דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השישית באירופה: דר מנקרמן קופצת למים בספרד ומתכוננת לאליפות אירופה בכדורמים

אליפות אירופה בכדורמים תיערך בשנה הבאה בישראל, ועם שש שחקניות ישראליות שמשחקות השנה באירופה, הנבחרת יכולה לחלום רחוק | דר מנקרמן מספרת ל'דבר': "בארץ אין לנו מספיק בריכות מקצועיות. בחו"ל כל הפוקוס שלך הוא על הכדורמים"

דר מנקרמן במדי נבחרת ישראל בכדורמים באליפות אירופה (צילום ארכיון: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד הכדורמים)
דר מנקרמן במדי נבחרת ישראל בכדורמים באליפות אירופה (צילום ארכיון: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד הכדורמים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רצף ההצלחות של נבחרת ישראל לנשים בכדורמים הביא העונה לשיא של שש שחקניות ישראליות בליגות הבכירות באירופה. שחקנית הנבחרת דר מנקרמן מספרת בראיון ל"דבר" על המעבר לקבוצת הצמרת טרסה מהליגה הספרדית "מבחינתי זה שעברתי לשחק בספרד, אחת הליגות הטובות בעולם , זה פשוט לחיות את החלום ולהתרגש מכל יום חדש שבא".

נוסף למנקרמן המשחקת בספרד, גם כרם נוי ממשיכה לעונה שנייה בניס, סגנית אלופת צרפת, ותנסה הפעם לנצח בקרב על התואר את האלופה ליל, במדיה משחקת ורוניקה קורדונסקייה. מרים בוגצ'נקו ממשיכה בפניוניוס היוונית, תהל לוי הצטרפה לליגה היוונית במדי פטרס ונועה ססובר משחקת בבריז ארצ'נלה האיטלקית.

"לא חשבתי שהרמה תהיה כל כך גבוהה"

מנקרמן  בת ה-18, חתמה העונה באחת הקבוצות הטובות בליגה הספרדית. טרסה נמצאת בקטאלוניה, 20 ק"מ מהעיר ברצלונה. המועדון הוקם ב-1932, כאשר קבוצת הגברים והנשים לוקחות חלק בליגה הבכירה בספרד. בשנה שעברה הקבוצה סיימה במקום השלישי בליגה והגיעה לשלב השני בליגת האלופות.

"זאת קבוצה ברמה גבוהה מאוד, לא חשבתי כאשר הגעתי לכאן שהרמה תהיה כל כך גבוהה", מספר מנקרמן. "זאת קבוצה מקצועית לחלוטין. אנחנו מתאמנות כמעט בכל יום שני אימונים במים ואימון בחדר כושר. יש איתי בקבוצה עוד 2 זרות הולנדיות, זרה קנדית, ו-2 שחקניות נבחרת ספרד"

"היחס בין המאמנים לשחקניות מאוד טוב והקבוצה כל כך מגובשת" מנקרמן (עומדת, שנייה מימין) בקבוצת טרסה בכדורמים (קרדיט: Club Natació Terrassa)
"היחס בין המאמנים לשחקניות מאוד טוב והקבוצה כל כך מגובשת" מנקרמן (עומדת, שנייה מימין) בקבוצת טרסה בכדורמים (קרדיט: Club Natació Terrassa)

הליגה הספרדית נחשבת לאחת הליגות הטובות בעולם, נבחרת הנשים הספרדית זכתה הקיץ באליפות אירופה בפעם השנייה ברציפות, אליה הוסיפה את מדליית הכסף מהמשחקים האולימפיים בטוקיו. "קיבלתי את ההצעה לבוא ולשחק בספרד והחלטתי לקבל אותה. זה היה חלום ומטרה אישית שלי. תמיד האמנתי ורציתי לצאת לחו"ל, אבל לא חשבתי שזה יגיע כל כך מהר בגיל 18, לקבוצה גדולה עם היסטוריה כל כך מרשימה"

העונה הופיעה הישראלית הצעירה לראשונה בקריירה שלה ביורוליג וכבשה שני שערים בשלב הבתים הראשון. למרות ההופעות הטובות, טרסה סיימה את הבית במקום ה-4 ולא העפילה לשלב הבא. "כקבוצה לא השגנו את המטרה שלנו, לעלות לשלב הבא. זה היה מרגש מאוד לשחק ביורוליג. זה טורניר גדול, עם קבוצות ברמה הכי גבוהה שיש. אני מקווה שבשנים הבאות, עם טרסה או עם קבוצה אחרת, נצליח יותר כקבוצה ואני מצפה מעצמי אישית להצליח יותר".

איך המעבר לליגה הספרדית מפתח אותך כשחקנית? על מה צוות האימון עובד איתך?
תוכנית האימונים מאוד מסודרת, אז עובדים על הכול. עובדים הרבה על שחייה, טכניקה וזריקות. הרבה אירובי בחדר כושר. המון אימוני כוח, גם במים. אני חושבת שהיחס בין המאמנים לשחקניות מאוד טוב והקבוצה כל כך מגובשת. זה עוזר להצלחה של הקבוצה, לבנייה ולהתחזקות שלה.

מה המטרות שלכן להמשך העונה?
ברמה הקבוצתית לסיים לפחות בשלושת המקומות הראשונים בליגה הספרדית. ברמה האישית אני מצפה מעצמי להמשיך להתפתח פיזית ומנטלית. קשה מאוד פיזית, זאת רמה גבוהה מאוד ולא הגעתי מהרמות האלו. גם מנטלית זה קשה, לעבור לגור לבד בלי המשפחה ולהגיע אחרי שבישראל תמיד הייתי בטופ ואת פתאום מגיעה למקום שאת צריכה להילחם על הדקות שלך וכשאת במים את צריכה לשחק כמו שצריך, כי תמיד יש מי שתבוא ותחליף אותך.

4 שעות בכביש בכל יום, מקיבוץ שמיר ליקנעם ובחזרה

מנקרמן גדלה בקיבוץ שמיר. כילדה קטנה היא החלה לשחק כמו כל הילדים בקיבוץ בענף הכדורמים "כל הילדים בקיבוץ שיחקו בשלב כלשהו. אני נתפסתי על זה כי אני אוהבת יותר קבוצתיות. זה ספורט מאוד קשה, שמשלב גם חשיבה. יש בו הכל מהכל ואני אוהבת את זה." היא שיחקה בקבוצה של הקיבוץ עד גיל 11 ובעקבות סגירתה עברה להפועל יקנעם. בכיתה י' הצטרפה לאקדמיה בוינגייט "התאמנתי שם 3 שנים תוך כדי שילוב של אימוני נבחרת".

דר מנקרמן (קרדיט: איגוד הכדורמים הישראלי)
דר מנקרמן (קרדיט: איגוד הכדורמים הישראלי)

מנקרמן מגיעה מבית ספורטיבי, אביה היה שחקן נבחרת ישראל ברוגבי ואמה נולדה ביפן והייתה מתחרה בתחרויות סקי מחוזיות ביפן עד שנפצעה. "היא התחרתה בתחרויות סקי משמעותיות במחוז ובאחת התחרויות היא עלתה על רמפה ונחתה לא טוב. היא עברה ניתוחים והיה לה שיקום ארוך".

הוריה נפגשו על יאכטה בזמן טיול צלילות באוסטרליה, כשהחליטו להקים משפחה עשו זאת בישראל. "ההורים שלי מאוד מקדמים ספורט. כשגרתי בשמיר ועברתי לשחק ביקנעם, הם היו לוקחים אותי כל יום לאימון, מחכים לי שעה באימון ואז מחזירים אותי. אין דבר שקשור לכדורמים שאני אומרת שאני צריכה והם לא עוזרים לי. הם הכי דוחפים שיש, מגיעים לכל תחרות. שניהם כבר היו פה בספרד".

"כאילו תקענו יתד ואמרנו: אנחנו פה כדי להישאר"

באליפות אירופה שנערכה השנה בקרואטיה, מנקרמן לקחה חלק משמעותי בהישג ההיסטורי של נבחרת ישראל שהעפילה לרבע הגמר, סיימה את האליפות במקום השישי והעפילה לראשונה לאליפות העולם בשנה הבאה ביפן "זאת הייתה חוויה מטורפת, חוויתי שם את כל הרגשות שיש. שמחה, עצב, תסכול. זאת הייתה התחרות הגדולה הראשונה שלי בבוגרות".

ישראל פתחה את הטורניר עם ניצחון חשוב על צרפת החזקה, בסופו של דבר זה מה שסלל לכן את הדרך למקום השישי?
"כל משחק הוא חשוב, אבל כדי שנוכל להצליח אז המשחק הראשון שלנו מול צרפת היה הכי חשוב שלנו. אני זוכרת שאחרי שניצחנו זה היה כאילו תקענו יתד ואמרנו: 'אנחנו פה כדי להישאר', אנחנו פה כדי להראות שאנחנו יודעות לשחק כדורמים. כל אחת פה היא שחקנית עם נשמה. באנו כל כך מפוקסות וחדורות מטרה ששום דבר לא יכול היה לעצור אותנו במשחק."

עד כמה משמעותיים הקשרים שלכן אחת עם השנייה בנבחרת?
"זה מאוד משמעותי, כי במים לא משנה מה, אנחנו תמיד קבוצה ואנחנו תמיד אחת בשביל השנייה. מה שטוב בנבחרת שלנו זה שגם מחוץ למים אנחנו חברות. הנבחרת היא בראש סדר העדיפויות של כל השחקניות. כולן באות כדי להשיג את המטרה המשותפת וכדי להתקדם ואוהבות לעשות את זה. האהבה שלנו לענף, הרצון לייצג את המדינה בכבוד זה מה שמביא לנו את ההישגים של הנבחרת".

נבחרת ישראל לנשים בכדורמים. "מה שטוב בנבחרת שלנו זה שגם מחוץ למים אנחנו חברות" (קרדיט: איגוד הכדורמים בישראל)
נבחרת ישראל לנשים בכדורמים. "מה שטוב בנבחרת שלנו זה שגם מחוץ למים אנחנו חברות" (קרדיט: איגוד הכדורמים בישראל)

אליפות אירופה בכדורמים תגיע לראשונה לישראל בשנה הבאה, ותהיה אליפות אירופה הגדולה ביותר בכדורמים שהייתה עד היום בענף, עם 16 נבחרות גברים ולראשונה גם 16 נבחרות נשים. באליפות הביתית תיאבק הנבחרת על הכרטיס למשחקים בפריז 2024 "זאת חוויה אדירה לקחת חלק בהתפתחות של הענף. אני זוכרת ששיחקתי באליפות אירופה עד גיל 15, עד שפתאום לשחק באליפות אירופה לבוגרות בארץ. זה חלום, זה אפילו לא משהו שחשבתי עליו כשהייתי קטנה".

האיגוד הישראלי בהובלת יו"ר האיגוד רויטל גלוסקא כהן והמנכ"ל עמית אבנר זוכה להערכה גדולה בעקבות הארגון המצוין של אליפות העולם עד גיל 20 ואליפות אירופה עד גיל 19 בשנה וחצי האחרונות. "בגלל ההתקדמות של הענף, האיגוד זוכה לארח טורנירים משמעותיים יותר ויותר. הוא אירח בהצלחה טורנירים גדולים ובמקביל נבחרות הנשים והגברים הגיעו להישגים",אמרה מנקרמן.

איך היציאה של הרבה שחקניות לליגות באירופה מקדמת את הנבחרת?
"בארץ אין לנו מספיק בריכות מקצועיות. אז כל מי שיוצא לשחק בחו"ל מגיע לקבוצה עם תוכנית אימונים מסודרת, כל אחת שבאה לקבוצה כזאת מקבלת ניסיון בליגה יותר חזקה, מתאמנת יותר יחידות אימון בשבוע. ברגע שאת גרה בחו"ל, את יודעת שהגעת למקום הזה רק בשביל להשתפר, כל הפוקוס שלך הוא על הכדורמים והמטרה מאוד ברורה. בסוף זה מקדם את הנבחרת".

איפה את רואה את עצמך עוד חמש שנים?
"אני די בטוחה שאני אמשיך לשחק באירופה. אני מקווה בקבוצות יותר טובות ובמקביל להיות יותר משמעותית בנבחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!