דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם תקדימי בפלאפון ובבזק בינלאומי, יו"ר ההסתדרות: "ממשיכים לצמצם פערים"

ההסכם כולל מענק חתימה, הגדלת תקציבי הרווחה והסיוע וקליטת עובדי מיקור חוץ להעסקה ישירה | ההנהלה התחייבה שלא לפטר עובדים בהליכי התייעלות | יו״ר ועד אלפא יחיאל שמן: ״הסכם יוצא דופן במיוחד בימי עליית יוקר המחיה״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי, יחד עם ועד עובדי אלפא המייצג את עובדי שתי החברות חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי מיוחד. ההסכם, המהווה באופן תקדימי הסכם גג עבור 3,000 עובדי שתי החברות, יחול לצד ההסכמים הקודמים של כל אחת מהחברות בנפרד, ויהיה בתוקף עד שנת 2025. במסגרת ההסכם עוגנו תנאי ההסכמים הקודמים ונקבעה גם תוספת שכר של 9% אחוזים (3% בכל שנה משנות ההסכם), ושורה של מענקים והטבות לעובדי הקבוצה.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר היום: ״ההסכם שנחתם עבור עובדי ׳אלפא׳ עם הנהלת ׳פלאפון׳ ו׳בזק בינלאומי׳, ישפר את שכרם של 3,000 עובדים בישראל. ההסתדרות פועלת כל העת לצמצום פערים בחברה הישראלית, ועוד יותר בימים של עליית יוקר המחייה. ההסכם הזה, כמו 700 הסכמים קיבוציים עליהם חתמנו בשנים האחרונות, מוכיח שרק שיתוף פעולה בין עובדים ומעסיקים מביא לקידום מקצועי, חברתי ועסקי גם יחד״.בנוסף לתוספת השכר הרוחבית, הוסכם על סעיף תקדימי במטרה לחזק את כוח האדם הוותיק (המשתכר עד השכר הממוצע במשק) לפיו יוענקו תוספות שכר חברתיות לכל העובדים שהשלימו לפחות חמש שנות עבודה בחברות (בשיעור העלייה בשכר המינימום ובכל בפעם שיעודכן במשק).

עוד נקבע בהסכם מענק חתימה מיוחד בגובה של עד 15 אלף ש״ח, הגדלת השתתפות החברה בארוחות, הגדלת תקציב הרווחה ב-23% לכל עובד בשנה בממוצע, השתתפות החברה בביטוח השיניים, הסדרה תקדימית של עבודה מהבית והתחייבות לניהול מו"מ לצירוף נציג עובדים בדירקטוריונים של החברות. עוד קובע ההסכם כי עובדים לא יפוטרו בהליכי התייעלות בתקופת ההסכם, אך יוכלו לפרוש מרצון עם מענק פרישה מוגדל ותקדימי בענף בגובה של 280%.

בחברת פלאפון הוסכם בין הצדדים כי ההנהלה תתחייב לשמור את בעלותה על רשת הסלולר ולא למכור או להחכיר אותה לתקופה של שלוש שנים וחצי. כמו כן, הושוו זכויות העובדים לזכויות הקיימות בבזק בינלאומי, ונקבע כי יקוצר יום העבודה מתשע לשמונה שעות וחצי, מועד ההכשרה לקבלת קביעות יקוצר משלוש שנים וחצי לשלוש שנים, ותבוטל התקרה להפרשה לקרן השתלמות.

עוד הוסכם כי עובדים העובדים במשמרות 24/7 יזכו לביטוח פנסיה ופיצויי פיטורים גם על השעות הנוספות שיעשו בפועל. נוסף על כך , הושגה הסכמה כי עבודות התיקונים העסקית של בזק בינלאומי תוכנס למעבדת התיקונים בפלאפון, ועובדי מיקור חוץ יחלו בהליך לקליטה ישירה בחברה.

ראשי ועד אלפא המייצגים את עובדי בזק בינלאומי, פלאפון ויס לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי עם ההנהלה (צילום: אידן בן ישי)
ראשי ועד אלפא המייצגים את עובדי בזק בינלאומי, פלאפון ויס לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי עם ההנהלה (צילום: אידן בן ישי)

בחברת בזק בינלאומי הוסכם בין הצדדים, תוך השוואה לזכויות שהיו קיימות קודם לכן לעובדי פלאפון, כי תעריף ערך יום הבראה יועלה ל-520 ש״ח, ערך תשלום ביגוד יועלה ל-1,000 ש״ח, וכל עובד מעל גיל 40 יהיה זכאי לבדיקת סקר בתקופת ההסכם. עוד סוכם שתוגדל הזכאות לתוספת גני ילדים לילדי עובדים עד גיל 5 (במקום עד גיל 3 כיום) ותוגדל הזכאות למענק מיוחד לקייטנות לילדי עובדים עד גיל 12 (במקום עד גיל 10 כיום).

עוד הוסכם כי החל מ-1.1.24 עובדים שעתיים עם ותק של שלוש שנים יהיו זכאים לתשלום יום מחלה מהיום הראשון. השתתפות באש"ל לעובדים זכאים תעלה ל-900 ש״ח – בבחירה וכנגד הסדר בתן ביס.

״הסכם יוצא דופן במיוחד בימי עליית יוקר המחיה״

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי: "לפני שנתיים הבנו שאנחנו עומדים בפני שוקת שבורה מול קבוצת בזק. החלטנו להקים נציגות עובדים משותפת לעובדי החברות הבנות. הדגשנו שנתנגד לכל תוכנית שתנסה לפרק את התאגדות העובדים. אני מברך על ההסכם המוצלח. ניהלנו מו״מ ארוך, עיקש וצודק שבמסגרתו מנענו פיטורים ובמקביל הרחבנו ושיפרנו את תנאי ההעסקה. החברות ימשיכו לצעוד קדימה תוך תגמול הוגן לעובדים. אני רוצה להודות להנהלה החדשה על ההקשבה ועל שיתוף הפעולה. אנחנו נצעד יד ביד לטובת האינטרס של העובדים והלקוחות".

יו"ר ועד עובדי אלפא ויו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן: ״מדובר בהסכם תקדימי ויוצא דופן המשדרג באופן משמעותי את התנאים והזכויות של העובדים, ויקל עליהם מבחינה כלכלית וחברתית, במיוחד בימים בהם סוגיית יוקר המחיה מרחפת מעל כולנו. אני גאה בעובדה שבתקופה מאתגרת ומורכבת לשוק התקשורת, הצלחנו באמצעות ההסכם להביא את החברות לחוף מבטחים ולייצר לעובדים עתיד בטוח ויציבות תעסוקתית״.

סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא: ״לאחר מו״מ מורכב ותוכניות עסקיות המשתנות ללא הרף, הצלחנו לחתום על הסכם המהווה הישג אמיתי לעובדים ולא פחות חשוב: אופק ומיקוד עסקי לחברה. תנאי הפרישה התקדימיים שהשגנו יעניקו לפורשים גב כלכלי איתן להמשך הדרך. זה מגיע להם במיוחד לאור המסירות וההתמדה שהפגינו במקום העבודה במשך שנים כה רבות".

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes: "אני מברך על הסכמים המיטיבים עם העובדים ודואגים לביטחונם ולעתידם, אשר יסייעו לחברות לבצע את המהלכים העסקיים במטרה להבטיח את המשך מובילותה של פלאפון בשוק הסלולר, ואת דרכה החדשה של בזק בינלאומי במיקודה העסקי".

צביקה אברמוביץ', סמנכ"ל משאבי אנוש פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes: "אחרי מו"מ ארוך ומורכב אני שמח שהגענו להסכם שמבטיח את עתידם ורווחתם של העובדים, ומסייע לחברות לבצע את המהלכים העסקיים הנדרשים בעת הזו. ההסכם החדש יאפשר שיתוף פעולה פורה שיצעיד את החברות קדימה תוך שמירה על אופק תעסוקתי לעובדים".

ההסכם נחתם בהובלת איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בראשות יקי חלוצי, לאחר משא ומתן מתמשך, אשר כלל בין היתר צעדים ארגוניים באוקטובר ונובמבר 2021 לאחר ניסיונות ההנהלה המשותפת לחברות לפרק את חברת בזק בינלאומי באופן חד צדדי, וסירובה להכיר בוועד המשותף. מאבק זה הביא לבסוף לנסיגת קבוצת אלפא מבית בזק מהתוכנית לסגירת בזק בינלאומי ולמיקודה  בשוק האינטגרציה במגזר העסקי (ICT) באמצעות תכנית פרישה מרצון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!