דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

פרסום ראשון / מרחיבים פערים: דואר ישראל יציע לרשויות מקומיות שיפור ברמת השירות תמורת תשלום

תכנית ההבראה של הדואר תפגע בתכיפות השירות בכל רחבי הארץ, אך תאפשר לרשויות בעלות אמצעים לשפר אותו עבור תושביהן | בין הצעות ה'פרימיום': סניף דואר נייד ביישוב, הסעות לסניפי דואר או הקמת עמדת דואר בנכס של הרשות

תור מחוץ לסניף הדואר בירושלים (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
תור מחוץ לסניף הדואר בירושלים (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

תכנית ההבראה של דואר ישראל תכלול הפחתה בתכיפות השירות באופן כללי, אך רשויות מקומיות יוכלו לממן לתושביהן באופן פרטני שירות משופר. הרשויות יוכלו לשלם בכסף על סניף נייד, או להקצות נכס בו ניתן להפעיל עמדת שירות של דואר ישראל.

לפי המסמך שהעבירה דואר ישראל לחברי ועדת הכספים בכנסת, הדואר מציע לראשי רשויות חלופות שיפצו על הפגיעה המשמעותית בשירותי הדואר, שכללה סגירת סניפים, שינויים בשעות הפעילות והפחתת תכיפות של שירותי דואר נע ושירותים נוספים.

סניף נייד, הסעות לדואר, עמדת דואר במועצה או בעסקים מקומיים 

ההצעות של דואר ישראל לרשויות מקומיות כוללת 'סניף נייד': רכב ייעודי שיוצב בישוב למשך חצי יום או יום שלם, בתדירות שתסוכם בין דואר ישראל לרשות המקומית, ובו יסופקו לתושבים השירותים המרכזיים של דואר ישראל, בתנאי שהרשות המקומית תשלם על השירות. הסניף הנייד יאפשר ביצוע תשלומים, משיכת קצבאות, משלוח דואר, הפקת ומשיכה של כספים מבנק הדואר והעברת בעלות על רכב.

אפשרות אחרת הן הסעות במימון הישוב, כך שהסעה לדואר ובחזרה תצא במועדים קבועים מראש לסניף הקרוב.

יישובים שיעדיפו עמדת שירות בתוך היישוב עצמו יוכלו להקצות לכך מקום בנכס של המועצה, או לסייע לדואר לאתר נקודת שירות בתוך נכס מסחרי קיים ביישוב. היקף השירות והעלות שלו במתכונת הזו אינם אחידים.

במקביל, דואר ישראל ימשיך לפתוח עוד נקודות למסירת חבילות ודברי דואר ברחבי הארץ.

פערים ברמת השירות בין היישובים 

ההצעות החדשות של הדואר נובעות מחוסר היכולת הכלכלית להפעיל שירות אוניברסלי בכל היישובים בארץ, ברמת השירות שבה הדואר היה מחויב עד כה. הרישיון של חברת דואר ישראל, שיצאה לתהליך הפרטה, נמצא כעת בהליך שימוע, והוא כולל הפחתה משמעותית בחובות הפריסה והשירות של הדואר.

הביקוש לשירותי דואר נמצא בירידה מתמדת, מה שלכאורה יכול להיות הצדקה לצמצום השירות, אך ההיגיון המנחה של השינוי אינו קשור לכך, ונועד לקרב את חברת דואר ישראל לאיזון כלכלי. חברת דואר ישראל מדווחת למשרד התקשורת על היקפי הביקושים – מספר דברי הדואר שנשלחים ומספר פעולות הפקיד שמבוצעות בדואר, אך גם המשרד וגם החברה לא מפרסמים נתונים אלו לציבור.

לפי ההצעות החדשות, רשויות מקומיות בעלות מצב כלכלי משופר, יזכו גם בשירות דואר משודרג, ואילו רשויות חלשות לא יוכלו לקבל אותו, או שייאלצו לממן אותו בעזרת ויתור על שירותים אחרים. באף אחד מהדיונים בכנסת בנושא הפרטת הדואר ושינוי תנאי הרשיון שלה, לא הוצע מימון מהמדינה כדי לשמר ולשפר את רמת השירות הקיימת ביישובים קטנים, מרוחקים או דלי אמצעים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!