דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

בלגיה וקרואטיה נפגשות למשחק המסקרן ביותר בשלב הבתים, גרמניה בסכנת הדחה

קרואטיה היא סגנית אלופת העולם, ולא מצליחה להיראות ככזו עד כה | בלגיה מגיעה מהמקום השני בדירוג העולמי, אבל עד כה מאכזבת מאוד ומשחררת אמירות תמוהות | אחת מהן, וגם גרמניה, עשויות להישאר הלילה מחוץ למונדיאל

לוקה מודריץ' במדי נבחרת קרואטיה וקווין דה בריינה במדי נבחרת בלגיה (צילומים: AP Photo/Frank Augstein/Themba Hadebe)
לוקה מודריץ' במדי נבחרת קרואטיה וקווין דה בריינה במדי נבחרת בלגיה (צילומים: AP Photo/Frank Augstein/Themba Hadebe)
אור גואטה

המונדיאל סיפק לנו עד כה לא מעט הפתעות, אבל בסופו של דבר הסדר הקיים נשאר כשהיה: למרות ההפסד במחזור הפתיחה, ארגנטינה עלתה; למרות היכולת הפושרת גם פולין והולנד עלו; ופרט לגרמניה שעוד נמצאת בסכנת הדחה (תשחק היום ב-21:00), יש קרב אחד שהופך למסקרן במיוחד: סגנית אלופת העולם מול המדורגת שנייה בעולם.

תמונת המצב בבית, שהנבחרות בו ישחקו היום ב-17:00, הוא שקרואטיה במקום הראשון עם 4 נקודות; מרוקו במקום השני עם 4 נקודות; בלגיה במקום השלישי עם 3 נקודות וקנדה אחרונה ללא נקודות. לאור הסיכוי הסביר שמרוקו תנצח את קנדה החלשה ממנה, המשחק בין קרואטיה לבלגיה יקבע את זהות העולה הנוספת, כאשר שלוש הנבחרות לא יכולות להפסיד אם הן רוצות לעלות. בלגיה חייבת ניצחון. רק תיקו בין קרואטיה לבלגיה והפסד בהפרש 4 שערים של מרוקו יאפשר לשתיהן לעלות.

מרוקו מציגה נבחרת חזקה ומסודרת. מעבר לניצחון על בלגיה במחזור הקודם, החבורה של וואליד רגראגי נראית איתנה בחלק האחורי ומסוכנת בהתקפה. קשה להגיד שהיא משחקת כדורגל צבעוני או  שמח במיוחד, אבל כמי שיועדה לסייים במקום השלישי, היא התמודדה היטב עם הנבחרות הגדולות ונראה שגם בשמינית הגמר תוכל לעשות זאת, אם תעפיל.

בלגיה: אמירות מעוררות מחלוקת ויכולת נוראית

"השדים האדומים" עשו בעשור האחרון עלייה מטאורית לטופ העולמי. אחרי שבמשך 24 שנים לא העפילו לטורניר גדול, במונדיאל 2014 ובמוקדמות אליו הבלגים החלו להציג יכולת מעוררת הערכה, כשסיימו את המוקדמות אחרי שדרסו נבחרות כמו סרביה, סקוטלנד, וויילס וניצחו גם את קרואטיה. במונדיאל הקודם הגיעו להישג השיא שלהם וסיימו במקום השלישי. לפניהם סיימה קרואטיה.

בשורות הנבחרת הבלגית משחקים מי שהיו בשנים האחרונות השחקנים המבוקשים ביותר בעולם, בהם קווין דה בריינה, אדן הזאר, טיבו קורטואה, יאניק קראסקו, רומולו לוקאקו, יאן ורטונגן ועוד שחקנים שכל קבוצה בעולם הייתה שמחה לראות בשורותיה.

הפרשנים ניסו לנתח מה עשה את השינוי הגדול כל כך במדינה וגילו שמדובר בשינוי תפיסת המשחק אצל ילדים. בניגוד למדינות רבות אחרות, בהן הליגות לילדים נועדו לתת הזדמנות למשחק על הדשא ולניצחונות קטנים ונעימים, בבלגיה שינו את התפיסה ולימדו את הילדים לשחק כדורגל מקצועני, להפסיד וללמוד מהפסדים, וכך גידלו דור זהב אותו אנחנו רואים היום על המגרש, אך הוא הולך ונעלם.

ומה שצורם במונדיאל הזה, צרם גם לקווין דה בריינה בסיום המשחק הראשון בשלב הבתים. המשחק הסתיים בניצחון 1:0 דחוק של בלגיה על קנדה כמעט במקרה ובתצוגת נפל של הבלגים. דה בריינה קיבל בסיום המשחק את גביע "איש המשחק", אך לא הרגיש בנוח עם המעמד, ואמר לעיתונאים "אני לא חושב ששיחקתי משחק מצוין. אני לא יודע למה קיבלתי את הגביע. אולי זה בגלל השם".

אם חשבנו שהניצחון על קנדה היה קטן, דחוק ולא מרשים, המשחק בין בלגיה למרוקו הגיע והראה כמה חלשה ולא מסודרת הגיעה הנבחרת הבלגית כשמרוקו ניצחה אותה 2:0. סיפורים על ריבים בחדר ההלבשה, איומים של שוער הנבחרת על המדליף ואמירה של דה בריינה כי הנבחרת "זקנה מדי" במסיבת עיתונאים, יצריכו הרבה תעצומות נופש מהבלגים כדי להצליח להתעלות ולעלות לשלב הבא.

קרואטיה: פושרת אבל מספקת את הסחורה

נבחרת קרואטיה סיימה את המונדיאל הקודם כחביבת הקהל שגם זכתה במקום השני. לא בכדי קיבל לוקה מודריץ' את תואר "שחקן הטורניר", למרות שלא זכה בגביע. מרבית שחקני הנבחרת משחקים בקבוצות מרכז טבלה ברחבי אירופה, אך ההקרבה של הקרואטים בהנהגתו של מודריץ' הראתה שהשלם גדול מסך חלקיו.

למונדיאל הנוכחי קרואטיה הגיעה לאחר שניצחה בקלות את נבחרות מזרח אירופה והאיים במוקדמות, אך במשחק הפתיחה התקשתה מאוד לייצר מצבים מול מרוקו החזקה והמאורגנת, במשחק שהסתיים ב-0:0 לשמחתה של מרוקו. במשחק הבא  הראו הקרואטים יותר ממה שהעולם זכר מהם וניצחו את קנדה בתוצאה 4:1 המשכנעת.

על פניו, ידה של קרואטיה ניצבת על העליונה. לבלגיה 17 שחקנים מעל גיל 27 בסגל ולקרואטיה רק 12. הקרואטים לא הפסידו בטורניר עצמו ונראים טוב יותר, לעומת הבלגים שכאמור נראים נורא, ויהיו חייבים ניצחון כדי לעלות.

גרמניה בסכנת הדחה

בבית ה', גרמניה נמצאת במצב בו היא לא תלויה רק בעצמה. ספרד מוליכה עם 4 נקודות והפרש שערים גבוה, יפן וקוסטה ריקה אחריה עם 3 נקודות וגרמניה אחרונה עם נקודה אחת. במצב זה, גרמניה חייבת את קוסטה ריקה ולקוות שיפן לא תנצח את ספרד. קוסטה ריקה, למרות שחטפה שביעייה במחזור הפתיחה מספרד, ניצחה באופן משכנע את יפן, שניצחה את גרמניה.

לגרמנים נבחרת מבוגרת, שלא מספיק שחקנים צעירים מצליחים לבוא בה לידי ביטוי. אם יודחו, האשמה תוטל ישירות על המאמן האנזי פליק שלא הכין את הנבחרת החזקה שלו לטורניר היטב, למרות שהצעירים שברשותו הם שחקנים מצויינים בקבוצות החזקות ביבשת.

מחר: שתי הסלסאו כבר בשמינית, אך הכול יכול לקרות בין היריבות

בבית ז' ברזיל כבר הבטיחה עלייה לאחר שניצחה פעמיים. היא תפגוש את קמרון שמחזיקה בנקודה אחת, ואם הנבחרת האפריקאית תנצח אולי היא תוכל להצטרף לשמינית. שוייץ עם 3 נקודות ותפגוש את סרביה שנמצאת במקום האחרון עם נקודה אחת. סרביה חייבת לנצח כדי לעלות, בעוד שלשוויצרים מספיק תיקו.

בבית ח' המצב זהה, כאשר גם פורטוגל כבר בשמינית לאחר שניצחה פעמיים. היא תפגוש את דרום קוריאה וגם אם תפסיד לה, היא עשויה לעלות מהמקום הראשון. המפגש השני והמעניין יותר יהיה בין גאנה לאורוגוואי. לגאנה מספיק תיקו כדי לעלות, בעוד אורוגוואי חייבת ניצחון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!