דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

4 חברות הביעו התעניינות ברכישת מפעל BTL טכנולוגית להבים, עדיין ללא הצעה על השולחן

המפעל ש-900 מעובדיו נמצאים בסכנת פיטורים עשוי להירכש | המתעניינות: התעשייה האווירית, קרן פימי, קרן פורטיסימו קפיטל וקבוצת משקיעים מסין המעוניינת להשאיר את פעילות המפעל בישראל

הכניסה למפעל טכנולוגיית להבים (צילום: יהל פרג')
הכניסה למפעל טכנולוגיית להבים (צילום: יהל פרג')
מאיה רונן

ארבע חברות הביעו התעניינות ברכישת מפעל BTL טכנולוגית להבים והמשך הפעלתו כעסק חי, לאחר שבשבועות האחרונים 900 מעובדי המפעל נמצאים תחת איום פיטורים בשנתיים הקרובות, כפי שהודיעה חברת פראט אנד ויטני האמריקנית, שרכשה אותו.

הגופים שהביעו התעניינות הם גופים גדולים בעלי ניסיון בבעלות על מפעלים מהסוג הזה. התעשייה האווירית, שיו"ר הדירקטוריון שלה עמיר פרץ הנחה את צוותו לבדוק את היתכנות וכדאיות הרכישה; קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל שבראשה עומד ישי דוידי; קרן פורטיסמו קפיטל, שרכשה בעבר מספר מפעלים בישראל, בהם פניציה, סודהסטרים ועוד, בהובלת יובל כהן; וכן קבוצת משקיעים מסין שמתעניינת בהמשך פעילותו של המפעל בישראל.

במפעל BTL שמייצר להבים למנועי סילון מועסקים כאלף עובדים. בשבועות האחרונים הודיעה הנהלת המפעל שתוך שנתיים יפוטרו 900 מהעובדים, המפעל בנהריה ייסגר ומחלקה אחת בלבד תמשיך לעבוד. חברת פראט אנד ויטני שהמפעל בבעלותה, טרם הודיעה אם בכוונתה להעמידו למכירה. בדיון שנערך בוועדת הכספים השבוע הועלתה הטענה כי החברה אינה מעוניינת למכור את המפעל, וזאת כדי למזער את התחרות בשוק הלהבים ובכך להבטיח את הצלחתו של המפעל האמריקני שבבעלותה.

במידה ותחליט חברת פראט אנד ויטני למכור את המפעל ולא לסגור אותו, הדבר יבטיח את המשך העסקתם של מרבית עובדי המפעל. כמו כן לחברה יובטח המשך הפעילות עם משרד הביטחון, לו היא מספקת מוצרים ושירותים בהיקף של 800 מיליון דולרים.

משרד הביטחון הוא לקוח וותיק ומוערך של חברת פראט אנד ויטני. בשנת 2015 חתם משרד הביטחון חוזה עם החברה האמריקנית לאספקת אחזקה מלאה למערך המנועים של מטוסי חייל האוויר, לרבות חיזוי לוגיסטי, ניהול, שיפוץ המכלולים ואספקת חלפים לדרגי חיל האוויר השונים, למשך 15 שנים. בעת החתימה על החוזים עמד משרד הביטחון על כך שתינתן עדיפות ראשונה לשימוש ביכולת האחזקה של החברות הישראליות "מנועי בית שמש", "התעשיה אווירית" ו"כרומואלוי", באופן שיבטיח לתעשיות המקומיות תעסוקה רב-שנתית בהיקפים גדולים.

מהתעשייה האווירית נמסר: "אנו מקיימים בימים אלה בדיקה מקיפה להערכת היתכנות וכדאיות לרכישת המפעל".

מחברת "פראט אנד ויטני" נמסר: "הפניות הרשמיות שהגיעו להנהלת BTL הועברו לצוות האסטרטגי של פראט אנד ויטני".

מקרן ההשקעות פורטיסימו קפיטל ומקרן פימי נמסר כי הנושא בבדיקה.

מנציגי קבוצת המשקיעים הסינית בישראל לא התקבלה תגובה לפניית 'דבר' עד למועד פרסום הכתבה והיא תפורסם לכשתתקבל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!