דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר וקרן השתלמות לעובדים: הסכם קיבוצי נחתם בפרזניוס מדיקל קר ישראל

ההסכם יחול על כ-500 עובדים, בהם צוותים סיעודיים ורפואיים, עובדות ועובדים סוציאליים ומקצועות נוספים בתחום הבריאות | יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "דואגים לעובדים גם בתקופה המאתגרת הזו" | יו"ר הוועד: ״לא היה קורה לולא ההתאגדות״

חתימת הסכם קיבוצי בחברת פרזניוס מדיקל קר ישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי בחברת פרזניוס מדיקל קר ישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת פרזניוס מדיקל קר ישראל, הנהלת חברת נפרומר ונציגות העובדים חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי ראשון בחברה בישראל שיחול על למעלה מ-500 עובדים. ההסכם מעניק ביטחון תעסוקתי בחברה ומשפר את תנאי עבודתם והעסקתם של העובדים אשר התאגדו בהסתדרות בשנת 2018.

ההסכם כולל בין היתר: תוספות שכר, שדרוג ועדכון ערך שעת עבודה ושכר מינימום מפעלי, תשלום קרן השתלמות והגדלת רכיבי השכר הפנסיוניים. בנוסף, העובדים יקבלו תוספת על עבודה במשמרות, תוספת על אחריות משמרת ותוספת ניהול לפי גודל המכון. כמו כן, העובדים ייהנו מסל רווחה ותרבות ויקבלו שי לחג.

נפרומר היא חברת בת של חברת פרזניוס מדיקל קר העולמית, המספקות שירותי רפואה ודיאליזה ופועלת ב-50 מדינות. לנפרומר 28 מכונים בפריסה ארצית, ממחניים שבצפון ועד דימונה שבדרום. החברה מספקת טיפולים לכל חברי קופות החולים. בחברה מועסקים אח/יות, עובדים/ות סוציאליים/ות, דיאטנים/ות, עובדי/ות משק, כוח עזר ועובדים/ות מנהליים/ות. ישראל היא המקום הראשון והיחיד בעולם שבו נחתם הסכם קיבוצי לעובדי נפרומור (פרזניוס), ולפיכך הוא גם חסר תקדים בחברה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל: "אני שמח על התאגדות העובדים שהביאה להסכם בחברה גלובלית בתחום הרפואה. תודה להנהלה, לוועד העובדים ולנציגות ההסתדרות גב' עדה קרמרסקי ועו"ד זינב מנסור שהביאו לחתימת ההסכם. זו שעתה היפה של ההסתדרות בכל הנוגע לדאגה לעובדים בתקופה מאתגרת זו".

סמנכ"לית משאבי אנוש בפרזניוס מדיקל קר סיון קורין: "מדובר בהישג היסטורי בחברה. לאחר משא ומתן ארוך, עם המון סובלנות וסבלנות הגענו להסכם שמיטיב עם העובדים. ההנהלה המקומית והגלובלית עשתה מאמצים רבים כדי להגיע להסכם טוב מתוך ראייה לטווח ארוך. אני מודה לנציגי החברה שלקחו חלק במו"מ, לחברי הוועד המסורים ולנציגי ההסתדרות על שיתוף הפעולה".

סמנכ"לית נפרוקר, לימור ברגר: "ידענו עליות ומורדות במשא ומתן, אבל הצלחנו בשיתוף פעולה של כל הצדדים להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי. ההסכם מביא בשורה לעובדים, לצד התחשבות בצרכי החברה והשוק התחרותי בו אנו פועלים. אני מבקשת להודות לכל העוסקים במלאכה: לצוות המו"מ מטעם החברה- עו"ד מיכל הראל, מר גיל רשתי, כלכלן, לחברי ועד העובדים, להסתדרות- לגב' עדה קרמרסקי ולעו"ד זינב מנסור. אני מאחלת שכולנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מתוך ראיית טובת החברה והעובדים."

יו"ר ועד העובדים חוסיין חטיב אמר כי ההסכם ״לא היה מתקיים אלמלא האמון וההחלטה המשותפת של כולנו להתארגן, והוא בשורה של ממש. בתהליך ארוך, ומתוך אינטרס של טובת העובדים, בוססה תשתית של מערכת יחסי אמון שהביאה לתוספות שכר וכעת להסכם קיבוצי ראשוני״.

"כל אלו לא היו אפשריים בלי הרוח הגבית שקיבלנו מכלל עובדי החברה, מההסתדרות והעומד בראשה ארנון בר-דוד, הסתדרות המעו"ף בראשות גיל בר-טל, רמ"ט וראש חטיבת הבריאות בהסתדרות זינב מנסור, ובאופן מיוחד עו"ד עדה קרמרסקי שליוותה אותנו מההתחלה. אני רוצה להודות לחברי ועד העובדים וליועצים שליוו אותם – עו"ד יעל שילוני ואבי מנקס ממשרד עו"ד שילוני, ולאגף כלכלה של ההסתדרות ואגף הפנסיה שטרחו במקצועיות גדולה לטובת כולנו. לסיום אודה גם להנהלת החברה על שיתוף הפעולה".

ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף עו"ד זינב מנסור: "ההסכם מהווה אבן דרך משמעותית בחברת פרזניוס העולמית, הוא מביא לשיפור תנאי עבודתם ושכרם של עובדי החברה המסורים, וללא ספק מהווה בשורה שתשנה לא רק את מעמד עובדי פרזניוס ישראל אלא את פני החברה העולמית כולה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!