דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הנהגת ההסתדרות אישרה את תקציב הפעילות ל-2023 שיעמוד על 917 מיליון שקל

במרכז התקציב: חיזוק פעילות האיגודים המקצועיים, היארכות למאבק על הסכמי המסגרת במגזר הציבורי, ושיפור השירותים לחברים | עוד בתקציב: הקמת סופר חברתי, ומאבק ביוזמות וחרמות כלכליים נגד ישראל וההסתדרות | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "הצלחנו להגדיל את פעילות האיגוד המקצועי ולהרחיב את ההשקעה בחברים"

הגינה המחודשת בבניין הוועד הפועל של ההסתרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
בניין ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהגת ההסתדרות אישרה היום (חמישי) את תקציב הארגון לשנת 2023. תקציב הפעילות, שיעמוד 917 מיליון שקל, עלייה של כ-4.3% לעומת שנה קודמת, מגלם בתוכו את השינויים במדדים הכלכליים במשק, לרבות עליית הריבית והאינפלציה. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, "נמשיך למנף את עוצמת ההסתדרות לעשייה רבת הישגים ולמאבקים שישפרו את מעמד האדם העובד בישראל" 

התקציב הנוכחי נבנה מתוך מטרה לתגבר את פעילות האיגודים המקצועיים ולחזק את הטיפול והשירות שניתנים לכלל העובדים שמיוצגים בהסתדרות. נוסף על כך, התקציב מבטא היערכות ארגונית למגוון מאבקים מקצועיים להגנת זכויות העובדים, כשהקרוב בהם הוא הסכם מסגרת חדש לעובדי המגזר הציבורי. משאבי הארגון יוקדשו גם למאבקים חברתיים בקנה מידה ארצי, כאשר חלק מהותי מסעיף זה יופנה למאבק ביוקר המחיה ולמיזם ראשון מסוגו של סופר חברתי מקוון.

לפי ההסתדרות, בגיבוש התקציב החדש הושם דגש לחיזוק מעטפת השירותים לרווחת חברי ההסתדרות, כגון: הרחבת התוכנית "לומדים ומתקדמים" להגברת הנגישות להשכלה גבוהה ולהכשרות מקצועיות; הגדלת מגוון המוצרים והקטגוריות שמוצעים בסבסוד עמוק על ידי מועדון הצרכנות "ביחד בשבילך" והטבות ייחודיות כמו ביטוח קבוצתי לתרופות שלא בסל הבריאות; תקצוב קרן הסיוע ההדדי שתומכת בחברי הסתדרות שנקלעו למצוקה כלכלית; הרחבה ושדרוג תשתיות של רשת מועדוני "פרינדס" שמנגישה אירועי תרבות בערי הפריפריה; אפליקציית "עובדים בריא" לעידוד אורח חיים בריא בקרב ציבור העובדים; והשקעה בשיפור סל השירותים לגמלאים ולגמלאיות בכל מרחבי ההסתדרות ברחבי הארץ.

התקציב כולל התייחסות מיוחדת להטמעת חדשנות ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים בכלל מערכי השירות של הארגון, ובתוכם מוקד המידע והשירות של ההסתדרות שנותן מענה וייעוץ בנושאי זכויות לכל העובדים במשק. נושאים נוספים שקיבלו ביטוי בתקציב הם: הגדלת סיוע לקרנות הסתדרותיות שמסייעות לארגונים מאוגדים ולחברי ההסתדרות; חיזוק פעילות האגף לקשרים בינלאומיים על מנת להגדיל את השפעתה של ההסתדרות בזירה הבינלאומית, ולרתום איגודי עובדים מכל רחבי העולם למאבק ביוזמות וחרמות כלכליים נגד מדינת ישראל בכלל, וההסתדרות בפרט; המשך השקעה בפעילות של אגף המרחבים; שיפור הטיפול והשרות לעובדים תחת צווי הרחבה ונושאים נוספים.

התקציב נבנה והוגש לאישור ההנהגה על ידי סמנכ"ל הכספים בהסתדרות, רו"ח גיל אלמלך, מנהל אגף משק וכספים מאיר אלפרסי וצוות אגף הכספים, והוא יובא לאישור בית נבחרי ההסתדרות.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר כי: "התקציב לשנה הקרובה הוא ביטוי נוסף להתנהלות אחראית של ההסתדרות, גם בהיבט הכספי, ולהתאמות שידענו לעשות כדי להיערך לאתגרי התקופה. אני גאה בכך שהצלחנו להגדיל את פעילות האיגוד המקצועי ולהרחיב את ההשקעה בחברי ההסתדרות. נמשיך למנף את עוצמת ההסתדרות לעשייה רבת הישגים ולמאבקים מקצועיים שישפרו את מעמד האדם העובד בישראל. תודתי והערכתי לרו"ח גיל אלמלך ולצוותו המסור, על בניית תקציב מאוזן שמבטיח את חוסנה של ההסתדרות ועוזר להצעיד אותה קדימה".

סמנכ"ל הכספים בהסתדרות רו"ח גיל אלמלך: "התקציב משקף התאמה בפעילות ההסתדרות בעקבות היציאה ממשבר הקורונה והשינויים במגמות הכלכליות במשק. תקציב זה נבנה מתוך חשיבה על הרחבת היקף הפעילות והגדלת ההשקעה בחברי ההסתדרות, בלי להתפשר על האיתנות הפיננסית של הארגון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!