דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הביטוח הלאומי יאפשר קצבה של למעלה מ-1,500 ש"ח בחודש עבור ילדים עם לקויות בשפה ובדיבור

הקצבה תינתן עבור ילדים עם מגוון לקויות, לפי טבלה שתפורסם ותונגש למשפחות ולקלינאי התקשורת | הזכאות תינתן ל-3 שנים וניתן יהיה לקבוע זכאות רטרואקטיבית

רחלי כהן במהלך טיפול: "קלינאיות תקשורת זו אוכלוסייה מאוד איכותית, אקדמאית, עם תנאי קבלה ללימודים מהגבוהים בארץ" (צילום: אלבום פרטי)
קלינאית תקשורת בעבודה עם ילדה
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הביטוח הלאומי הוציא היום (רביעי) חוזר לבדיקת זכאות לילדים עם לקות בשפה והדיבור, ובו חידוד נהלים לקבלת הקצבה שתאפשר להורים לילדים בעלי לקויות בדיבור ובשפה במגוון לקויות, לקבל קצבה חודשית בגובה של למעלה מ-1,500 ש"ח.

ילד המאובחן כבעל לקות שפה, אם הוא מתקשה ברכישתה עד כדי יצירת פער גדול מהצפוי לגילו למשל: היכולת לפרק מילה לצלילים קטנים, אוצר מילים מצומצם וקושי בלמידת מילים חדשות, קושי בהבנה בה אין יכולת להבין שאלות והוראות פשוטות, קשיי שליפה, רכישה איטית והופעה מאוחרת של אבני דרך בהתפתחות שפתית ועוד, הוריו עשויים להיות זכאים לקצבה חודשית של יותר מ-1,500 ש"ח החל מגיל 3.

במקרים רבים ילדים בעלי לקות שפה מתקשים לרכוש יכולת קריאה ויש המשייכים ללקות זו גם את לקויות הלמידה, דיסלקציה, ודיסגרפיה וכן בעיות מוטוריקה ותפקוד קוגניטיבי. הביטוח הלאומי הוציא חוזר ויצר טופס שקוף להורים ובו טבלה עם הנגשה של הפרמטרים לקבלת הקצבה כאשר הניקוד המזכה הוא 4 נקודות.

לפי הטבלה, שתהיה שקופה לציבור ולרופא כאחד, ילד שאינו מבין מסרים שפתיים המופנים אליו או שאינו מתבטא כלל במילים יהיה זכאי ל-4 נקודות, לצד לקויות נוספות המזכות בנקודות. הטבלה מחולקת לפי גילים והלקות בהתאם לגיל הילדים, וקלינאי תקשורת ימלא אותה.

כפי שצוין, לטובת פישוט הליכים ההערכה התפקודית תתבצע על ידי קלינאי תקשורת (עד 3 חודשים מקבלת הבקשה לביטוח לאומי), מכתב עדכני מנוירולוג או התפתחות הילד, אבחון פסיכולוגי (אם נעשה) ודוח עדכני מהמסגרת החינוכית – אם המסמכים יצביעו על לקות באופן ברור הוועדה תתבצע על סמך מסמכים רפואיים בלבד והילד לא יוזמן כלל לוועדה רפואית.

הזכאות תינתן ל-3 שנים ואף ניתן לקבוע זכאות רטרואקטיבית עד שנה לפני הגשת התביעה.

ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי בוחן כל העת את האופציות והדרכים להקלה בבירוקרטיה וסיוע לזקוקים לו, ככל הניתן. הנוהל החדש יאפשר שקיפות מרבית להורים, לגורמים הרפואיים ושאיפה לאחידות בהחלטות הרופאים. כיידוע, רופאים קובעים את הלקות הרפואית, אך עובדי הביטוח הלאומי ומנהליו יהפכו כל אבן כדי להקל בהליך ולצמצם בירוקרטיה והבאת הנופך הסוציאלי והחברתי לבקשות מהציבור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!