דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל קטאר 2022

בתום מותחן של 120 דקות: ארגנטינה ניצחה את צרפת 2:4 בפנדלים וזכתה בגביע העולם

מסי ודי מריה העלו את ארגנטינה ל-0:2 במחצית הראשונה, אך אמבפה השווה בשני שערים מאוחרים תוך 2 דקות | מסי כבש בהארכה, אך אמבפה השווה שוב ושלח את המשחק לפנדלים, שם הארגנטינאים ניצחו | מסי הוריד את ה"קוף" מהגב, אמבפה מלך השערים של הטורניר

  • מסי ודי מריה העלו את ארגנטינה ל-0:2 במחצית הראשונה, אך אמבפה השווה בשני שערים מאוחרים תוך 2 דקות | מסי כבש בהארכה, אך אמבפה השווה שוב ושלח את המשחק לפנדלים, שם הארגנטינאים ניצחו | מסי הוריד את ה"קוף" מהגב, אמבפה מלך השערים של הטורניר
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יש אלופת עולם חדשה. בתום מותחן של 120 דקות, ארגנטינה ניצחה הערב (ראשון) את צרפת בגמר המונדיאל וזכתה בגביע העולם. קיליאן אמבפה הצרפתי הוא מלך שערי הטורניר עם 8 שערים, 3 מתוכם היום. אחרי 17 שנות קריירה, מסי זכה בתואר האחד שהיה חסר לו כדי להיחשב לסמל אלמותי בעולם הכדורגל: גביע העולם.

גמר המונדיאל סיפק ליותר ממיליארד צופים ברחבי העולם מותחן אמיתי. הארגנטינאים עלו ליתרון 0:2 במחצית הראשונה לאחר שליטה מוחלטת שלהם, משערים של מסי (23) בפנדל ודי מריה (36). הצרפתים עשו 4 חילופים ובדקה ה-79 קיליאן אמבפה צימק ל-2:1 בפנדל, ו-2 דקות אחר כך השווה בשער מרהיב מהאוויר. המשחק נכנס להארכה.

בהארכה, מסי כבש בדקה ה-108 ובדקה ה-117 אמבפה שוב השווה בפנדל, ושלח את המשחק לדו-קרב פנדלים, שם הארגנטינאים ניצחו 2:4 משערים של מסי, דיבאלה, פארדס ומונטיאל. השערים של אמבפה ומואני לא הספיקו, לאחר החמצות של קומאן וטשומאני.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בלחץ של ארגנטינה ולאחר מספר ניסיונות להגיע לרחבה, בדקה החמישית אלקסיס מקאליסטר קיבל כדור בעקב מדה פול ובעט חזק היישר לידיים של לוריס. הארגנטינאים המשיכו ללחוץ אך לא הצליחו לסכן את השער באופן משמעותי. רק בדקה ה-20 צרפת הצליחה להגיע לרחבה של מרטינס, אך הנגיחה של ז'ירו עלתה מעל לשער.

בדקה ה-22 אנחל די מריה נכנס לרחבה משמאל, אך עוסמאן דמבלה הכשיל אותו מאחור והשופט לא היסס ושרק לפנדל. לאו מסי שלח בעיטה חזקה פנימה וכבש את השישי שלו לזכות ארגנטינה במונדיאל. 0:1 לארגנטינה.

בדקה ה-36 מתפרצת של ארגנטינה התחילה במסירה של מסי לאלבארז במחצית המגרש, אלבארז מסר למקאליסטר שעקף את ההגנה ושלח כדור עומק לדי מריה. 0:2 לאלביסלטה.

בדקה ה-41 דידייה דשאן הבין שהדברים לא עובדים בנבחרת צרפת והוציא את אוליבייה ז'ירו ועוסמן דמבלה, והכניס במקומם את מרקוס תוראם ורנדאל קולו מואני, צעד חריג למחצית הראשונה.

המחצית השנייה

למחצית השנייה צרפת עלתה באנרגיות גבוהות יותר מאשר בראשונה והצליחה לתקוף את השער של מרטינס, אך ההתקפה המשמעותית הראשונה הייתה שם כאן של ארגנטינה, כאשר דה פול בעט מקצה הרחבה, אך לוריס קלט. בדקה ה-64 די מריה זכה לתשואות כשיצא ובמקומו נכנס מרקוס אקוניה.

בדקה ה-71 הגיעה הבעיטה הראשונה של צרפת למסגרת, כאשר אמבפה בעט מקצה הרחבה, אך מרטינס קלט בקלות. באותה הדקה דשאן הוציא את אנטואן גריזמן תיאו הרננדז, והכניס במקומם את אדוארד קמאבינגה וקינגסלי קומאן.

בדקהה-79 מואני קיבל כדור עומק מצויין אך הוכשל על ידי אוטמנדי. קיליאן אמבפה בעט את הפנדל שמאלה, מרטינס הצליח רק לגעת בכדור אך הוא נכנס פנימה, צרפת מצמקת ל-1:2.

שתי דקות לאחר מכן אמבפה השלים צמד מהאוויר לאחר דאבל פאס באוויר עם מרקוס תוראם. אמבפה בעט מהאוויר, הכניע את מרטינס והפך למלך השערים של הטורניר תוך שתי דקות. 2:2.

מרגע השער השני המשחק עבר לשליטה מלאה של הצרפתים. נסיונות של אמבפה ותוראם חלפו סנטימטרים מהשער, בעיטה של ראביו הגיעה לידיו של מרטינס והנוכחות הצרפתית ליד השער של ארגנטינה הלכה וגברה. בדקה ה-96 מסי קיבל הזדמנות לנצח את המשחק ושלח פצצה לשער מ-20 מטרים, אך לוריס הדף לקרן. בדקה ה-98 המשחק נכנס ל-30 דקות הארכה.

הארכה

ב-10 הדקות הראשונות של ההארכה השליטה הייתה ברגליים הצרפתיות, אך מעבר לנוכחות רבה ברחבה, לא נרשם סיכון  ממשי לשער של מרטינס.  לקראת סוף המחצית הראשונה של ההארכה התקפה של ארגנטינה כמעט העלתה אותה ליתרון עם שתי ניסיונות בעיטה, שנבלמו אצל ההגנה.

בדקה הראשונה של ההארכה חילוף של סקאלוני הכניס את גונסאלו מונטיאול על חשבון נאוול מולינה. בדקה ה-95 יוסוף פופאנה עלה לשורות הצרפתים על חשבון אדריאן ראביו. בדקה ה-110 לאנדרו פארדס ולאוטרו מרטינס נכנסו במקום חוליאן אלבארס ורודריגו דה פול.

המחצית השנייה של ההארכה נפתחה בלחץ ארגנטינאי לאחר 3 חילופים במחצית הראשונה שלה, שתי דקות מהפתיחה מסי שלח בעיטה מסוכנת לשער של לוריס, אך הוא הדף וההגנה הצרפתית מנעה קרן.

בדקה ה-108, 3 דקות מפתיחת המחצית השנייה, מרטינז בעט מקרוב, לוריס הדף לא טוב ומסי בעט את הריבאונד פנימה. 2:3 לארגנטינה. 7:7 בשערים במונדיאל הנוכחי בין מסי לאמבפה.

בדקה ה-112 צרפת עשתה את החילוף האחרון שלה והוציאה את רפאל וראן, שפינה את מקומו לאיבראהימה קונאטה.

בדקה ה-116 בעיטה של אמבפה נוגעת ביד של מגן ארגנטינאי בתוך הרחבה ונשרק פנדל לזכות הצרפתים. אמבפה עמד מול מרטינס בפעם השנייה במשחק הזה, בעט פנימה והשלים שלושער. 3:3 בין הנבחרות ו-8 שערים לאמבפה, שהופך למלך שערי המונדיאל.

בדקה ה-122 קולו מואני קיבל כדור שחצה את כל ההגנה הארננטינאית, ולבד מול השוער בעט חזק, אך מרטינס מתח את איבריו ומנע מהכדור לעבור אותו. המשחק הולך לפנדלים.

הרכבים

צרפת: הוגו לוריס; ז'ולס קונדה, רפאל וראן, דאיוט אופאמנקו, ת'יאו הרננדז; אנטואן גריזמן, אורליאן טשומאני, אדריאן ראביו; עוסמאן דמבלה, קיליאן אמבפה, אוליבייה ז'ירו.

ארגנטינה: אמיליאנו מרטינס; נאוול מולינה, כריסטיאן רומרו, ניקולאס אוטמנדי, ניקולאס טליאפיקו; רודריגו דה פול, אנסו פרננדס, אלכסיס מקאליסטר, אנחל די מריה; ליונל מסי, חוליאן אלבארז.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!