר פעמים. מיד אחר כך, נטל הנאשם לידיו אבן, חזר אל המקום בו שכב המנוח, השליכה לעברו ונמלט מהמקום. במהלך הימלטותו, השליך את הסכין ששימשה אותו בביצוע המעשה. כתוצאה ממעשיו של טגנה, נפטר אנבייה בבית החולים, זמן קצר אחרי הארוע.

המצוד אחרי טגנה, שזהותו הייתה ידועה למשטרה, החל מיד אחרי האירוע והסתיים בבוקר יום שבת, ה-22.10, כשנתפס בבית מכר שלו בעיר פתח תקווה.

טגנה הודה בחקירתו ואף שיחזר את האירוע, אך לטענתו זה בוצע כהגנה עצמית. בחקירתו עלה שהוא יצא מביתו עם הסכין ללא סיבה והוא אף טען בפני החוקרים כי לקח אותה לשם הגנה עצמית.

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי "ההחלטה להגיש כתב אישום בעבירת הריגה נבעה משיקולים ראייתיים ומתוך עמדה משפטית כי זו העבירה שהתגבשה על פי הראיות בתיק. הודעה על הגשת כתב האישום נמסרה למשפחה."

תגובת עו"ד אלון קריטי, המייצג את טגנה, לא נתקבלה נכון לשעה זו.

בין הריגה לרצח

במערכת המשפט הישראלית, הריגה היא אחת העבירות במדרג של גרימה למוות והיא נמצא בין רצח וגרימת מוות ברשלנות, תקופת המאסר המרבית בגין אישום זה היא 20 שנות מאסר בפועל. חוק העונשין הישראלי מגדיר הריגה כגרימה למותו של אדם "במעשה או במחדל אסורים". בשונה מרצח, בו יש להוכיח יסוד נפשי או כוונת תחילה.

הפרופסור למשפטים קנת מן, מי שייסד את הסנגוריה הציבורית, אמר ל'דבר ראשון, מבלי להתייחס לפרטי האירוע המדובר, כי "בגלל שאישום ברצח חייב לכלול הוכחה של רצון או כוונה להמית, יש כאן שטח אפור גדול מאוד. לכן, ההחלטה על סעיף האישום קשורה מאוד לתשתית הראייתית שמתגבשת בחקירה וליכולת להוכיח את הכוונה להמית ולא רק לפגוע". לדבריו, למרות שעל פי הפסיקה יכולה הכוונה לרצוח להתגבש גם דקות ספורות בלבד לפני ביצוע המעשה, מקרים על רקע תגרה או ויכוח  נופלים בדרך כלל להגדרה של הריגה ולא רצח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!