דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארנון בר-דוד על מינוי סמוטריץ' לשר האוצר: "נניף דגל אדום על פגיעה בעובדים, אך נעבוד בשיתוף פעולה"

יו"ר ההסתדרות ביקר בוועידת השלטון המקומי את פיטורי העובדים במפעל להבים בנהריה, והתחייב לפעול כדי "להציל את המקום" | הוא הדגיש שהסכמי המסגרת במגזר הציבורי יצטרכו לתת מענה לשחיקת השכר ולעליית המחירים: "יש עודף של כסף, והעובדים במדינת ישראל שותפים לזה"

דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"לא מקובל עליי שמפטרים עובדים באמצעות מכתב או מייל. מדובר בעובדים שמועסקים בחברה במשך עשרות שנים, ואני מצפה מכל מעסיק לחמלה", כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בהתייחס להודעת הנהלת טכנולוגיית להבים BTL בתחילת השבוע, על כוונתה לפטר 900 עובדות ועובדים. בר-דוד אמר את הדברים בוועידת השלטון המקומי לחדשנות Muni Expo 2022, שנערכת היום (רביעי) בתל אביב.

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי בכוונתו לסייר מחר במפעלי החברה בצפון, יחד עם צוותו ועם גורמים המתעניינים במפעל מבחינה עסקית. לדבריו, "נראה איך אפשר להציל את המקום. אנו נמצא פתרונות. אני מאמין שנצליח למכור את המפעל ולשמור עליו כעסק חי".

נוסף על כך התייחס בר-דוד למינוי הצפוי של יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לשר האוצר: "סמוטריץ' מבחינתי הוא בעדיפות האחרונה לקבל את התפקיד. הוא אדם שמביא עמו עמדות קיצוניות של פורום קהלת, שמאמין בכלכלה חופשית רפובליקנית, ורוצה לבטל את בתי הדין לעבודה ואת והעבודה המאורגנת. אנחנו נניף דגל אדום למהלכים מסוג זה. אני לא מציע לאף אחד לבדוק את הסבלנות שלנו. עם זאת, במידה שהוא ימונה, פניי לשלום ונדע לעבוד בשיתוף פעולה".

בנושא יוקר המחיה אמר יו"ר ההסתדרות כי הוא מוטרד ביותר, ולכן הוביל את דגל המאבק כנגד היבואנים המגלגלים רווחי עתק על חשבון הצרכן הישראלי. "אנו בהסתדרות ממשיכים את המאבק ביוקר המחיה, שהתחלנו לפני כמה חודשים. אני פונה אל הממשלה ואומר: הבטחתם בבחירות שתטפלו ביוקר המחיה ובמחירי הדיור, וכעת הכדור אצלכם. יש הרבה אפשרויות לתיקונים ברגולציה שייעצרו את יוקר המחיה. אנחנו נוציא אנשים לרחובות בכל רחבי מדינת ישראל. ההסתדרות יחד עם הציבור, נניף את נס המאבק ביוקר המחיה".

בר-דוד אמר שהוא מצפה שהסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי ייתן מענה לשחיקת השכר כתוצאה מהאינפלציה ועליית יוקר המחיה. בהסתדרות דורשים שההסכם ייחתם כבר בינואר הקרוב, לאחר שנדחה עקב הבחירות. "בשנה האחרונה היינו שותפים לבלימה של הקורונה. המדינה הייתה בגירעון מטורף, וכעת יש עודף של כסף, והעובדים במדינת ישראל שותפים לזה. לא אתן שתהיה מדינה עשירה ואזרחים עניים".

בנושא הסייעות בגני הילדים ובתי הספר, אמר בר-דוד שההסתדרות "תפעל לייצר הסכם ייחודי שיצור מוטיבציה. בפעם הראשונה יהיה הסכם מתקדם".

בדבריו הדגיש בר-דוד את השותפות שרקמה ההסתדרות לאורך השנים עם השלטון המקומי, והזכיר שהוא עצמו צמח כעובד וכיו"ר ארגון העובדים של עיריית תל אביב. "אני מכיר היטב את השלטון המקומי. 140 אלף עובדים שמגיעים בכל בוקר ועושים את העבודה שלהם הכי טוב שאפשר. אנחנו מבינים שיש בעיה עם הדור הצעיר שאותו מעניינת השורה התחתונה – השכר, ופחות התנאים הנלווים. עם זאת, אני מאמין שאנשים יחזרו למקצועות האלו, כי בסוף זה מה שנותן את הביטחון למשפחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!