דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עיצומי המורים בתיכונים הסתיימו: תקציב הרווחה יוגדל, ייפתח מו"מ "ענייני ורציף" על הסכם שכר חדש

המורים יחזרו לקיים טיולים ופעילויות חוץ לאחר חודש במהלכו נמנעו מכך | בדיון בבית הדין לעבודה סוכם שהממשלה תעביר 35 מיליון ש"ח לקרן הרווחה של מורי התיכונים | עוד סוכם על שקט תעשייתי ל-3 חודשים, בהם יתקיים מו"מ על כלל דרישות הארגון

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר (מימין), שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז עם חתימת הסכם על שינוי מבנה העסקה של מורי התיכונים (צילום: דוברות משרד החינוך)
מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר (מימין), שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז עם חתימת הסכם על שינוי מבנה העסקה של מורי התיכונים (צילום: דוברות משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

עיצומי המורים בתיכונים ייפסקו היום (שלישי) לאחר חודש וחמישה ימים בהם לא התקיימו פעילויות חוץ בית ספריות, סיורים וטיולים – כך סיכמו ארגון המורים, מרכז השלטון המקומי ומשרדי האוצר והחינוך בדיון בבית הדין הארצי לעבודה.

במסגרת ההסכם, המורים בחטיבות העליונות יזכו לתוספת של 35 מיליון שקלים בקרן הרווחה של הארגון עד סוף 2022, ולהגדלת תקציב המתנות לחגים ב-7 מיליון ש"ח. עוד סוכם שהעיצומים יופסקו לאלתר, והמורים ישמרו על שקט תעשייתי לשלושה חודשים, במהלכו יתנהל משא ומתן להסכם שכר חדש ועל הסוגיות שבמחלוקת. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין על ידי שופטי ההרכב בראשות נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט-ליבנה.

העיצומים החלו ב-24 באוקטובר, במחאה על חוסר התקדמות במו"מ על הסכם שכר חדש למורי התיכונים, במקום ההסכם הקודם שהסתיים בפברואר 2022. עם זאת, תחילת העיצומים שבוע לפני הבחירות היתה מועד מאתגר עד לא ריאלי להגעה להסכם שכר חדש.

ואכן, הפתרון שהושג הוא הסכמות זמניות בנושאי תקציבי הרווחה של מורי התיכונים, והתחייבות של מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר לנהל משא ומתן על הסכם שכר חדש בשלושת החודשים הקרובים, בתמורה לשקט תעשייתי מצד ארגון המורים.

לפי ההסכמות, המדינה תקצה 35 מיליון שקלים לקרן הרווחה של ארגון המורים, נוסף על הסכומים שמוקצים לה על ידי הרשויות המקומיות והמעסיקים השונים של מורי התיכונים. סכום זה ישולם החל מ-2022 ולשנים שאחריה. סוכם שהסכום ל-2022 יועבר עד ה-31 בדצמבר, ואם המדינה לא תעביר אותו, ארגון המורים רשאי לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש לחדש את העיצומים.

נוסף על כך סוכם שארגון המורים יאשר למרכז השלטון המקומי להגדיל את תקציב המתנות לחגים של מורי התיכונים ב-7 מיליון שקלים, ויסכים למיצוי תביעות הארגון להעלאת מתנות לחגים בגובה 425 שקלים. סוכם שאם יהיה שינוי בגובה המתנות לחג של עובדי המדינה בסכום גבוה מ-425 שקלים, רשאי ארגון המורים לדרוש את הדלתא.

עוד סוכם על מיצוי תביעות כלכליות של הארגון עד ה-31 בדצמבר 2022. כלומר, תוספות השכר בהסכם הקיבוצי שייחתם יחולו מינואר 2023.

הצדדים סיכמו על שקט תעשייתי עד ה-25 במרץ 2023. במהלך תקופה זו "הצדדים ינהלו משא ומתן ענייני ורציף בכל הנושאים השנויים במחלוקת ביניהם. במשא ומתן, בין היתר, תתייחס המדינה לכלל הנושאים שהועלו על ידי ארגון המורים בעבר".

דרישות הארגון להסכם השכר הבא: עלייה של 30% בשכר מורי התיכונים

דרישות הארגון למשא ומתן הוצגו במכתב שפרסם ברביעי האחרון יו"ר הארגון, רן ארז. לפי דרישות הארגון, השכר ההתחלתי למורה מתחילה עם תואר MA יושווה לשכר הממוצע במשק, העומד על 12,200 שקלים ברוטו, ושכרו של מורה מתחיל עם תואר BA יעמוד על 12% פחות מהשכר הממוצע במשק. הארגון דורש ששכרם של עובדי ההוראה הקיימים יועלה בהתאמה, בשיעור של כ-30%, באמצעות הגדלת רכיב הוותק וגמולי ההשתלמות.

חלק מדרישות השכר נוגעות גם למנהלי בתי הספר, להם דורש הארגון תוספת משכורת קיץ, המשכורת ה-13, הכוללת את סיכום שנת הלימודים, והכנת בית הספר לשנת הלימודים הבאה וביטול תוספת ותק בניהול.

הדרישות בסכסוך העבודה שאינן עוסקות בשכר כוללות הסדרת נושא העברות הבעלות, רצף ימי מחלה, פדיון ימי מחלה, הכרה בוותק של מי שעשה הסבה להוראה וביטול הבירוקרטיה הנדרשת ממורים.

נושאים נוספים שנכללים בסכסוך העבודה הם רפורמת הבגרויות מח"ר וקיצור שבוע העבודה לחמישה ימים. בנושאים אלו הארגון הגיע להסכמות עם משרד החינוך ערב פתיחת שנת הלימודים הנוכחית ב-31 באוגוסט, אך הארגון דורש לעגן אותן בהסכם קיבוצי רשמי עם הממונה על השכר באוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!