דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

שר האוצר מבקש לשלול תקציב מתיאטרון ביפו שיקרין את הסרט 'פארחה'

ליברמן הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לפעול לשלילת התקציב לתיאטרון "אל סראיא", שיקרין הערב את הסרט הירדני בו מוצג טבח של משפחה פלסטינית על ידי צה"ל

התיאטרון הערבי-עברי ביפו (צילום: דרור אבי)
התיאטרון הערבי-עברי ביפו (צילום: דרור אבי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, אביגדור ליברמן הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לפעול לשלילת התקציב לתיאטרון "אל סראיה" ביפו שבחר להקרין הערב את הסרט הירדני 'פארחה'. סרט שמתאר טבח של משפחה פלסטינית, תוך השוואה להתנהגות הנאצים בשואה.

גיבורת הסרט של הבימאית דורין ג'יי סלאם, נערה מקומית בשם פארחה, מוצאת עצמה כלואה במרתף ביתה, לאחר שאביה מוכתר הכפר נועל אותה בניסיון לגונן עליה מהכוחות הישראלים הכובשים. ממקום המסתור, מתבוננת הנערה החוצה דרך סדקים בדלת ובקיר וחווה את ההתרחשויות השונות סביבה.

"הזוי מבחינתי שחברת נטפליקס בחרה להעלות אצלה סרט שכל מטרתו הוא לייצר מצג שווא מסית נגד חיילי צה"ל", אמר השר ליברמן. "אך בחירה של מוסד תרבות מתוקצב על ידי מדינת ישראל להקרין את הסרט היא כבר החלטה בלתי מתקבלת על הדעת שדורשת לנקוט את כלל הצעדים האפשריים, לרבות שלילת תקציבים מאותו מוסד".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר קרא להנהלת התיאטרון לחזור בה מההחלטה להקרין את הסרט: ״הבוקר נודע לי כי תיאטרון אל סראיה ביפו מתכוון להקרין הערב את הסרט הירדני ״פרחה״. ההחלטה של תיאטרון נתמך בישראל להקרין סרט שעל פי הדיווחים כולל עלילות שווא כלפי חיילי צה"ל, מתאר טבח של משפחה תוך השוואה להתנהגות הנאצים בשואה, היא מקוממת במיוחד. העובדה שתיאטרון ישראלי נותן בימה לשקרים ולעלילות היא חרפה".

טרופר פנה לשר האוצר ליברמן, לבחון את סוגיית תקצוב התיאטרון. לפי החוק, שר האוצר מוסמך להורות על הפחתת תקציב לגוף שנתמך על ידי המדינה, ובכלל זה מוסד תרבות, אם הוצאה כספית של המוסד נותבה לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות, לאלימות ולטרור; תמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל; ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל; או מעשה של השחתה או ביזוי פיזי הפוגע בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה.

לפי החוק, הפחתת התמיכה לא תעלה על פי שלושה מההוצאה שאינה נתמכת, והיא תיעשה לאחר היוועצות של היועץ המשפטי של משרד האוצר עם צוות מקצועי שכולל את נציגי משרדי האוצר, המשפטים והמשרד שאחראי על הגוף הנתמך. ההליך צריך לכלול זכות שימוע שבה תינתן לגוף אפשרות להגיב על הטענות נגדו.

ב-2018 הובילה שרת התרבות דאז, מירי רגב, מהלך חקיקה להעברת האחריות על שלילת התמיכה של מוסדות תרבות ישירות למשרד התרבות, אך הליך החקיקה לא הושלם עקב פיזור הכנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!