דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

יוקר המחיה: שטראוס מעלה מחירים בשיעור ממוצע של כ-2.9%

בין המוצרים שמחיריהם ייעלו: מוצרי המחלבות, הסלטים, החטיפים המלוחים, הממתקים ויד מרדכי | זו עליית המחירים הראשונה בשטראוס מזה 12 שנים | מנכ"ל שטראוס: "בשל שיעורי האינפלציה הגבוהים בישראל ובעולם והתייקרות מחירי חומרי גלם ותשומות רבות אנו נאלצים להודיע על עדכון חלק ממוצרינו לקמעונאים"

מוצרי שוקולד של שטראוס (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
מוצרי שוקולד של שטראוס (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חברת שטראוס מעלה את מחירי מוצריה בשיעור ממוצע של כ-2.9%, כך לפי עדכון של החברה היום (חמישי). בין המוצרים מחיריהם עודכנו: מוצרי המחלבות, הסלטים, החטיפים המלוחים, הממתקים ויד מרדכי. העלייה מגיעה לאחר 12 בהם לא העלתה החברה את מחירים.

לפי הודעת החברה, העלאת מחיר המחירון של המוצרים לקמעונאים, תכנס לתוקף ב-19.12 ונובעת בין היתר מעליית מחירי חומרי הגלם והתשומות בישראל ובעולם ובראשם מחירי החלב, הסוכר, השמנים, הקקאו, האנרגיה והאריזות בשיעורים של יותר מעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות.

לטענת החברה, בשנתיים האחרונות עלו מחירי חומרי גלם רבים בעשרות אחוזים, מחיר המטרה של החלב עלה בקרוב ל-30%, מחירי התירס, החיטה ושמן הסויה עלו בכ-200%, מחירי הסוכר התייקרו בכ-140%, והקקאו שהתייקר בכ-125%. גם מחירי תשומות עלו בשנתיים כאשר, מחיר הנפט עלה בכ-70%, מחירי החשמל בישראל עלו בכ-10% וצפויים להתייקר בעוד 8.2% בקרוב, חומרי האריזה עלו ב-45%.

החברה מציינת כי "הקפידה לבצע את כלל הצעדים הדרושים כדי לוודא הפרדה מלאה בין נזקי הריקול, כתוצאה מעצירת הייצור במפעל הממתקים בנוף הגליל, לבין ההתייקרויות שהושטו על החברה כתוצאה מהאינפלציה, עליית המחיר שהחברה מבצעת כעת מהווה חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת".

אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל: "ברור לנו כי אין מדובר במהלך פשוט וכי ההתמודדות עם יוקר המחיה נוגעת לכל בית בישראל. לצד זאת אנו סבורים שביצוע עדכון מחירים מידתי הינו תנאי לשמירה על איזון בין צרכי הציבור, עובדי החברה, ספקיה, לקוחותיה ורבבות המשקיעים הציבוריים, קרנות הפנסיה וקופות הגמל, בסביבה שבה האינפלציה הגבוהה בעולם ובישראל ברורה וידועה לכל".

"במשך 12 השנים האחרונות בצעה שטראוס מהלכים רבים בהם גם מהלכי התייעלות משמעותיים. החברה ספגה במהלך השנים הללו את עליות מחירי חומרי הגלם והתקורות לתעשייה ונמנעה מלבצע עליית מחיר בישראל. גישת החברה לאורך השנים הייתה כי ייעשה ככל שניתן על מנת להשתפר ולהתייעל וכי העלאת מחירים תהייה המוצא האחרון וכך אכן פעלה שטראוס עד כה. לאחרונה אף ביצענו מהלכי התייעלות כואבים שכללו פיטורי עובדים. ואולם, בשל שיעורי האינפלציה הגבוהים בישראל ובעולם והתייקרות מחירי חומרי גלם ותשומות רבות, ולאור הצפי כי מגמה זאת תימשך גם בחודשים הקרובים אנו נאלצים להודיע על עדכון חלק ממוצרינו לקמעונאים, אשר מפצים על חלק קטן מסך ההתייקרויות שספגה החברה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!