דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

על כל הקופה: המאמנים והשחקנים המרכזיים לקראת גמר המונדיאל

הערב (ראשון) ב-17:00 ייפגשו שתי הנבחרות המרשימות ביותר של מונדיאל 2022 למשחק האחרון | דשאן, לוריס ואמבפה ינסו לעשות היסטוריה עם שתי זכיות רצופות | מסי כנראה בהזדמנות האחרונה שלו לזכות במונדיאל

מימין: לאו מסי וחוליאן אלבארז, משמאל: קיליאן אמבפה ואוליבייה ז'ירןו (צילומים: AP)
מימין: לאו מסי וחוליאן אלבארז, משמאל: קיליאן אמבפה ואוליבייה ז'ירןו (צילומים: AP)
אור גואטה

גמר הגביע העולמי הולך ומתקרב, והערב (ראשון, 17:00, שידור בכאן 11) בין חזרה מהעבודה להדלקת נר ראשון של חנוכה, יתכנסו מיליוני ישראלים וכ-4 מיליארד איש ברחבי העולם לצפות בגמר גביע העולם לשנת 2022. זום אין לשתי הנבחרות יכול לעזור בהצצה למה הדברים שחצי מאוכלוסיית העולם יכולה לצפות להם.

אחד הסיפורים הגדולים שעומדים במרכז המונדיאל הנוכחי ובוודאי שבגמר, הוא זה של קפטן נבחרת ארגנטינה, לאו מסי. "הפרעוש", שכבר עבר את הגדולים ביותר בהיסטוריה בפרמטרים של שערים, בישולים ותארי "כדור הזהב", אך נעדר תואר אחד שיחתום את שמו ככדורגלן הגדול בהיסטוריה, ועל התואר הזה הוא ייאבק הערב. פרט למסי, ישנו דור צעיר ורעב של שחקנים מוכשרים ומאמן מצויין שהצליחו להתגבר על ההפסד לערב הסעודית במחזור הראשון, ומאז נראים טוב יותר ויותר בכל משחק.

האלופה המכהנת, צרפת, לא נראית פחות מאיימת משהייתה ב-2018, ונראית כמכונה משומנת ומאומנת היטב ששועטת אל עבר גביע שני ברציפות כדי להיות הנבחרת השלישית בהיסטוריה שעושה זאת, לאחר ברזיל (1958 ו-1962) ואיטליה (1934 ו-1938). מעבר לכך שבשורותיה משחק מי שמסומן כשחקן הטוב בעולם בהתהוות, על הקווים עומד האדם המעוטר בתולדות נבחרת צרפת, וביניהם יש עוד כמה שחקנים מצויינים שהופכים את אלופת העולם למה שהיא.

ארגנטינה: מליונל עד ליונל, חבורה צעירה ורעבה

ליונל מסי

מסי בן ה-35 הוא הלב והנשמה של נבחרת ארגנטינה, מלך השערים המשותף של הטורניר עם חמישה שערים (לצד אמבפה) ומלך הבישולים עם שלושה. הקשר ההתקפי של פריס סן ז'רמן הוא האיש שגם ביום רע מחלץ את הנבחרת ממבוכה וביום טוב אי אפשר לדעת למה לצפות ממנו, ומסוגל לחולל ניסים בשכל רגע שבו הכדור אצלו ברגל. תואר מונדיאל יעניק למסי את ההכרה בתור הגדול מכולם וכסמל לאומי לצד מראדונה.

חוליאן אלבארז

אלבארז עלה מהספסל כדי להחליף את לאוטארו מרטינס, אך ככל שהמונדיאל התקדם הוא כבש ארבעה שערים בארבעה משחקים בהם פתח בהרכב. שחקנה בן ה-22 של מצ'סטר סיטי, שמשחק בכלל כמחליף, הוא שחקן קדמי חזק שיצר שותפות מושלמת עם מסי בניצחון 3-0 על קרואטיה בחצי הגמר.

אמיליאנו מרטינס

מרטינס הוא שוער מרשים בגובה 1.95 מטר, עם אישיות שתואמת את קומתו. "דיבו" יהיה השוער הפייבוריטי אם הגמר יעבור לדו קרב פנדלים. השוער בן ה-30 של אסטון וילה ביצע הצלות מפתח בניצחון של ארגנטינה על הולנד בדו-קרב בשמינית הגמר ובחצי גמר הקופה אמריקה בשנה שעברה.

נאוול מולינה

מולינה הוא שחקן הגנה אנרגטי עם הקשיחות המצופה מכל מגן ארגנטינאי, אך למגן אתלטיקו מדריד בן ה-24 יש גם אינסטינקטים התקפיים. הוא קיבל ממסי את המסירה-ללא-מבט הזכורה ביותר של הטורניר כדי להבקיע מול הולנד.

אנסו פרננדס

פרננדס התחיל את הטורניר כמחליף אבל עלה להרכב כדי להישאר אחרי שהבקיע ברגליו המהירות ובבעיטה מסובבת נהדרת בניצחון של ארגנטינה על מקסיקו. שחקן בנפיקה בן ה-21 הפך לעוגן במרכז השדה וינסה לעצור את הגיחות קדימה של אנטואן גריזמן.

ליונל סקאלוני

סקאלוני היה עוזר מאמן במונדיאל 2018, כאשר ארגנטינה הודחה בשמינית הגמר מול צרפת – וכעת הוא הצלחה בלתי מבוטלת בתפקיד המאמן הראשי. הוא עמד על רצף של 35 משחקים ללא הפסד עד ההגעה לקטאר, וזכה בקופה אמריקה לאחר המתנה ארוכה בשנה שעברה. סקאלוני בן ה-44 הצליח להקיף את מסי עם אמצע שדה שנותן לו לפרוח ומבטל את הקושי רב השנים של נבחרת בצל כוכב.

צרפת: נבחרת איכותית תחת המאמן הוותיק

קיליאן אמבפה

אמבפה הוא איום ההבקעות המהיר והדינמי ביותר של צרפת על המגרש. החלוץ בן ה-23 של פריס סן ז'רמן מוביל עם מסי את טבלת כובשי המונדיאל הנוכחי. גם הוא, כמו מסי, בלתי צפוי כשהכדור מגיע אליו לרגל, וכשיש לו כבר זכייה אחת במונדיאל, משחק טוב מול ארגנטינה יציב אותו בין הגדולים בכל הזמנים.

אנטואן גריזמן

גריזמן בן ה-31 היה התגלית של צרפת במונדיאל השנה. פעם כשחקן כנף כובש שערים, החוץ של אתלטיקו מדריד הוסיף איכות הגנתית בלתי פוסקת לעבודה היצירתית שלו. יכול ליצור דו קרב עם מסי בין קווי ההתקפה של ארגנטינה.

הוגו לוריס

שוער טוטנהאם בן ה-35 יכול להיות הקפטן הראשון אי פעם של שתי נבחרות זוכות במונדיאל. מנהיג לדוגמה בעל דיבור שקט שמעניק ביטחון רב להגנה הצרפתית המצוינת. הוא מחזיק כעת בשיא ההופעות של צרפת בכל הזמנים וזכה בהן בצדק.

רפאל וראן

במונדיאל השלישי שלו, וראן בן ה-29 הוא בורג מרכזי במרכז ההגנה של צרפת, שממשיכה להשתנות בגלל פציעות. השחקן שזכה ארבע פעמים בליגת האלופות עם ריאל מדריד חוזר ליכולתו המוכרת לאחר פציעות באוקטובר.

אורליאן טשומאני

טשואמני  בן ה-22 הגיע לבמה העולמית מוקדם מאוד בתפקיד הקשר המחליף לפול פוגבה לפני ארבע שנים. הוא התאים לעוצמת הבעיטות של פוגבה עם השער שלו נגד אנגליה. ההכשרה המשמעותית שקיבל בריאל מדריד העונה, לאחר שדחה את הקריאה של אמבפה לעבור לפ.ס.ז', אמורה להכין את הקשר בן ה-22 להתמודדות מול ארגנטינה.

דידייה דשאן

בשנתו ה-11 כמאמן צרפת, דשאן  יכול להפוך לצרפתי המעוטר בהיסטוריה של נבחרתו, כשמאחוריו זכייה במונדיאל 98' וביורו 2000 כשחקן, וזכייה במונדיאל 2018 ובליגת האומות 2021 כמאמן. דשאן בן ה-54 שילב שחקנים חסרי ניסיון כדי שיחליפו שחקנים ותיקים פצועים מבלי לאבד אף אחד מהנבחרת שלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!