דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

אחת בפנים ואחת בחוץ: צרפת ניצחה את אנגליה 2:1 ועלתה לחצי הגמר

צרפת הדיחה את אנגליה משערים של טשומאני וז'ירו | הארי קיין יכול היה לקנות את עולמו, אך למרות שבעיטת עונשין אחת שלו הלכה פנימה, הפנדל השני שבעט לזכות האנגלים הלך החוצה

רפאל וראן קופץ על חברו לנבחרת, אוליבייה ז'ירו שכבש את השער השני לזכות צרפת: הארי קיין נשאר מאחור (צילום: AP Photo/Frank Augstein)
רפאל וראן קופץ על חברו לנבחרת, אוליבייה ז'ירו שכבש את השער השני לזכות צרפת: הארי קיין נשאר מאחור (צילום: AP Photo/Frank Augstein)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת צרפת ניצחה הערב (שבת) 1:2 את נבחרת אנגליה והשלימה את תמונת העולות לחצי הגמר. אנטואן גריזמן הצטיין במשחק עם צמד בישולים לאורליאן טשואמני ולאוליבייה ז'ירו, שכבש את שער הניצחון. הארי קיין הוא הסיפור הגדול של המשחק האנגלי: הקפטן כבש פנדל אחד אך החטיא את השני, שהיה יכול להשוות את התוצאה.

צרפת תפגוש את מרוקו בחצי הגמר שייערך ביום רביעי הקרוב, 14 בדצמבר בשעה 21:00.

נבחרת צרפת הגיעה לטורניר עם סגל מעולה במטרה לשחזר את הזכייה באליפות העולם. צרפת פתחה את הטורניר עם ניצחונות על אוסטרליה ודנמרק והפסד מפתיע לתוניסיה. בשמינית צרפת הגבירה קצב עם ניצחון מרשים על פולין.

אנגליה שהגיעה לגמר היורו האחרון, פתחה עם ניצחון ענק 2:6 על איראן, המשיכה עם תיקו מול ארה"ב וסיימה את שלב הבתים עם 0:3 בדרבי הבריטי על ווילס. בשמינית הגמר אנגליה המשיכה להרשים עם ניצחון 0:3 על סנגל.

מהלך המשחק

המשחק נפתח עם דקות טובות יותר של אלופת העולם. בדקה ה-11 עוסמאן דמבלה הרים כדור לרחבה, אוליבייה ז'ירו הגיע לכדור, אך נגח חלש לידיים של ג'ורדן פיקפורד.

בדקה ה-17 צרפת עלתה ליתרון במשחק. קיליאן אמבפה התחיל את ההתקפה, הכדור הגיע לאנטואן גריזמן שמצא את אורליאן טשואמני מחוץ לרחבה. הקשר הצרפתי הצעיר בעט מ-25 מטרים ללא תנופה כדור חזק ומדוייק לפינה, והכניע את ג'ורדן פיקפורד.

בדקה ה-21 לוק שואו עם האיום הראשון למסגרת של נבחרת אנגליה, כשבעט בעיטה חופשית מסוכנת לידיים של הוגו לוריס. בדקה ה-25 רגע של מחלוקת, הארי קיין הוכשל ע"י דאיו אופמקאנו, השופט טען שלא בוצעה הכשלה. ב-VAR בדקו והכריעו שהכשלה בוצעה מחוץ לרחבה ולכן לא ניתן להתערב בהחלטת השופט.

אנגליה המשיכה להיות מסוכנת יותר והתקרבה לשער שוויון. בדקה ה-29 הארי קיין בעט מחוץ לרחבה, אבל הוגו לוריס הדף לקרן. בדקה ה-39 מצב נייח של צרפת הסתיים בכדור רוחב שהגיע לקיליאן אמבפה שבעט מחוץ למסגרת.

אנגליה פתחה את המחצית השניה בסערה. בדקה ה-47 ג'וד בלינגהאם בעט מתוך הרחבה, אך גם הפעם הוגו לוריס הדף את הכדור. בדקה ה-52 הלחץ האנגלי השתלם. התקפה יפה של אנגליה הסתיימה בהכשלה ברחבה של בוקאיו סאקה ע"י  אורליאן טשואמני. הארי קיין לקח את בעיטת הפנדל וכבש את השוויון.

בדקה ה-56 צרפת נסתה להחזיר במהרה את היתרון.  טעות בהגנה האנגלית, אדריאן ראביו קבל כדור ובעט מחוץ לרחבה, אך פיקפורד הדף. בדקה ה-70 כדור חופשי לאנגליה, הארי מגווייר נגח חזק לקורה.

בדקה ה-78 כדור קרן של צרפת נהדף לאחור, ההגנה האנגלית לא הצליחה להתארגן ואנטואן גריזמן העלה כדור מעולה לאוליבייה ז'ירו שנגח בחוזקה פנימה את ה-2:1 לצרפתים. בדקה ה-82 נשרק פנדל נוסף לזכות אנגליה לאחר של  הכשלה של מייסון מאונט ע"י תאו הרננדס. הארי קיין ניגש לבעוט את הפנדל שיכול היה לשלוח את הקבוצות להארכה, אך הפעם בעט מעל המשקוף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!