דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי התעשייה האווירית יקבלו מענקי מצוינות בסך 90 מיליון שקלים

המענק מגיע בעקבות רווחים שהצטברו בין 2019-2021 | החלטה זו מתווספת לתשלום הדיבידנד שהוענק השנה למדינה, בסך 655 מיליון ש"ח | יו"ר הדירקטוריון עמיר פרץ: "הבעת הערכה לעובדות ולעובדים" | מזכיר ארגון העובדים יאיר כץ: "חברה רווחית ומצליחה היא אינטרס משותף לכלל העובדים, גם לעובדים מגיע להנות מפירות ההצלחה" | מנכ"ל החברה: "תגמול לתרומת העובדים המתמשכת לטובת כלכלת ישראל"

דוכן התעשייה האווירית בסלון האווירי בפריז, 2018 (צילום: Julian Herzog/ ויקימדיה)
דוכן התעשייה האווירית בסלון האווירי בפריז, 2018 (צילום: Julian Herzog/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי התעשייה האווירית יקבלו מענקי מצוינות בסך 90 מיליון שקלים בגין חלוקת רווחי החברה. לאחר שהדירקטוריון אישר באופן עקרוני את הצעת היו"ר עמיר פרץ ומנכ"ל החברה בועז לוי, הוחלט בשיתוף עם ארגון העובדים על חלוקת מענקים לכלל עובדי החברה. סיכומים אלה יובאו לאישור הדירקטוריון בישיבתו הקרובה.

סיכום זה מגיע בעקבות הרווחים המצטברים בגין 2019-2021, ובעיקר מרווחי החברה בשנת 2021, ולכן גם עובדים שעבדו בשנה זאת ופרשו במהלך השנה ייהנו מחלוקת הרווחים. החלטה זו מתווספת לתשלום הדיבידנד שהוענק השנה למדינת ישראל, בסך 655 מיליון שקלים, סכום שיא של חלוקת דיבידנד למדינת ישראל מחברה ממשלתית. חלוקת המענקים לעובדים וחלוקת הדיבידנד, התאפשרו לאור התוצאות העסקיות הטובות של החברה במהלך השנים האחרונות, ובזכות הזינוק ברווח הנקי ברבעון השלישי של 2022 ב-54% לכ-202 מיליון דולר וצבר הזמנות של כ-15.8 מיליארד דולר.

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ מסר, "אני רואה בהחלטתנו זאת כהבעת הערכה לעובדות ולעובדים, וכמסר לעובדים במשק הישראלי, כי התעשייה האווירית הינו מקום עבודה שכדאי להצטרף אליו, כי פעילות החברה משקפת סולידריות פנימית ופעילות באווירה של אחריות הדדית. כל אחת ואחד מעובדי החברה ידע לתרום את חלקו בתקופות קשות, לרבות בתקופת הקורונה, ולכן הוא ראוי להיות שותף גם בתקופות טובות. כשמתקשים ומפסידים – כולם מתגייסים, וכשמרווחים -כולם שותפים".

ראשי התעשייה האווירית, המנכ״ל בועז לוי והיו״ר עמיר פרץ, לצד מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, בהענקת דיבידנד של 655 מיליון ש״ח למדינה (צילום: התעשייה האווירית)
ראשי התעשייה האווירית, המנכ״ל בועז לוי והיו״ר עמיר פרץ, לצד מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, בהענקת דיבידנד של 655 מיליון ש״ח למדינה (צילום: התעשייה האווירית)

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: ״לאחר שהחברה העבירה דיבידנד בסך 655 מיליון שקלים למדינה, הגענו אל היום המשמעותי הזה, בו משולמים לראשונה מענקים לעובדות ועובדי התעשייה האווירית אשר זוכים היום בפרי נוסף לעמלם. הנהלת החברה גאה מאוד על ההצלחות העסקיות המשמעותיות בשנים האחרונות, שהוכיחו את עוצמתה של התעשייה האווירית. למרות האתגרים המשמעותיים שניצבו בפנינו בשנים האחרונות, צלחנו את משבר הקורונה, התמודדנו כהלכה עם משברים עולמיים בנושא הרכש והאספקה, המשכנו להוביל בתחומי עשייתנו ולספק ללקוחותינו את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם. השנה החולפת הייתה שנת שיא בתוצאותיה הכספיות של החברה, עובדה המסמלת את חוזקה של החברה ואיתנותה. חלוקת הרווחים לעובדים, מביאה לידי ביטוי תגמול לתרומתם המתמשכת לטובת כלכלת ישראל, הגנה על אזרחי מדינת ישראל, ויכולת מתקדמת בתחומי התעופה והביטחון לכלל לקוחותינו בעולם. אני גאה בביצוע מהלך חשוב זה המשתף את עובדי התעשייה האווירית בביצועים העסקיים של החברה".

מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ מסר: ״אנו שותפים היום למהלך היסטורי שעיקרו – גם עובדי התעשייה האווירית זכאים להנות מרווחי החברה. אנו בארגון העובדים מאמינים כי חברה רווחית ומצליחה היא אינטרס משותף לכלל העובדים ולנו תרומה מרכזית לכך ולכן ככל שהדבר מתאפשר, גם לנו העובדים מגיע להנות מפירות ההצלחה. לאחר שלוש שנים של הסכם צמיחה ותרומה של מאות מיליוני שקלים, צלחנו יחד את אתגרי הקורונה והבאנו את החברה לאיתנות פיננסית- לכן, החלטנו על חלוקת בונוס לכלל העובדים שעבדו בתע"א במהלך שנת 2021 בגינה חולק הבונוס – כן, גם לאלה שכבר פרשו מתע"א. כולם נתנו – כולם יקבלו!"

יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית (צילום: יוסי אלוני)
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית (צילום: יוסי אלוני)

כץ הדגיש כי בנוסף לבונוס שיינתן לכלל העובדים, גובש גם מנגנון עתידי לחלוקת בונוסים, אשר יבוסס בין היתר על הערכת ביצועי העובדים ועמידה ביעדי הרווח של החברה וימומש החל משנת 2023. "נמשיך לעמוד מול האתגרים הרבים העומדים לפתחנו, נקדם מנגנוני שכר מתגמלים ומותאמים לשוק העבודה הקיים וכן נפעל לשפר את תנאי העבודה והרווחה לטובת עובדי החברה. אני מודה לכל השותפים בראשם עמיר פרץ ומנכל החברה, רשות החברות ולחבריי לנציגות העובדים״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!