דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

אוהדים ארגנטינאים וצרפתים נואשים לכרטיסים בקטאר, אך רובם במחירי עתק

מאות ארגנטינאים צובאים על בית המלון של ההתאחדות בקטאר בניסיון לרכוש כרטיסים ששוריינו לאוהדי הנבחרת | בקטאר אסרו על מכירת כרטיסים ליד האצטדיון, ולצרפתים נותרו כרטיסים רשמיים רק ליציע V.I.P במחיר 10,000 דולר

אוהדי הנבחרות במונדיאל מחכים בתורים למכירת הכרטיסים (צילום: AP Photo/Francisco Seco, File)
אוהדי הנבחרות במונדיאל מחכים בתורים למכירת הכרטיסים (צילום: AP Photo/Francisco Seco, File)
ריקרדו סטיון
ריקרדו סטיון
עיתונאי ספורט, מסקר ב'דבר' את משחקי גביע העולם בכדורגל
צרו קשר עם המערכת:

יותר מ–8,500 אוהדים הגיעו מארגנטינה מיום רביעי עד היום (שישי), כך לפי משרד התיירות הקטארי, אך רוב האוהדים הגיעו ללא כרטיסים.

‏מאות מהאוהדים פקדו את בית מלון בו נמצאים השחקנים והנהלת הנבחרת, כדי לבקש כרטיסים שלכאורה שוריינו לקהל הארגנטינאי. מחירי הכרטיסים בימים האחרונים זינקו עד פי חמישה מהעלות המקורית.

אוהדים טוענים שאין כרטיסים רשמיים זמינים לגמר, מה שגורם למחירי הכרטיסים במכירה חוזרת ובספסרות להרקיע שחקים למחירים של 5,000 ואף 7,500 דולר לכרטיס. במרבית המשחקים של המונדיאל עד כה, נותר מקום לאוהדים ביציעים וכרטיסים נמכרו גם ביום המשחק.

"אנחנו רוצים אפשרות לקנות כרטיסים במחירים רגילים, אנחנו לא רוצים שיתנו לנו כלום. רובנו כאן מאז שהמונדיאל התחיל", אומר ל'דבר' פביאן אספרון, אוהד ארגנטינאי. "אנחנו מבינים שהמחירים הרשמיים בשלב זה יקרים יותר, מ-600 דולר ל-1,500 דולר, אבל אף אחד לא יכול לשלם  את מה  מבקשים בשוק השחור".

חלק מהאוהדים טוענים שישנם כרטיסים רשמיים חסומים שאינם יוצאים למכירה, "אנחנו רק מבקשים שהכרטיסים הרשמיים האלה יהיו נגישים, כדי שנוכל ללכת למגרש. רבים מאיתנו נמצאים כאן ומעודדים מאז נובמבר", מוסיף פאביו לנזילוטה, שהוצעו לו כרטיסים למכירה חוזרת תמורת 8,000 דולר.

"ברור שאף אחד לא רוצה להפסיד את הגמר ואנחנו מחכים שיופיע איזה מנהל חשוב
שיוכל לפתור את המצב הזה", אומר ארנסטו אסטבן פלורז, שהגיע מארגנטינה.

‏גם מצבם של הצרפתים חמור מאוד. ״חוליות״ של מוכרי כרטיסים בשוק השחור, שכבר מוּכַּרים לפיפ״א, פועלים בשטחי קטאר. המשטרה המקומית הודיעה שתחל איסור מוחלט של מכירת כרטיסים בסביבות אצטדיון, אך הספסרים מוצאים שיטות מתוחכמות יותר למכור כרטיסים במחירים מופקעים.

‏לפי גורמים בהתאחרות הכדורגל הצרפתית כ-15,000 אוהדים הגיעו ב-48 השעות האחרונות מצרפת, רובם גם כן נמצאים בלי כרטיס.  ‏לצרפתים עדיין יש כרטיסים פנויים בשיווק לציבור הרחב, אך רק כרטיסי V.I.P בשירותי האירוח המיוחדים של פיפ"א, ומחירם היום נע סביב 10,000 דולר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!