דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הורוביץ נותן רוח גבית לדרישות של דרעי: "התערבות האוצר במשרד הבריאות בלתי נסבלת"

באחד מנאומיו האחרונים בתפקיד תקף שר הבריאות: "התפקיד של האוצר היא להוציא כסף ולא לצבור כסף" | במסגרת המשא ומתן הקואליציוני דרש דרעי עצמאות תקציבית לאוצר

שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

״מערכת הבריאות מתוקצבת בחסר מכוון כדי להחליש אותה, גם במשרד האוצר יודעים שצריך יותר" – כך אמר היום (רביעי) שר הבריאות ניצן הורוביץ בכנס ים המלח של המכון הלאומי לחקר מדיניות בריאות, במה שיהיה ככל הנראה אחד מנאומיו האחרונים בתפקיד.

״המעורבות של משרד האוצר במשרד הבריאות היא גדולה מידי והדבר בא לידי ביטוי בגימוד בעלי תפקידים", אמר הורוביץ. "יש להם כוח בלתי מרוסן. למשרד הבריאות צריכה להיות אפשרות לנייד תקציבים בתוך המשרד. התערבות משרד האוצר היא בלתי נסבלת.

"התפקיד של האוצר היא להוציא כסף ולא לצבור כסף. אנחנו משאירים ירושה גדולה לבאים אחרינו שצריכים להוציא את הכסף ולתת אותו לתחומים כמו בריאות, חינוך ורווחה״, אמר השר.

הורוביץ אמר את הדברים על רקע דיווחים לפיהם שר הבריאות המיועד אריה דרעי צפוי לדרוש עצמאות תקציבית לפקידים, והוסיף: ״אנחנו רחוקים מהסטנדרט במדינות מקבילות לישראל. צריך תוספת ריאלית כדי לסגור את החור שנוצר מאז חקיקת חוק בריאות ממלכתי. אנשים מוכנים לוותר על אוכל רק כדי לעשות עוד פוליסות ביטוח".

שר הבריאות הביע תסכול ממערכת היחסים בין אגף התקציבים לבין משרד הבריאות לאורך כל הקדנציה שלו. לדוגמא, כאשר שר האוצר אביגדור ליברמן הביע התנגדות למתווה של משרד הבריאות לקיצור תורנויות המתמחים, אמר הורוביץ: "ששר האוצר ינהל את משרד האוצר ויתן לנו לנהל את משרד הבריאות״.

גם שר הבריאות הנכנס, ח"כ אריה דרעי, מוטרד ממערכת היחסים בין אגף התקציבים לבין משרד האוצר. לפי הדיווחים, ההסכם הקואליציוני שנחתם בין ש"ס לבין הליכוד כולל סעיף שמעניק סמכויות מלאות למשרד הבריאות לנהל את תקציב המשרד, בניגוד למצב כיום בו כל ביצוע תקציבי של המשרד עובר דרך אגף התקציבים.

״אנחנו לפני חילופים ולפני ממשלה חדשה. ניסינו לרסן את הרפואה הפרטית מול הרפואה הציבורית. יש לנו הישגים אבל התקשורת לא מתעסקת בזה", הוסיף שר הבריאות. "בנוסף פעלנו למנוע את שחיקת התקציב בגלל המקדם הדמוגרפי ותיקנו את מנגנון העדכון סל הבריאות״.

"לא מספיק רק לחזק את הרפואה הציבורית אלא צריך לרסן את הרפואה הפרטית. הרפואה הפרטית לא תטפל בפנימיות, בריאות הנפש וגריאטריה. היו שקראו לחלק מכשירי MRI לגופים פרטיים אבל אני התנגדתי. לא יכול להיות מערכת בריאות לעשירים ומערכת בריאות לעניים. הנהגה אחראית לא יכולה לאשר את זה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!