דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין דחה את בקשת אגד, ואישר שביתת מחאה על תקיפת נהג ברחובות

השופט דורון יפת קבע ביקר את החברה על כך שאינה מציעה פתרונות לאלימות נגד הנהגים: "העובדים מבקשים להגן על שלומם מפני האלימות הגואה" | יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי: "מצפה מכל מעסיק להצטרף למחאה"| קו 26 מרחובות למזכרת בתיה יושבת מחר (ג') לשעתיים

חייל באוטובוס (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
חייל באוטובוס (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה תל אביב-יפו, דחה אמש (ראשון) את בקשת חברת אגד להטיל צו מניעה על שביתת המחאה בקו 26 של החברה למשך שעתיים, כאות מחאה על מקרה אלימות חמור נגד נהג אוטובוס בקו זה. בית הדין הכיר בעבר בזכות ההסתדרות לשבות למשך זמן קצר כאות מחאה בנסיבות דומות.

עם זאת, בית הדין הבהיר כי טרם נקיטת צעדים ארגוניים בעקבות תקיפת עובד, נדרשת התראה של 48 שעות לפחות. על כן, השביתה שתוכננה להתקיים הבוקר, בין השעות 05:30 ל-07:30, נדחתה למחר, בין השעות 9:30 ל-11:00. קו 26 של חברת אגד נוסע בין תחנה מרכזית רחובות לבין תחנת הרכבת במזכרת בתיה.

באגד ניסו לטעון כי האחריות למניעת אלימות כנגד נהגי החברה מוטלת על משטרת ישראל. בהחלטה מתח השופט דורון יפת ביקורת מרומזת על אגד, שאינה מציעה פתרונות הולמים לתופעת האלימות נגד נהגים, וקבע כי בקשתה לצו מניעה תידחה, והשביתה עליה הכריזה ההסתדרות תתקיים.

"על המעסיק לקיים הידברות עם הארגון היציג בכל הנוגע להחלטות בתחום הבטיחות, במובנם הרחב, המשפיעות באופן אינהרנטי על סביבת העבודה", כתב השופט יפת בהחלטתו וציין כי ההסתדרות העלתה שורת פתרונות לרבות התקנת מצלמות ולחצני מצוקה באוטובוסים.

השופט יפת הוסיף: "מדובר בשביתת מחאה קצרה, במסגרתה מבקשים העובדים להגן על שלומם ובריאותם מפני האלימות הגואה במרחב הציבורי, אשר ככל הנראה לא פסחה אף על נהגי התחבורה הציבורית". את ההסתדרות ייצגה עו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד עו"ד אלעד מורג.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "יש שופטים בתל אביב. ידע כל מעסיק שבאלימות במקומות עבודה אין צד של מעסיק וצד של עובדים. צריך וחייב להיות צד אחד מאוחד של עובדים ומעסיקים נגד כל אלימות שמתרחשת במקומות העבודה. אני מצפה מכל מעסיק להצטרף למחאה נגד אלימות שמופעלת נגד עובדיו ובכך להעצים את אותה מחאה".

הסיבה להשבתת המחאה היא אירוע בו הותקף נהג החברה ביום חמישי האחרון. הנהג, כבן 60 תושב מזכרת בתיה בן, העיר לנער על כך שלא תיקף את כרטיס הרב-קו לצורך תשלום עבור נסיעתו. בתגובה, הנער, יחד עם חברו, קיללו ואיימו על הנהג ואף הלמו בראשו. המשטרה שזומנה לזירת האירוע איתרה את הנערים, אך הנהג שהותקף ויתר לצעירים ובחר שלא להגיש נגדם תלונה.

לאחר שחרורם, חזרו התוקפים לתחנה המרכזית ברחובות כדי לתקוף את הנהג פעם נוספת. הפעם, הם בעטו בנהג באכזריות וחבטו בפניו לעיני עשרות אנשים במקום, כפי שתועד במצלמות האבטחה. הנהג, כבן 60, אושפז בעקבות המקרה במרכז הרפואי "קפלן" לקבלת טיפול ראשוני ולסדרת בדיקות וצילומים. שני החשודים נעצרו על ידי המשטרה ושוהים כעת במעצר בית בתנאים מגבילים.

מאגד נמסר בתגובה: ״האלימות ההולכת וגואה כלפי נהגי התח״צ מטרידה ומעוררת דאגה של ממש , אין חולק על כך שרשויות השיטור והביטחון במדינה חייבות להקפיד ולהדק את ההגנה על כלל הנהגים בתח״צ. זאת ועוד גם מערך השיפוט מחויב להעצים את מערכי הענישה וההרתעה כנגד מחוללי האלימות כנגד הנהגים . כמו כן הגיעה העת לצרף את נהגי התח״צ ברחבי הארץ להגדרת החוק וההתייחסות הנוגעת לעובדי ציבור של ממש… אך יחד עם זאת פסולה ומיותרת לגמרי המחאה וההשבתה של שרותי התח״צ על גבם של המשתמשים בשירותים. נכון הוא שוועד העובדים וההסתדרות ימצאו את הדרכים הלגיטימיות והראויות ביחד עם הנהלת החברה אל מול הרשויות המתאימות להתמודד עם הצורך במיגור האלימות ומציאת חיזוק דרכי הביטחון וההגנה על נהגי החברה המקצועיים והמסורים בעבודתם בשרות הציבור״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!