דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מרכז השלטון המקומי הגיש בקשה לצו מניעה נגד עיצומי ארגון המורים

ארגון המורים נוקט עיצומים בתגובה לכך שמשרדי האוצר והחינוך לא חותמים על הסכם קיבוצי, אף שהצדדים הגיעו להסכמות לפני פתיחת שנת הלימודים | הנהגת ההורים הארצית הצטרפה לבקשה לצו מניעה

רן ארז, יו"ר ארגון המורים (מימין) וחיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון המקומי (צילומים: פלאש90)
רן ארז, יו"ר ארגון המורים (מימין) וחיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון המקומי (צילומים: פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מרכז השלטון המקומי הגיש בשבוע שעבר לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה נגד עיצומי ארגון המורים. הארגון מייצג את המורים שמלמדים בתיכונים, שהמעסיק שלהם הוא השלטון המקומי. הנהגת ההורים הארצית הודיעה היום (שני) שהיא מצטרפת לבקשת המרכז לצו מניעה.

מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית: ״אני מקווה שבית המשפט ייעתר לבקשתנו להצטרף לבקשה לצו מניעה. הגיעה העת שכל הגורמים הנוגעים בדבר יפנימו שהקלות הבלתי נסבלת של הפגיעה המתמשכת בילדים במסגרת מאבקי שכר, הוא אירוע שחייב להיעלם מהעולם״.

במרכז טוענים שהעיצומים פוגעים בתלמידים, ולא יכולים להשיג את מטרתם, חתימת ההסכם, מכיוון שלא ניתן לחתום על הסכם בממשלת מעבר, בלי תקציב מוסכם ובלי שרי חינוך ואוצר.

עיקר ההתנגדות של השלטון המקומי והנהגת ההורים היא לסירוב המורים להשתתף בפעילויות חוץ-בית ספריות, שיוביל לביטולן החל מדצמבר. לטענתם, הסירוב יפגע ברצף החינוכי של התלמידים, ויפגע כלכלית בהשקעתן של הרשויות המקומיות בפעילויות אלו, ובגורמים חיצוניים שמקיימים את הפעילויות, כמו מקומות לינה וחברות הדרכה.

ארגון המורים הכריז על העיצומים ב-25 באוקטובר, בתגובה לכך שלא נחתם הסכם קיבוצי עם משרדי החינוך והאוצר, אף שהושגו הסכמות בנושא לפני פתיחת שנת הלימודים. משמעות העיצומים היא אי-השתתפות המורים בפעילויות החל מהשעה השמינית, ובפעילויות שחורגות מיום לימודים רגיל, בהן כנסים, ישיבות, השתלמויות עם מפמ"רים ועוד.

תוקף הסכם השכר של המורים העל-יסודיים, 'עוז לתמורה', הסתיים בפברואר 2022. במאי הכריז הארגון על סכסוך עבודה, שאחת מעילותיו היתה היעדר משא ומתן על הסכם חדש. במקביל, הארגון נאבק במהלכים אחרים שהובילה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, במרכזם הרפורמה במקצועות החברה והרוח, שהמירה את בחינות הבגרות במקצועות ספרות, אזרחות, תנ"ך והיסטוריה בהגשת עבודה בין-תחומית.

בקיץ ניהל הארגון משא ומתן עם משרד החינוך על סוגיות בהעסקת מורי התיכונים שאינן קשורות לשכר, והגיע להסכמות סביב הרפורמה במקצועות החברה והרוח, וכן בסוגיית מעבר בתי ספר לשבוע לימודים בן חמישה ימים. הארגון איים לא לפתוח את שנת הלימודים עקב סירוב משרד האוצר לעגן את ההסכמות בהסכם חתום, עד שסוכם ששנת הלימודים בתיכונים תיפתח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!