דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוקר המחייה

יו''ר ההסתדרות: "היום נצא לרחובות, לא ייתכן שבמדינה עשירה אנשים לא סוגרים את החודש"

מאות יגיעו להפגין היום (שלישי) בחיפה, בהפגנה הפותחת קמפיין מחאה שמובילה ההסתדרות נגד יוקר המחייה | ארנון בר-דוד: "דורשים מהממשלה החדשה לעשות פה סדר"

יו"ר הההסתדרות, ארנון בר-דוד, בוועידת ההסתדרות ה-23 (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר הההסתדרות, ארנון בר-דוד, בוועידת ההסתדרות ה-23 (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדים וגמלאים מאזור חיפה והצפון יגיעו היום להפגין בשעה 13:30 מול קריית הממשלה, בקריאה לממשלה הנכנסת להפעיל באופן מידי תכנית חירום להורדת יוקר המחיה. זו ההפגנה הראשונה מתוך סדרת הפגנות שיוזמת ההסתדרות בכל רחבי הארץ כנגד יוקר המחיה תחת הסיסמה 'די!'.

למרות שהמאבק הנוכחי מופנה  למקבלי ההחלטות, ההפגנות אינן צפויות לשאת אופי פוליטי. בהסתדרות מבהירים כי ההשפעות של עליית האינפלציה, גל ההתייקרויות במשק, שחיקת שכרם של העובדים והעוני שנגזר על הגמלאים – אינם סוגיה של ימין ושמאל. מדובר במאבק חברתי ומשתתפי ההפגנות מקרב העובדים, הגמלאים, הוועדים והאיגודים המקצועיים – ישקפו את כל גווני החברה הישראלית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מדי יום אנחנו קמים לעוד בשורה על עליית מחירים, ואנחנו לא רואים את הסוף. לא ייתכן שבמדינה עשירה חיים אנשים עניים שלא סוגרים את החודש. זה הזמן של כולנו לומר 'די!'. די להשתוללות, די לאוזלת היד, די להפקרות. אנחנו יוצאים היום לרחובות, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים, עובדים וגמלאים– ודורשים מהממשלה החדשה לעשות פה סדר, להחזיר את השפיות ולפעול להפחתה מיידית ביוקר המחייה.

אני מצפה לראות אתכם, אזרחים ואזרחיות, עומדים בגאווה לצד נציגי ההסתדרות, העובדים והוועדים – ויחד, כחזית אחת ומאוחדת, אומרים באופן חד ונחרץ – לא עוד, לא על הגב של הציבור הישראלי. אנחנו רוצים להתפרנס ולחיות בכבוד. עם הקריאה הזאת נצא כולם לשטח מצפון ועד דרום, כי ביחד יש לנו את הכוח להשפיע. ההסתדרות תמשיך במאבק הצודק הזה ככל שיידרש, ולא נהסס לפעול עד שנראה הירתמות אמיתית של מקבלי ההחלטות ופתרונות מידיים שעוזרים להסיר את החרב הכלכלית שמונפת על החברה הישראלית".

ההפגנות המתוכננות מגיעות לאחר שההסתדרות עלתה עם מסע הסברה בשלוש שפות – עברית, רוסית וערבית, באתרים, בעיתונות ובמדיות נוספות, תוך הפניית הציבור לעמוד הסבר מפורט על המהלך ולתוכנית הכלכלית להפחתת יוקר המחיה. בתוכנית להפחתת יוקר המחיה מציגה ההסתדרות את המלצותיה למקבלי ההחלטות במגוון נושאים, בהם: הגדלת הכנסות העובדים, חיזוק ציבור הגמלאים, חינוך ומשפחה, מחירי הדיור, תחבורה, הוצאות חשמל, מים וארנונה. במטה המאבק שותפים ראשי איגודים מקצועיים, ראשי וחברי ועדים, מרחבי ההסתדרות, נציגי הגמלאים ונציגי תנועת הנוער העובד והלומד.

ההפגנות הבאות המתוכננות: ב-21 בדצמבר באשדוד, ב-27 בדצמבר ברמלה, ב-28 בדצמבר באשקלון, ב-3 בינואר בנהריה, ב-4 בינואר בנוף הגליל ונצרת, ב-10 בינואר ברחובות, ב-11 בינואר בבאר שבע, ב-17 בינואר בתל אביב, ב-18 בינואר בחדרה וב-24 בינואר בירושלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!