דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
17.3°תל אביב
  • 15.9°ירושלים
  • 17.3°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 16.9°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 20.8°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 16.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

צרפת ברבע הגמר אחרי 1:3 על פולין, צמד ובישול לאמבפה

אוליבייה ז'ירו כבש את השער הראשון לזכות הטריקולור והפך למלך השערים של צרפת בכל הזמנים, אמבפה הוסיף צמד מבישולים ולבנדובסקי רק צימק

קיליאן אמבפה חוגג עם אוליבייה ז'ירו במשחק שמינית הגמר של צרפת מול פולין (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
קיליאן אמבפה חוגג עם אוליבייה ז'ירו במשחק שמינית הגמר של צרפת מול פולין (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
אור גואטה

צרפת עלתה היום (ראשון) לרבע הגמר לאחר שגברה על פולין בתוצאה 1:3. אוליבייה ז'ירו הפך למלך השערים של צרפת לאחר שהבקיע את השער הראשון מבישול של קיליאן אמבפה, שהוסיף עוד שני שערים במחצית השנייה. לבנדובסקי רק צימק מהנקודה הלבנה.

הצרפתים, שנחשבים לפייבוריטים בטורניר, עלו לשמינית בקלות אחרי ניצחונות על אוסטרליה ודנמרק, והפסד 1:0 לתוניסיה, שלא היה משמעותי עבורם. פולין עלתה מהמקום השני לאחר תיקו מול מקסיקו, ניצחון על ערב הסעודית והפסד לצרפת.

מהלך המשחק

20 הדקות הראשונות במשחק היו בשליטה צרפתית מוחלטת עם נוכחות רבה סביב הרחבה של שצ'סני ושני נסיונות למסגרת. בדקה ה-20 הפולנים יצאו מההלם והתחילו ללחוץ על השער של לוריס. שתי בעיטות חופשיות של לבנדובסקי פגשו את החומה.

בדקה ה-28 כדור רוחב של דמבלה כבר עבר את שצ'סני, אך ז'ירו לא הצליח לדחוק פנימה. פולין הלכה והתקרבה עם ניסיונות של ז'ילינסקי ופרנקובסקי, אך נבלמה על ידי ההגנה עם הצלות מהקו של לוריס ורפאל וראן. השער היה באוויר  כשאמבפה בעט כדור מקצה הרחבה שנהדף לקרן.

השער הגיע בדקה ה-44 לאחר הכנסת כדור נהדרת של אמבפה בין הבלמים הפולנים, אוליבייה ז'ירו לא התבלבל ובנגיעה בעט לפינה. 0:1 לצרפת. הפולנים פתחו מבערים אחרים השער ותקפו את השער הצרפתי, אך נבלמו על ידי שחקני ההגנה וההתקפה הצרפתים.

את המחצית השנייה צרפת פתחה במתקפה על השער של שצ'סני. גריזמן סובב כדור נייח שהפתיע את שצ'סני, אך הפולני הדף. בדקה ה-56 אמבפה בעט כדור שנראה היה שהולך פנימה, אך פגע בהגנה וחלף סנטימטרים מהקורה. דקה לאחר מכן גריזמן כבש במספרת מדהימה, אך השער נפסל בעקבות עבירה שקדמה למהלך.

בדקה ה-77 צרפת יצאה למתפרצת, הכדור הגיע לאמבפה בקצה הרחבה ולמרות הבלמים שעמדו בינו לבין השוער, הצרפתי בלי להתבלבל שלח את הכדור לרשת. 0:2 לצרפתים. בדקה ה-91 אמבפה הבקיע את השני שלו והשלישי של צרפת לאחר שקיבל כדור מת'וראם, ושלח מסובבת אל החיבורים. 0:3 לצרפת.

עמוק בתוספת הזמן פולין זכתה לפנדל, לבנדובסקי החמיץ את הראשון אך בעקבות צעד מוקדם של לוריס, השופט פסק בעיטה חוזרת, אותה לבנדובסקי כבר הבקיע ונפרד מהמונדיאל בטעם מריר-מתוק. 1:3 לצרפת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!