משרד התחבורה הודיע היום (חמישי) על ביטול שירות התחבורה הציבורית הגמישה: באבל דן של חברת דן ואגד תיקתק בירושלים בסוף דצמבר, והם לא יפעלו בשנה הבאה. לפי המשרד, החברות "דן" ו"אגד" ביקשו לסיים את ההפעלה בתנאי הסבסוד הנוכחיים.
הניסוי יימשך בשירות "קוויקר" בעמק חפר ו"תיק תק" בחיפה והמשרד יקצה את המשאבים המתפנים מהניסוי לטובת הרחבת שירות התחבורה הציבורית הסדיר. נוסעים המחזיקים יתרת נסיעות בשירותים הנ״ל, יזוכו לכרטיס האשראי.
השירותים המבוטלים מעניקים תחבורה ציבורית מותאמת ביקוש, אותה יש להזמין באפליקציה והמסלול מחושב בהתאם למיצוע יעדי הנוסעים באופן אלגוריתמי. ממוצע הנוסעים ברכבי המיניבוס של השירות נמוך, והם מרבים להסיע נוסע אחד בלבד, המשלם על השירות תשלום נמוך מאוד לעומת מונית, אך גבוה מנסיעה מקומית באוטובוס. תמחור זה יכול להשתלם ככל שהביקוש לשירות עולה.
במהלך תקופת הניסוי הוכנסו שינויים במודל ההפעלה במטרה להיטיב עם השירות בגוש דן ובירושלים, אבל אלה לא הביאו לשיפור במדדי התפעול והשירות המתבקשים. לפי נתוני משרד התחבורה בחודש ממוצע משתמשים בבאבל דן כ־115 אלף נוסעים, לעומת כ־24 אלף בתיקתק חיפה וכ־18 אלף בירושלים. מספר הנוסעים הממוצע ביום בבאבל דן הוא כ־5,500, בתיקתק חיפה כ־1,000 ובתיקתק ירושלים כ־900.
השירות בחיפה צפוי לעבור התאמות כדי למקד את הפעלתו באיזורים בהם הביקוש מספיק אפקטיבי.