דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארנון בר-דוד בכנס עובדי הרשויות: "מצפים להסכמי מסגרת שיתנו מענה לעלייה ביוקר המחייה"

יו"ר ההסתדרות אמר שמתגבשות הסכמות על העלאת שכר הסייעות לכ-7,500 שקלים בחודש לפחות | גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, הודיע על הקמת חטיבת עובדי חינוך ברשויות והתריע: "המשבר עצר את ההתקדמות, העובדים לא יישארו בכל מחיר"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס עובדי הרשויות של הסתדרות המעו"ף (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס עובדי הרשויות של הסתדרות המעו"ף (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"כשהמדינה הייתה בגרעון של 160 מיליארד שקלים הסכמנו בעסקת החבילה להקפאת שכר של שנה על מנת שהממשלה תוכל לייצב את המשק. בתוך רבעון המדינה כיסתה את הגרעון והביאה ל-8% צמיחה" אמר הערב (ראשון) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בסמינר ועדי העובדים ברשויות המקומיות באילת שארגנה הסתדרות המעו"ף. "כעת הגיע הזמן להסכם מסגרת חדש שייתן פיצוי על האינפלציה ויוקר המחיה שקפץ בלי שום פרופורציה, וכמענה לאחריות הלאומית שגילתה ההסתדרות בשנים האחרונות".

בר-דוד הבהיר כי הוא מצפה שההסכם יחתם כבר במהלך ינואר 2023, וכי הוא ערוך אף לנהל על כך מאבק במידה ויידרש. "ההישגים הכלכליים של מדינת ישראל הם הישגים של האנשים שיושבים כאן. ההסתדרות הייתה הגוף היציב והממלכתי ביותר בכל תקופת הקורונה".

לדבריו, בכוונתו לדרוש במסגרת המו"מ הסכם שיכלול פיצוי בגין השנים 2020-2022, שיחול לפחות עד שנת 2025 וזאת על מנת לתת יציבות למשק וליחסי העבודה. עוד הבהיר כי בכוונתו להתייחס להישגי הסתדרות המורים אותם העריך בתוספות שכר של לפחות 2.2% בכל שנה כאל בנצ'מארק – ולעובדי הרשויות המקומיות הבהיר כי בכוונתו לדרוש תוספות שכר של לפחות 5%.

יו"ר ההסתדרות התייחס לממשלה המתהווה, והבהיר כי הוא פתוח לדיאלוג. "שוחחתי בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד ועם כל השרים המיועדים מסיעת הליכוד שאמורה להרכיב את הממשלה. יש לנו היום קשרים פוליטיים בכל הסיעות, לרבות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה.

"אין היום שום היתכנות פוליטית לחוקק חוקים על גב ההסתדרות, אבל אם מישהו ינסה לבחון אותנו נפעיל את מה שאנחנו יודעים להפעיל. יש לנו קווים אדומים". בר-דוד הדגיש כי בקואליציה שבראשותו בהסתדרות חברות מרבית הסיעות המיוצגות בכנסת, הן מהקואליציה המתגבשת והן מהאופוזיציה. "אנחנו לא פוליטיים, אני לא עוסק בפוליטיקה למעט לטובת העובדים במדינת ישראל. הוועדים מכל מקומות העבודה – אף אחד לא שואל אותם מאיזו מפלגה הם".

בר-דוד הבהיר כי אחת הסוגיות שבכוונתו לקדם במסגרת המו"מ הוא רפורמה בנושא שכר הסייעות, שתביא את שכרן ל-7,500-7,600 שקלים, עם תמריצים להתמדה ואי-היעדרות. "בשנה האחרונה השקענו סדר גודל של 120 מיליון שקלים בקידום שכר הסייעות בגני הילדים ובבתי הספר. זה סכומים גדולים אבל מדובר בכמות אדירה של עובדות – 50-60 אלף סייעות. הסכם השכר המודרני שאותו אנחנו מבקשים לקדם יעלה לפחות מיליארד שקלים. יש לנו כבר הבנות עם האוצר על הסכום הזה, ושר האוצר החדש יצטרך ליישם אותן מולנו כי כי אי אפשר היום לתחזק את מערכת החינוך בישראל כששכר הגננות עולה אבל העובדות שלנו שלנו הן חוטבות עצים ושואבות מים.".

גם הממונה על השכר קובי בר נתן השתתף בפתיחת סמינר הועדים, והעיד כי בתקופת הקורונה פעלה ההסתדרות במשותף עם אגף השכר לחיזוק הוודאות המשקית בדרך של יחסי עבודה בריאים תוך הימנעות משביתות ועיצומים.

"אנחנו אחרי הרבה שנים ללא הסכמים במשק. חוסר וודאות פוליטית וקורונה. אני רואה שיש ציפיה להסכם משמעותי אבל שלא תתבלבלו, נבוא עם הרבה דרישות" הבהיר בר-נתן. לדבריו, אגף השכר מצפה שהסכמי השכר יביאו לשיפור השירות הציבורי לצד תגמול העובדים. "אנחנו חושבים שיש כאן הרבה פוטנציאל וכמובן ששר האוצר שייכנס בקרוב ייתן את המדיניות שלו. אנחנו ערוכים עם אוכלוסיות שצריך לתעדף וקבוצות אוכלוסיה שלא טופלו בשנים האחרונות – שם נרצה לשים את הדגש. אנחנו לא תמיד מחפשים את ההסכם החסכוני והזול ביותר אלא את החכם והנכון ביותר. אני מקווה שגם כשאסיים את כהונתי ובתקופת השר החדש האג'נדה הזו תמשיך".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, בישר כי בהנחיית יו"ר ההסתדרות הוקמה במעו"ף חטיבה חדשה עבור כ-80 אלף עובדי החינוך ברשויות המקומיו בראשות עו"ד רותי לוי. "אנחנו עוסקים הרבה בסייעות, מלווי ההסעות, ספרנים, מזכירות, אבות הבית, עובדי ניקיון, מתאמי מחשוב, מדריכי תוכנית קרב ועוד. סקטור שהלך וגדל. אני מודה לארנון שאפשר לנו להרחיב ולהגביר את הטיפול באוכלוסיות אלו".

"אני שמח מאוד על הקשר בין הסתדרות המעו"ף לוועדי העובדים ורואה חשיבות גדולה לחילופי מידע ושיח מתמיד עם השטח" אמר עו"ד בר-טל. "את הפיתרון לסוגיות רבות אנו מוצאים פעמים רבות בהיוועצות איתכם". עוד בירך בר-טל על שיתוף הפעולה המתהדק בין הסתדרות המעו"ף לבין אגף המרחבים  בראשות אבי יחזקאל, והודה למזכירי האיגוד המקצועי מחזיקי תיק המעו"ף במרחבים השונים.

"השכר במגזר הציבורי טעון שיפור. העובדים לא מרוצים. המשבר עצר את ההתקדמות, עובדים עוזבים, מקצועות נעלמים. לעובדים יש העדפות משלהם והם לא ישארו בכל מחיר. אנחנו מבקשים לשמור על רמת חיים ויוקר מחיה הוגן. המטלות הלכו וגדלו והשכר לא מתפתח " הבהיר בר-טל והדגיש כי ההסתדרות עובדת מול כל הסקטורים השונים במטרה להציף את הבעיות ולחפש להן מענה, תוך ליווי הוועדים וניהול מו"מ קיבוצי מול המעסיקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!