דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מפתחת התוכנה שהפכה לסגנית אלופת העולם בטקוואנדו: דנה אזרן לא עוצרת

דנה אזרן עשתה היסטוריה עם מדליית כסף ראשונה לישראל באליפות העולם בטקוואנדו | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הפרישה שאחריה הגיעו 3 מדליות זהב, על הצורך בספונסרים ועל ההתמודדות מול הטובות בעולם: "הרצון להיות הכי טובה נשאר תמיד"

דנה אזרן באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאול\ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
דנה אזרן באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאול\ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"ירדתי מהקרב ואמרתי לעצמי איזה באסה. זה היה גם הכי קרוב שיש. זה פשוט ירד עליי, שאני לא מאמינה שהפסדתי", מספרת דנה אזרן על הרגעים הראשונים לאחר הזכייה במדליית הכסף באליפות העולם, "אז לקח לי קצת זמן לעכל. קודם כל הבנתי שהפסדתי לה ורק אז הבנתי שלקחתי את המקום השני באליפות העולם".

חברי הנבחרת שעודדו את הלוחמת הצעירה מהיציע רצו עליה בסיום הקרב וחגגו איתה את ההישג האדיר. "הנבחרת רצה אליי הרימה אותי ושרה לי "היא גדולה, היא גדולה". כך התחיל הרצף של המחשבות הטובות על התחרות הזאת".

אחרי הפרישה: 3 מדליות זהב תוך שנה

אזרן בת ה-21 מתחרה במשקל מעל 73 ק"ג, ומסיימת את שנת 2022 עם הישג שיא ישראלי באליפויות העולם בטאקוונדו. מדליית הכסף בה זכתה היא המדליה השניה בלבד בתולדות הענף, לאחר שב-2005 אילן גולדשמיט זכה במדליית הארד באליפות העולם.

זוהי עוד נקודת ציון מדהימה בסיפור אותו היא כותבת בהמון התמדה ועקשנות. רק לפני שלוש שנים הספורטאית המוכשרת לא ראתה את העתיד שלה בטאקוונדו. "ב-2019, בסוף הבגרויות ולפני הצבא, פרשתי", היא מספרת. "האמת שפשוט לא נהניתי כמו שנהניתי בעבר מהקרבות ומהכול. הרגשתי שאני תקועה. הגעתי לאימונים ולא נהניתי, והאמת שלא ראיתי עתיד מבחינה אישית".

היא התגייסה לצבא והחלה לחשב מסלול מחדש. כתלמידה מצטיינת, היא שירתה בצבא כמפתחת תוכנה, אך עם הזמן התשוקה והרצון לשוב להתחרות חזרו לפעום בה. "חזרה לי התשוקה לקרבות, להתחרות שוב, להוציא מהגוף שלי ומהראש שלי הכי הרבה שאני יכולה ולהתמסר לזה שוב".

"חזרה לי התשוקה לקרבות". דנה אזרן (צילום: יאיר גלזר)
"חזרה לי התשוקה לקרבות". דנה אזרן (צילום: יאיר גלזר)

במהלך תהליך החזרה שלה היא עלתה לבוגרות והחלה רצף של הצלחות בסוף השנה שעברה עם זכייה בשתי מדליות זהב בסבב העולמי בהולנד ובוסניה תוך חודש אחד בלבד. השנה היא המשיכה עם זכייה בשלושה טורנירים בסבב העולמי בבולגריה, בקרואטיה ובישראל, ובשבוע שעבר חתמה שנה מדהימה עם זכייה במדליית הכסף באליפות העולם במקסיקו, הישג שהקפיץ אותה בדירוג העולמי עד למקום ה-6 בעולם.

אליפות העולם: "אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאני מפסידה את הסיבוב הזה"

אליפות העולם בגוואדלחרה, מקסיקו, הציבה לא מעט קשיים בפני הנבחרת. הנבחרת הישראלית הגיעה לעיר הגבוהה (1,566 מטרים מעל גובה פני הים) כשהיא מתמודדת מול ענקיות הטקוואנדו כמו מקסיקו, סין ודרום קוריאה, המחזיקות מסורת של אליפויות טקוואנדו ומספר רב של מדליות.

מה היו המטרות והמחשבות לקראת התחרות?
"למען האמת, מאוד התרגשתי להתחרות באליפות העולם. זה תמיד מרגש להיות במעמד הזה. המטרות שלי לתחרות היו להביא את עצמי בצורה הכי טובה שאני יכולה".

איזה הכנות עשיתן כנבחרת לאליפות העולם?
"הגענו שבועיים לפני תחילת התחרות למחנה במקסיקו כדי להתרגל לרמת החמצן. התחרות נמצאת במקום גבוה, זאת אומרת שהחמצן שם היה שונה ממה שאנחנו רגילים".

איך הכנת את עצמך בלילה לפני תחילת יום התחרויות?
"המטרה שלי הייתה להביא את עצמי לקרבות ולהיות מוכנה ומשוחררת. כל מה שניסיתי לעשות לפני התחרות זה להשתחרר מכל מחשבה שיש ורק לחכות לטקטיקה שהמאמן יחיעם שרעבי יתן לי, כדי להיות מפוקסת במה שאני עושה בתוך הקרב".

כבר בסיבוב הראשון אזרן פגשה יריבה עיקשת,  אסטאן בטהילי מחוף השנהב. בשוויון 1:1 במערכות, הקרב הלך למערכה צמודה ומכרעת. ניצחון פתח את הדרך שהובילה למדליית הכסף, אך באותה המידה הפסד היה מסיים את דרכה באליפות "בסיבוב השלישי ניסיתי להיות יותר אגרסיבית. לנסות לשבור אותה כמה שיותר. אמרתי לעצמי אין סיכוי שאני מפסידה את הסיבוב הזה".

דנה אזרן מנצחת את לורנה ברנדל באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאול\ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
דנה אזרן מנצחת את לורנה ברנדל באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאול\ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)

אזרן ניצחה בקרב טקטי וצמוד 3:4 את המערכה השלישית והחלה את האליפות ברגל ימין "מקרב לקרב אני מרגישה שהשתפרתי. אני מרגישה שהבאתי את עצמי לקרב בצורה טובה יותר. אחד הלקחים שהיו לי מהקרב הראשון, שלא הבאתי את עצמי כמו שאני יכולה, הוא היה כל כך חשוב כך שאני אמשיך את כל התחרות שלמדתי ממנו לקח לקרבות הבאים".

ברבע הגמר, הקרב הקריטי על המדליה פגשה אזרן את פאלומה גארסיה המקומית בידיעה שהיא חייבת לנצח את היריבה החזקה מול העידוד של הקהל הביתי "לפני הקרב הרגשתי שאני לוקחת אותה. יחיעם מאוד עזר לי להירגע בקרב הזה. הוא מאוד תמך בי ונתן לי את הטקטיקה הנכונה שיש בקרב. הוא פשוט אמר לי שכאשר אני מביאה את היכולת שלי אני יכולה לנצח כל אחת והוא גרם לי להבין שאני מסוגלת".

"אני חושבת שדווקא בקרבות של החצי גמר והגמר, הגעתי יותר משוחררת ונהניתי יותר מההרגשה שאני שם", מספרת אזרן על הלחץ שירד ממנה לאחר שהבטיחה את המדליה. "היה לי יותר ביטחון כאשר עליתי לקרבות.  כיוונתי לנצח בקרבות ולהגיע למקום הראשון ולא רציתי לרגע להאמין שמישהי תנצח אותי בתחרות. רציתי להגיע הכי רחוק שאפשר".

דנה אזרן (במקום השני) באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאול\ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
דנה אזרן (במקום השני) באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאול\ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)

לאורך כל יום הקרבות עודדו חברי הנבחרת את אזרן ונתנו לה את הרוח הגבית בדרך למדליה "שמעתי אותם ברגעים מסוימים בקרב צועקים ומעודדים אותי. בשלב מסויים גם הקהל המקסיקני הצטרף. זאת הייתה חוויה מטורפת. מרגישים את התמיכה, זה תמיד מרגש שיש משהו מאחורייך שרוצה בטוב ביותר בשבילך".

הענף פורח, אבל מחכה לספונסרים

הזכייה של אזרן הוא המשך הפריחה של ענף הטאקוונדו בישראל.  הענף שנמצא בצמיחה בישראל מאז הזכייה של אבישג סמברג במדליית הארד בטוקיו 2020, והמשיך עם זכייה של הנבחרת בארבע מדליות באליפות אירופה השנה "אני מאוד שמחה שהענף שלנו ממשיך לפרוח ולהביא הישגים. אני חושבת שאנחנו נבחרת מאוד חזקה. אני חושבת שצריכים יותר להכיר אותנו ולדעת שאנחנו ענף מוביל בישראל. אני באמת חושבת שיש לנו נבחרת חזקה ואני מקווה שיכירו אותנו יותר ויתמכו בנו".

איך את מסכמת את השנה המטורפת שעברה עלייך?
"אני חושבת שזה הרבה עקשנות ועבודה קשה. זה באמת כל מה שהיה שם והרצון להיות הכי טובה נשאר תמיד. זה תמיד רלוונטי. גם בתחרות, אחד הדברים שאני מסתכלת אחורה ואומרת, זה שלי. זה העקשנות שהייתה לי באליפות. זה שלא ויתרתי לעצמי".

כדי להמשיך להתקדם ולהצליח בזירה הבינלאומית, אזרן צריכה למצוא ספונסר שיעזור לה להתכונן בלי דאגות, בניסיון להגיע לאולימפיאדת פריז 2024 ולהתחרות גם בזירה הגדולה בעולם על מדליה ישראלית נוספת.  "זה מאוד משמעותי. את צריכה שיהיה לך ראש שקט. צריך לדעת שאת מתעסקת רק בספורט. לא להתחיל לדאוג לכל מיני עניינים כלכליים. זאת תמיכה חשובה לכל דבר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!