דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוקר המחייה

יו״ר ההסתדרות: ״לא נתפשר על זכותם של עובדים וגמלאים בישראל להתקיים בכבוד. אנחנו יוצאים למאבק, וננצח בו״

מיליוני ישראלים נחשפו בימים האחרונים לטיזר 'די!' | כעת חושפת ההסתדרות שמדובר בפתיחת קמפיין חדש נגד יוקר המחייה, שימשיך בגל הפגנות בכל הארץ

יו"ר הההסתדרות, ארנון בר-דוד, בוועידת ההסתדרות ה-23 (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר הההסתדרות, ארנון בר-דוד: "אזרחי המדינה הופקרו ואנחנו כאן כדי להגיד די! אי אפשר להמשיך ככה יותר" (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות מחדשת את המאבק ביוקר המחייה, ומתכוונת ליזם הפגנות ברחבי הארץ.  יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד אמר היום: "לא נתפשר על זכותם של עובדים וגמלאים במדינת ישראל להתקיים בכבוד. יחד אנחנו יוצאים למאבק הזה וביחד גם ננצח בו".

כצעד ראשון משיק הארגון קמפיין חדש, ובו קריאה לאזרחי ישראל להצטרף למאבק. מודעות עם המילה "די!" ללא פרטים נוספים פורסמו בעשרות כלי תקשורת ישראלים, בהם אתרי חדשות, אפליקציות ועיתונים יומיים, בשפות עברית, ערבית, רוסית ואנגלית. בנוסף לכך, הודעה קופצת עם המילה "די!" הופיעה הבוקר לכל משתמשי אפליקציית הניווט ווייז בארץ. לפי ההסתדרות נחשפו לטיזר מיליוני ישראלים.

טיזר לקמפיין חדש של ההסתדרות נגד יוקר המחייה (צילום: ההסתדרות)
טיזר לקמפיין חדש של ההסתדרות נגד יוקר המחייה (צילום: ההסתדרות)

לצד המילה די! יופיעו מעתה משפטים שמתארים את המצב הכלכלי עמו מתמודדים מאות אלפי משקי בית במדינת ישראל, כגון: "די! יקר לנו פה!"; "די! שכר המינימום לא מספיק לקיום בסיסי בכבוד!"; "די! נמאס לנו לשלם את המחיר!" וכד'.

החל מהיום, המודעות והבאנרים של הקמפיין יפנו את הציבור לעמוד הסבר מפורט על המהלך ולתוכנית הכלכלית להפחתת יוקר המחיה. דף ההסבר נפתח בדברים הבאים: "עוד ועוד משפחות, גם משפחות שבהן שני בני הזוג עובדים, לא מצליחות יותר לסגור את החודש. אנו לא עוסקים כאן במותרות אלא בכסף לאוכל, למוצרים בסיסיים, לחשבונות של הבית ולחינוך של הילדים".

בדף ההסבר לציבור מודגש גם כי המאבק שמובילה ההסתדרות הוא לא מאבק פוליטי אלא מאבק חברתי ששייך לכולם. "יוקר המחיה זה לא עניין של ימין או שמאל. אחרי חמש מערכות בחירות שעלו לכולנו ביוקר, יש כאן ממשלה חדשה שנבחרה כדי לתת פתרונות. המציאות שבה הממשלה הזו מתחילה לעבוד היא מציאות חירום כלכלית עבור רבים מאזרחי המדינה".

בתוכנית להפחתת יוקר המחיה מציגה ההסתדרות את המלצותיה למקבלי ההחלטות במגוון נושאים, בהם: הגדלת הכנסות העובדים, חיזוק ציבור הגמלאים, חינוך ומשפחה, מחירי הדיור, תחבורה, הוצאות חשמל, מים וארנונה.

במקביל לעליית הקמפיין, ובעקבות הנחייתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נמשכת היערכות ההסתדרות לגל הפגנות ארצי, שיכלול עצרות מחאה בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. המאבק ינוהל על ידי מטה המאבק ביוקר המחיה שיו"ר ההסתדרות צפוי לכנס בימים הקרובים על מנת לסקור את תכנית הפעולה לחודשים הבאים. למטה המאבק שותפים ראשי איגודים מקצועיים, ראשי וחברי ועדים, מרחבי ההסתדרות, נציגי הגמלאים ונציגי תנועת הנוער העובד והלומד. עדכון מלא על תוכנית ההפגנות ברחבי הארץ יפורסם בתקופה הקרובה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר היום: "בשנים האחרונות ההסתדרות בראשותי נהגה באחריות, בממלכתיות ובאיפוק גדול כדי לייצב את המשק ולסייע למדינה לצאת מהמשבר שנקלעה אליו. עשינו את זה בזמן שהפוליטיקאים היו עסוקים בחמש מערכות בחירות. אזרחי המדינה הופקרו ואנחנו כאן כדי להגיד די! אי אפשר להמשיך ככה יותר – חייבים להוריד את יוקר המחיה באופן מידי. אני קורא למקבלי ההחלטות לשנס מותניים, לקפל שרוולים ולהתחיל לעבוד באופן שהולם את גודל השעה. אנחנו לא נתפשר על זכותם של עובדים וגמלאים במדינת ישראל להתקיים בכבוד. מימין ומשמאל, חילונים ודתיים, מכל דת גזע ומין – הישראלים יוצאים למאבק הזה יחד, וביחד גם ננצח בו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!