סל הקניות הישראלי ממשיך להתייקר: מבדיקת המועצה הישראלית לצרכנות שפורסמה היום (רביעי) ובודקת את סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי מחיר הסל הממוצע (971 ש״ח) עלה ב-5% ביחס לנובמבר בשנה שעברה, ו-0.4% בחודש האחרון.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש נובמבר היא "סופר יודה", עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,171 ש״ח. לעומת זאת, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש נובמבר הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 863 ש״ח.
פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש נובמבר עומד על 36% שהם 308 ש״ח. ברשתות ה"דיסקאונט" עומד הפער על כ-7% שהם 62 ש״ח. מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ-8% שהם 72 ש״ח.
סל המוצרים מציג עלייה של 32 ש״ח במחיר הסל בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל בנובמבר השנה ובנובמבר אשתקד, כאשר כ-97% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל.
"מגה בעיר" הינה הרשת היחידה שהציגה ירידת מחירים בשיעור של כ-0.6% (6 ש״ח). לעומתה, "מגה מרקט" הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של כ-10% (84 ש״ח).
בחלוקה לקטגוריות, ניתן לראות כי "ירקות ופירות" וקטגוריית "מוצרי בשר ודגים" הציגו ירידת מחירים בשיעור של 4% ו-1% (2.9 ש״ח ו-1.2 ש״ח, בהתאמה) ואילו הקטגוריות "טואלטיקה וניקיון", "לחם" ו- "מזון יבש" הציגו עליית מחירים בשיעור של 1% כל אחת (3.6 ש״ח, 0.2 ש״ח ו- 4.2 ש״ח, בהתאמה).
הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.