אלכס, מהגר עבודה פיליפיני ששהה בקטאר ושם משפחתו לא ידוע, נהרג בשבוע שעבר כשעבד בתיקון תשתיות באחד ממתקני האימונים בגביע העולם בכדורגל שמתקיים החודש. לפי דיווח של עיתון ה״אתלטיק״ הספרדי, העובד נפל מגובה רב.

אבל התגובה של שלטונות פיפ"א וקטאר הייתה מזעזעת אפילו יותר מהמקרה עצמו, כשמנכ״ל האירוע, נאסר אל-ח'טר, התייחס לשאלת עיתונאי על מות העובד, ובחר לומר כי ״המונדיאל שלנו מוצלח, וזה מה שאתה בוחר לדבר עליו עכשיו?״. אל-ח'טר הוסיף כי "המוות הוא חלק טבעי מהחיים, בין אם זה בעבודה ובין אם זה בשינה".

מזכ״לית פיפ״א, פאטמה סמורה, שהייתה בדרכה לוועידת הארגון בקטאר, מיהרה להגיב בעצמה אך התחמקה מלענות לגופו של עניין: ״אני חושבת שאנחנו כאן לוועידה. אם זה קשור למשהו אחר, אני מצטערת, זה לא הזמן והמקום״.

גם הוועדה העליונה של קטאר מיהרה להכחיש שהמוות נמצא בסמכותה, למרות שבזמן מותו, אלכס עבד על תשתית פיפ"א.

ממשלת קטאר סיווגה מוות של עובדים כ״דום לב״ כדי לא לשלם פיצויים

יחס ממשלתי מביש זה למקרי מוות של מהגרי עבודה בא לידי ביטוי בכישלון של הרשויות לחקור את אלפי מקרי המוות של מהגרי עבודה מאז 2010. היא גם מתעלמת מכך שרבים ממקרי המוות הללו היו ניתנים למניעה.

במקום זאת, הרשויות ייחסו באופן קבוע את מקרי המוות הבלתי נחקרים הללו ל"סיבות טבעיות" או "דום לב". זה משאיר משפחות רבות של מהגרי עבודה בלתי זכאיות לפיצויים לפי חוק העבודה הקטארי.

בעוד שהרשויות אומרות שהן חוקרות את מותו של אלכס ויצרו קשר עם משפחתו, משפחות רבות אחרות אמרו לארגון Human Rights Watch כי גם המעסיק וגם הממשלה אפילו טרחו להודיע ​​להם שיקיריהם נפטרו.