דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

'טכנולוגיית להבים' מאיימת לפטר 900 עובדים; יו"ר ההסתדרות: "לא נאפשר פיטורים המוניים במחי יד"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה, בעקבות הודעת המנכ"ל על כוונה לסגור את המפעל ולפטר את מרבית העובדים | המפעל שהיה שייך לתעשיין סטף ורטהימר נמצא היום בבעלות תאגיד אמריקאי

אסיפת עובדים במפעל טכנולוגיית להבים נהריה (צילום: דוברות ההסתדרות)
אסיפת עובדים במפעל טכנולוגיית להבים נהריה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה בחברת טכנולוגיית להבים (BTL) ותפעל להגן על פרנסתם ועל עתידם התעסוקתי של כ-900 עובדות ועובדים במפעלי החברה בצפון. זאת, בהמשך למכתב ששלח היום מנכ"ל החברה, איגור קרפובינסקי, לעובדים, ובו עדכן אותם על מהלך פיטורים רחב שצפוי במפעלי החברה בישראל. "המהלך יביא לפרידה ממרבית עובדי BTL", כתב המנכ"ל לעובדים.

חברת טכנולוגיית להבים (BTL) עוסקת בייצור להבי מנועי סילון, ושייכת לחברת "פראט אנד וויטני" (Pratt & Whitney) האמריקאית. לחברה יש שני מפעלים בישראל, האחד בנהריה והשני בתפן.

יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי, מסר: "הבוקר הנהלת המפעל הודיעה לעובדים על רצונה של חברת האם, "פראט אנד וויטני", לסגור את המפעל בנהריה לגמרי ולצמצם את פעילות המפעל בתפן, במהלך השנים 2024-2025, ולפטר 900 מתוך 1,400 עובדות ועובדים. בעקבות כך, הודעתי להנהלה, יחד עם ועד העובדים – כי ההסתדרות לא תנהל משא ומתן על סגירת המפעל, אלא תפעל לשימור פעילות המפעל החשוב, המספק פרנסה לעובדים בצפון. המטרה שלנו היא שהחברה תמצא רוכש חלופי שיפעיל את המפעל כעסק חי. במקביל, נכריז עוד היום על סכסוך עבודה בחברה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, כבר מעורב בנושא. ההסתדרות תפעל גם מול משרדי הממשלה בעניין זה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "ההסתדרות לא תאפשר פגיעה קריטית כזאת במאות עובדות ועובדים בפריפריה. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי להגן על עתידם התעסוקתי של העובדים. לא נאפשר פיטורים המוניים במחי יד ובמחי מכתב שנשלח כך באמצע יום עבודה, לעובדים".

מפעל טכנולוגיית להבים הוקם בשנת 1968 על ידי סטף ורטהיימר בעקבות האמברגו שהטילה צרפת על ישראל, אשר לא אפשר את ציוד חיל האוויר ברכיבים הנחוצים לתחזוקת מטוסי הסילון שברשותו. במהלך שנות ה-90 התרחבה פעילות החברה וכיום היא מחזיקה במפעלים גם בסין ובארה"ב. לפני כ-8 שנים נמכרה החברה ל-Pratt & Whitney האמריקנית. על פי הודעת החברה במהלך שנת 2023 בכוונתה להמשיך בייצור כרגיל ולהתחיל בסגירת המפעלים בשנת 2024 ולסיימה ב-2025. החברה הודיעה כי בכוונתה להיכנס עם ההסתדרות למשא ומתן לגבי תנאי העובדים. לטענת החברה סגירת המפעל היא על רקע הפסדים כספיים וירידה בביקוש ללהבי קומפרסור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!