ההסתדרות, הנהלת ארקיע ו-ועד הטייסים חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש בחברה.
במסגרת ההסכם, שיהיה בתוקף עד סוף 2025, הוסדרו שורת תנאים כלכליים שמשפרים את שכר הטייסים ואת שיעור ההפרשות הסוציאליות בגין שכרם. בין היתר הוסדרו תוספות שכר שונות ומנגנוני פיצוי שונים; תוספת ותק, תוספת בוחן, תוספת הדרכה, תוספת סימולטור חו"ל, פיצוי בגין ביטול טיסה, פיצוי בגין ביצוע שהיות יום ולילה באילת ועוד.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי: "מדובר בהסכם מצוין נוסף בשרשרת של הסכמים בענף התעופה, המשקפים את ההתאוששות של הענף ואיתה חיזוק שכרם ותנאי העסקתם של העובדים".
עוד בהסכם:
- נקבעה נוסחת החישוב עבור זמן טיסות בינלאומיות לצורך תשלום שעות.
- פיצוי לטייסים בגילאי +65, לאור הוראות חוקים ייחודיים החלים עליהם.
- מנגנון לקידום מקצועי של טייסי החברה ולבחינת החלטות החברה בנושא.
- אופן ניהול החכירות הרטובות על-ידי החברה.
- אופן תכנון הפעלת מדריכים או בוחנים בסימולטור בחו"ל וביצוע הדרכות תקופתיות.
- תשלום מיטיב בנושא תנאי העסקה דוגמת: הסעות, ביגוד, רישיונות מקצועיים, נסיעות והוצאות.
יו"ר ומנכ"ל ארקיע, גדי טפר: "זהו צעד משמעותי נוסף עבור ארקיע. אנחנו מאמינים שהסכם העבודה, יחד עם חבירה לחברה ציבורית, תאפשר לארקיע לגדול ולהתפתח, להצטייד במטוסים נוספים ולהרחיב את מגוון השירותים הניתנים ללקוחות החברה.
אני רוצה להודות אישית ליו"ר האיגוד עו"ד אבי אדרי, המסיים את תפקידו בסוף החודש, אשר ליווה את יחסי העבודה בחברה במשך שנים רבות תוך שמירה על זכויות העובדים, תוך הבנה עסקית ולמען שמירה על החברה וצמיחתה בשוק התעופה הישראלי".
מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ, שניהל את המו"מ מטעם החברה: "אנחנו מסיימים מו"מ ארוך ומורכב שכלל שעות ארוכת של דיונים שהבשילו להסכם שיאפשר לארקיע לגדול, להתרחב ולהביאה לקדמת הבמה כחברת התיירות והתעופה הגדולה בישראל".
את המשא ומתן ליוו מטעם ההסתדרות מנהלת החטיבה האווירית באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד קרן קלפר, ויו"ר הוועד הארצי של ארקיע, ניצן בן-ארי.