דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

מרוקו ניצחה את ספרד בפנדלים, פורטוגל הביסה 1:6 את שווייץ

שתי הנבחרות האדומות-ירוקות יפגשו ברבע הגמר בשבת | הספרדים לא הצליחו להגיע למצבים מול מרוקו ונענשו בפנדלים | הפורטוגלים שכחו מהר מאוד את ספסולו של רונאלדו עם שלושער של גונסאלו ראמוס

שחקני נבחרת מרוקו חוגגים את הניצחון על ספרד בשמינית גמר המונדיאל (צילום: AP Photo/Luca Bruno)
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים את הניצחון על ספרד בשמינית גמר המונדיאל (צילום: AP Photo/Luca Bruno)
ליאור ברטל
אור גואטה

תמונת רבע הגמר הושלמה הערב (שלישי), אחרי שנבחרת מרוקו היממה את ספרד החזקה וניצחה אותה בפנדלים לאחר הארכה. אם נדמה היה שמרוקו היא זו שגנבה את ההצגה של הערב, פורטוגל הגיעה והציגה את הניצחון הגדול ביותר שנראה השנה בשלב הזה, עם 1:6 על שוייץ.

מרוקו ופורטוגל ייפגשו ביום שבת ה-10 בדצמבר בשעה 17:00.

מרוקו 0 (3) : (0) 0 ספרד

מתחילת המשחק מרוקו העמידה שחקנים רבים במרכז המגרש ומאחור, והסתמכה בעיקר על התקפות מתפרצות. 33 דקות של ניסיונות ספרדיים לפצח את ההגנה המרוקאית בבעיטות מרחוק שלא פגעו במסגרת, הסתיימו דווקא עם הזדמנות מרוקאית, כאשר מזראווי בעט מ-25 מטר, אך סימון עצר את הכדור. בהמשך המחצית לא נרשמו נסיונות מעניינים משני הצדדים.

ההזדמנות המשמעותית הראשונה במחצית השנייה הייתה של ספרד, שנדמה היה שמתחילה להתעורר. כדור חופשי של דני אולמו הלך בעוצמה לשער של בונו, אך השוער המרוקאי הדף לקרן. בדקה ה-80 אלבארו מוראטה ניסה ספק לבעוט וספק להרים, הכדור חלף קרוב לקו השער אך לא מצא רגל מסיימת. בדקה ה-95 בעיטה חופשית נוספת של דני אולמו מצאה את בונו המיומן שהדף לקרן.

בדקה החמישית של ההארכה חדירה נשלח לאחד על אחד מול אונאי סימון, אך לאפורט הספרדי הגיע בשנייה האחרונה לפני שהמרוקאי בעט ולקח לו את הכדור. בדקה האחרונה של תוספת הזמן להארכה פאבלו סראביה יכול היה לקנות את עולמו, אך הכדור המצוין שבעט פגע רק בקורה. הולכים לפנדלים.

עבדלחמיד סבירי התכבד לבעוט את הפנדל הראשון וגם הבקיע. 0:1 מרוקו.
פאבלו סראביה בעט, אך בונו קלט. 0:1 מרוקו.
חכים זייש בעט חזק למרכז, סימון הלך ימינה. 0:2 מרוקו.
קרלוס סולר בעט, בונו הדף. 0:2 מרוקו.
באדר באנון בעט, אך סימון הדף. 0:2 מרוקו.
סרחיו בוסקטס בעט את השלישי, אך גם אליו בונו הגיע. 0:2 מרוקו.
אשרף חכימי בעט פנימה את הפנדל הרביעי, שלאחריו לספרד כבר לא היה סיכוי. 0:3 למרוקו בפנדלים שולח את האפריקאים לחגוג כל הדרך לרבע הגמר.

פורטוגל 6 : 1 שווייץ

פורטוגל הגיעה פייבוריטית למשחק שמינית הגמר לאחר שניצחה 2:3 את גאנה ו-0:2 את אורוגוואי, כאשר במשחק האחרון הופתעו על ידי קוריאה הדרומית עם שער דרמטי והפסידה 2:1. שווייץ הגיע למשחק בעקבות ניצחון ענק 2:3 בקרב על הכרטיס מול סרביה, ניצחון 0:1 על קמרון והפסד 1:0 לברזיל.

המשחק שהחל בעיסוק בספסולו של הכוכב כריסטיאנו רונאלדו, הפך מהר מאוד לערב בלתי נשכח עם הצגה של החלוץ הצעיר גונסאלו ראמוס שסיים את המשחק עם שלושער.

כבר בדקה ה-17 פורטוגל עלתה ליתרון.  ז'ואאו פליקס הכניס כדור מצויין לגונסאלו ראמוס, שעלה בהרכב במקומו של רונאלדו. ראמוס עם סיבוב מהיר ובעיטה חזקה הפתיעה את השוער יאן זומר והעלה את פורטוגל ל-0:1.

בדקה ה-30 שרדאן שאקירי עם בעיטה חופשית מצויינת, סחט הדיפה משוער פורטוגל דיוגו קוסטה, שהדף את הכדור לקרן. בדקה ה-33 הבלם הוותיק פפה בן ה-39 נוגח את השני של פורטוגל, לאחר הגבהת קרן של ברונו פרננדש.

שווייץ ניסתה לתקוף יותר את השער הפורטוגלי, אך עם הצלחה מועטה. בדקה ה-38 אדימילסון פרננדס קיבל כדור באגף ימין , העלה את הכדור לרחבה, אך קוסטה הדף לא טוב, רמו פרוילר הגיע ראשון לכדור החוזר ונגח, אך הכדור הורחק מקו השער.

פורטוגל פתחה את המחצית השניה בסערה. בדקה ה-51 דיוגו דאלוט פרץ באגף ימין, העביר כדור רוחב לרחבה, גונסאלו ראמוס הגיע לכדור ובנגיעה אחת הכניע את זומר עם השער השלישי של פורטוגל במשחק.

ארבע דקות לאחר מכן פורטוגל כובשת בפעם הרביעית במשחק. התקפה מתפרצת מושלמת של פורטוגל שברה את ההגנה השוויצרית, בסיומה גונסאלו ראמוס בישל למגן רפאל גריירו שכבש מתוך הרחבה. שווייץ מגיבה במהרה, ובדקה ה-58 הרחקה לא טובה של גונסאלו ראמוס הגיעה לרגליו של מנואל אקנג'י, המגן השוייצרי דחק מקרוב וצימק ל-1:4.

בדקה ה-67 הערב החלומי של גונסאלו ראמוס נמשך. חלוץ בנפיקה בן ה-21 כבש את שערו השלישי במשחק בסיום התקפה מתפרצת של פורטוגל, ז'ואאו פליקס הכניס פעם נוספת כדור מצויין לראמוס שמקרוב כבש את שערו השלישי. בתוספת הזמן רפאל לאאו פרץ באגף שמאל ובבעיטה מצוינת כבש את השער האחרון לזכות פורטוגל. 1:6 מהדהד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!