דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

פיגוע סמוך לשכם: שני לוחמי מג"ב נפצעו קל, המחבל נורה ונהרג

מחבל פלסטיני ניסה לפרוץ לרכב בו שהו זוג ישראלים סמוך לחווארה, לוחם מג"ב ניסה להשתלט עליו ונדקר, ומפקד הפלוגה נאבק בו עד שירה בו למוות| מפכ"ל המשטרה לקצין: "הוכחתם עירנות ומהירות תגובה לאירוע, שמנעה פיגוע קשה יותר"

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, משוחח עם מפקד הפלוגה שחיסל את המחבל בפיגוע בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)
מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, משוחח עם מפקד הפלוגה שחיסל את המחבל בפיגוע בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל ומחבל פלסטיני נהרג בניסיון פיגוע היום (שישי) באזור הכפר חווארה הסמוך לשכם.

לפי הודעת משמר הגבול, בשעה 16:00 לערך, מחבל פלסטיני חמוש בסכין ניסה לפרוץ רכב ובו זוג ישראלים באיזור חווארה. משהבין שדלת הרכב נעולה, ניסה לפרוץ את הרכב עם אבן, נורה על ידי נהג הרכב, קצין צה"ל בחופשה, שהיה חמוש באקדח.

המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, זיהה צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום, נע לעברם והצליח לדקור את אחד הלוחמים. מפקד הפלוגה, שהיה עם הלוחמים בצוות, הסתער לעבר המחבל, ולאחר מאבק במהלכו ניסה המחבל לחטוף את נשקו, הוא ירה בו והרג אותו.

הלוחם ומפקד הפלוגה נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. המחבל, נוטרל ומותו נקבע במקום.

מפקד הפלוגה, רפ"ק ח' שחיסל את המחבל סיפר: "לקח לנו שנייה להבין שמדובר בפיגוע. זיהיתי את הרכב הישראלי ואת המחבל שמייד התחיל להיאבק עימי. ברגע שהוא אחז לי את הM-16 הבנתי שאם אני לא מנטרל אותו והוא מצליח לחטוף לי את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי וחפים מפשע רבים יפגעו, שלפתי את האקדח וניטרלתי את המחבל."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הגיע למקום האירוע ונפגש עם הלוחמים ועם מפקד הפלוגה. כהן אמר לרפ"ק ח': ""פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, החל מהזיהוי המהיר וההבנה שמדובר בפיגוע לצד החתירה למגע והניטרול המהיר והמקצועי של המחבל. המאבק הנחוש שניהלת עם המחבל בידיים חשופות, שליפת האקדח האינסטינקטיבית והמקצועיות שבה ניטרלת את המחבל, לבטח מנעה פיגוע משמעותי בציר הסואן בו נסעו אזרחים ישראלים טרם כניסת השבת. יישר כח, כך אני מצפה מלוחמי משמר הגבול לפעול באירועים מסוג זה."

סכין ששימשה את המחבל בפיגוע בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)
סכין ששימשה את המחבל בפיגוע בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ״ל המשטרה, יעקב שבתאי, שוחח עם מפקד הפלוגה ואמר לו: ״פעלתם מקצועית כפי שאנחנו מצפים מכל לוחם ומפקד בשטח. בפעילותכם המהירה הוכחתם עירנות ומהירות תגובה לאירוע, שמנעה פיגוע קשה יותר, וכל זאת בנחישות ובכך מנעתם פגיעה באזרחים בשטח״. לדברי שבתאי, "השוטרים שלנו נמצאים בקו הראשון, ערניים לכל אירוע ומהירות התגובה שלהם מוכיחה על מקצועיות ונחישות. אני מאחל החלמה מהירה ובריאות לקצין וללוחם שנפצעו היום״.

הלילה (בין חמישי לשישי) נורו יריות לעבר אוטובוס ישראלי, שנסע בסמוך לצומת המשטרה הבריטית שבאזור עפרה ביהודה ושומרון. האוטובוס נפגע מקליעים, אך באירוע לא היו נפגעים. צה"ל הודיע שכוחותיו סורקים במרחב בנימין אחר חשודים.

מוקדם יותר אתמול נזרקו אבנים על אוטובוס בגוש עציון. גם באירוע זה לא היו נפגעים.

בשלישי השבוע נפצעה חיילת צה"ל באורח בינוני-קשה בראשה בפיגוע דריסה. הפיגוע אירע ליד תחנת דלק בכביש 60, סמוך לאזור התעשייה שער בנימין. החיילת הובהלה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים כשהיא בהכרה ובמצב יציב, היא הועברה לבדיקות דימות והמשך טיפול. הנהג הדורס נמלט אך כוחות צבא ומשטרה רדפו אחריו והצליחו לירות בו ולחסלו. המחבל בן 45 תושב ביתוניא, אב לחמישה ילדים ובעל היתר עבודה בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!