דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

היסטוריה במונדיאל: מרוקו תהיה הנבחרת האפריקאית הראשונה בחצי הגמר, לאחר ניצחון על פורטוגל

מרוקו ניצחה 0:1, חאחר שער יתרון של יוסוף אן-נאסירי בדקה ה-42 | גם כניסתו של רונאלדו כשחקן מחליף לפורטוגל לא שינתה את תמונת המשחק

שחקני נבחרת מרוקו חוגגים את הניצחון על ספרד בשמינית גמר המונדיאל (צילום: AP Photo/Luca Bruno)
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים את הניצחון על ספרד בשמינית גמר המונדיאל (צילום: AP Photo/Luca Bruno)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת מרוקו ניצחה הערב (שבת) 0:1 את נבחרת פורטוגל ברבע גמר המונדיאל, ועושה היסטוריה: היא תהיה הנבחרת האפריקאית הראשונה בתולדות המונדיאל שמעפילה לחצי הגמר. כריסטיאנו רונאלדו, כוכב נבחרת פורטוגל, מסיים את המונדיאל האחרון בקריירה שלו בטורניר בינוני.

מרוקו היא ההפתעה הגדולה של המונדיאל הנוכחי. היא סיימה בתיקו עם נבחרת קרואטיה, ניצחה את בלגיה ואת קנדה כדי לסיים ראשונה בבית המוקדם והפתיע את כולם עם ניצחון ענק בבעיטות הכרעה על נבחרת ספרד בשמינית הגמר.

פורטוגל לא הרשימה בשלב הבתים עם ניצחונות על אורוגוואי וגאנה והפסד לקוריאה הדרומית. אך לאחר ספסולו של כוכב הקבוצה כריסטיאנו רונאלדו, משהו השתחרר בשמינית הגמר מול שוויץ, עם ניצחון ענק 1:6. גם הפעם רונאלדו פתח בספסל, והנבחרת תנסה להמשיך להוכיח לכולם, שדווקא בלעדיו הם קבוצה הרבה יותר טובה ומסוכנת.

בדקה ה-5 הזדמנות ראשונה לזכות פורטוגל. כדור חופשי הוגבה לרחבה, ז'ואאו פליקס נגח מתוך הרחבה, אך שוער מרוקו בונו הדף את הניסיון. בדקה ה-8 יוסף אל נאסרי עם ההזדמנות הראשונה של מרוקו, נגח מחוץ למסגרת.

בדקה ה-18 חכים זייש קיבל כדור מעזאדין אונאהי ובעט לא טוב מחוץ לרחבה. בדקה ה-31 פליקס פעם נוספת כמעט כובש. הכדור מגיע אליו ופליקס בעט מהאוויר, כדור שפגע בשחקן מרוקאי וכמעט הכניע את השוער.

בדקה ה-42 מרוקו מהממת את פורטוגל עם שער יתרון מפתיע. המגן יחיא עטיה אללה הגביה כדור מצויין לרחבה, השוער הפורטוגלי דיוגו קוסטה יצא לא טוב, ויוסוף אן-נסירי נגח את הכדור פנימה. בדקה ה-45 ברונו פרננדש קיבל כדור על סף הרחבה, בעט אותו מהאוויר ופגע במשקוף.

בדקה ה-51 כריסטיאנו רונאלדו נכנס כמחליף, במטרה להביא את השינוי במשחק ולהשוות את התוצאה. פורטוגל לוחצת ושולטת במשחק, אך לא מצליחה לפרוץ את ההגנה המרוקאית.

בדקה ה-64 פורטוגל כמעט משווה. ז'ואאו קנסלו השאיר כדור אחורה, ברונו פרננדש בעט טוב, אבל גבוה מדי.

בדקה ה-83 ההזדמנות הטובה ביותר של פורטוגל. רונאלדו מסר לז'ואאו פליקס ששלח בעיטה חזקה לחיבורים, השוער המרוקאי יאסין בונו התעופף בהצלה ענקית. פורטוגל לא מצליחה למצוא את השוויון.

פורטוגל לא מצליחה לפצח את ההגנה המרוקאית, וגם הרחקה של וואליד שדירה בתוספת הזמן, לא עוזרת לפורטוגל בדרך להדחה כואבת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!