דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

קרואטיה ניצחה את יפן 3:1 בבעיטות הכרעה והעפילה לרבע הגמר

120 דקות המשחק הסתיימו ב-1:1 | שוער קרואטיה ליבאקוביץ' עצר שלושה מהפנדלים של יפן

נבחרת קרואטיה חוגגת את ההעפלה לחצי הגמר (צילום: Photo by Dan Mullan/Getty Images)
נבחרת קרואטיה חוגגת את ההעפלה לחצי הגמר (צילום: Photo by Dan Mullan/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת קרואטיה ניצחה 1:3 בבעיטות הכרעה את יפן, לאחר תיקו 1:1 בסיום 120 הדקות של הזמן החוקי. השוער הקרואטי דומיניק ליבאקוביץ' הצטיין עם שלוש עצירות בקרב הפנדלים והוביל את נבחרת קרואטיה לרבע הגמר.

סגנית אלופת העולם קרואטיה לא הרשימה בשלב הבתים וסיימה שנייה בבית המוקדם, לאחר שניצחה את קנדה וסיימה בתיקו מול בלגיה ומרוקו. יפן, אולי הנבחרת המפתיעה בטורניר, עלתה לשמינית הגמר, לאחר ניצחונות מפתיעים על ספרד וגרמניה ולמרות הפסד לקוסטה ריקה החלשה.

במחצית הראשונה קרואטיה החזיקה יותר בכדור. בדקה ה-8 הזדמנות ראשונה לקרואטיה. טקהירו טומיאסו איבד את הכדור לאיבן פרישיץ' שנכנס לרחבה, אך הבעיטה שלו נעצרה על ידי השוער היפני שואיצ'י גונדה. בדקה ה-28 הזדמנות טובה של קרואטיה. נגיחה של פרישיץ' לרוחב טיילה על קו השער, אך אנדריי קרמאריץ' פספס את הכדור.

בדקה ה-41 יפן הגיעה להזדמנות המסוכנת הראשונה שלה. דאיצ'י קמאדה קיבל כדור מצוין בתוך הרחבה, אך לא הצליח לשחרר בעיטה מספיק טובה ופספס את המסגרת. בדקה ה-43 יפן עלתה ליתרון, בסיומו של תרגיל קרן דאיזן מאאדה קיבל את הכדור ובעט מקרוב פנימה.

בדקה ה-55 קרואטיה השוותה את התוצאה. דיאן לוברן הגביה כדור לרחבה, איוואן פרישיץ' התרומם בצורה נפלאה ונגח לפינה הרחוקה את שער השוויון. יפן כמעט כבשה בדקה ה-59, כשבעיטה חזקה של אנדו ואיזו מחוץ לרחבה סחטה הדיפה של דומיניק ליבאקוביץ'.

המשחק המשיך בקצב מהיר. בדקה ה-63 לוקה מודריץ' הקפיץ כדור מחוץ לרחבה ושיחרר בעיטה אדירה לחיבורים שנהדפה על ידי מגונדה לקרן. שתי הקבוצות הורידו את הקצב ופחות לקחו סיכונים עד תום 90 הדקות, בדרך להארכה הראשונה בטורניר.

בדקה ה-105 יפן יצאה להתקפה מתפרצת, המחליף קאורו מיטומה התקדם בחצי הקרואטי עד ששחרר בעיטה חזקה מחוץ לרחבה למרכז השער. ליבאקוביץ' היה במקום והדף את הניסיון היפני.

היפנים לא עמדו בלחץ במהלך בעיטות הכרעה. טאקומי מינאמינו נעצר על ידי ליבאקוביץ' בבעיטה הראשונה. מהצד השני, ניקולה ולאשיץ' דייק בבעיטה הראשונה. יפן החטיאה פעם נוספת, מרסלו ברוזוביץ' כבש את השני. טקומה אסאנו צימצם עם שער לזכות יפן, מרקו ליבאיה בעט לקורה. הדיפה נוספת של גיבור המשחק ליבאקוביץ' ושער ניצחון של מריו פשאליץ הבטיח את הניצחון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!