דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

טורניר המאסטרס העולמי בג'ודו ייפתח בירושלים, גילי שריר: "הקהל כאן הכי טוב בעולם"

23 נציגות ונציגים יתחרו כחלק מהנבחרת הישראלית, לצד 400 ספורטאים מ-60 מדינות בעולם - בהם 8 אלופים אולימפיים | שירה ראשוני: "זו תחרות מאוד יוקרתית, וזה שהיא נערכת בארץ רק מראה כמה חזקים האיגוד שלנו והנבחרת"

נבחרת הג'ודו של ישראל עם מדליית הארד באליפות העולם (צילום: איגוד הג’ודו העולמי)
נבחרת הג'ודו של ישראל עם מדליית הארד באליפות העולם (צילום: איגוד הג’ודו העולמי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

טורניר המאסטרס בג'ודו ייפתח היום (שלישי) בארנה בירושלים. זו הפעם הראשונה שהטורניר היוקרתי של סיום העונה בענף הג'ודו יתקיים בישראל. לתחרות יגיעו כ-400 ספורטאים מ-60 מדינות בעולם, בהם 8 אלופים אולימפיים. הנבחרת הישראלית תכלול 23 נציגים בתחרות, בהם 12 גברים ו-11 נשים.

מדובר בטורניר השלישי בחשיבותו בענף הג'ודו אחרי האולימפיאדה ואליפות העולם, והספורטאים המשתתפים בו יכולים לזכות בניקוד הגבוה ביותר בדירוג העולמי. מדליית זהב ב'מאסטרס' שווה 1,800 נקודות דירוג, מדליית כסף 1,260 נקודות ומדליית ארד 900 נקודות (לשם השוואה בגראנד סלאם מדליית זהב מעניקה 1,000 נקודות).

נבחרת הנשים הישראלית מגיעה לטורניר אחרי עונת שיא עם נבחרת בעלת עומק ואיכות ייחודית. חמש חברות נבחרת מדורגות בעשרת המקומות הראשונים בדירוג העולמי בקטגוריית המשקל שלהן: תמנע נלסון לוי מדורגת במקום הראשון בעולם (עד 57 ק"ג), רז הרשקו במקום השני (78+ ק"ג), ענבר לניר במקום השישי (עד 78 ק"ג), גפן פרימו בשמיני (עד 52) וגילי שריר במקום התשיעי (עד 63 ק"ג).

נלסון לוי מודעת לציפיות הגבוהות ממנה ומהנבחרת בטורניר. "אני צריכה להתרכז רק בעצמי ולבוא ולעשות מדליות", היא אומרת ל'דבר'. "הציפיות מעצמי הן תמיד גבוהות, אבל זה לא מלחיץ אותי. להפך, לא קמתי בבוקר והייתי מדורגת ראשונה בעולם. זה דרש הרבה עבודה קשה, גם שלי, גם של הצוות שלי. עכשיו אני צריכה לעבוד קשה כדי להישאר שם".

נבחרת הנשים מסיימת עונה מוצלחת עם ארבע מדליות באליפות אירופה – נלסון לוי זכתה בזהב, הרשקו בכסף, ושריר ושירה ראשוני בארד. בסבב הגרנד סלאם היוקרתי זכתה הנבחרת בסך הכול ב-16 מדליות, בהן 3 זהב – ענבל שמש פעמיים והרשקו פעם אחת; 4 כסף – לניר פעמיים, הרשקו ושריר 1 כ"א; ו-9 מדליות ארד – נלסון לוי עם 4 מדליות, גפן פרימו והרשקו 2 כ"א, ושריר 1.

רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)

חלק גדול מסוד ההצלחה של הנבחרת הוא הלכידות שלהן כקבוצה. "אנחנו בספורט אינדיבידואלי, אבל נבחרת הנשים היא כמו משפחה אחת", אומרת הרשקו. "כולן בשביל כולן. מרימות את כולן, מעודדות את כולן, מי שמצליחה מביאה דרייב לאחרות. אנחנו באמת כמו משפחה אחת, אני מאמינה באמת שהכוח שלנו כנבחרת יקדם אותנו הכי גבוה שאפשר".

הרשקו, אחת התקוות למדליה ישראלית בטורניר, עשתה קפיצת מדרגה בשנה וחצי האחרונות. "אני חושבת שמה שעשה את הפריצה זה הצד המנטלי, זה קרה עם המדליה בגרנד סלאם אנטליה לפני אולימפיאדת טוקיו, וגדל עוד יותר עם המדליה בגרנד סלאם פריז 2021. מדי יום אני מנסה לעשות כל מה שאני יכולה ביחד עם הצוות ועם שני המאמן שעוזרים לי להאמין בעצמי יותר ממה שחשבתי שאפשר".

גפן פרימו מדגישה את החשיבות של התחרות שנחשבת לשלישית בחשיבותה בענף אחרי המשחקים האולימפיים ואליפות העולם. "זאת תחרות מאוד חשובה, שעוד לא זכיתי בה במדליה. היא מביאה הרבה ניקוד. יש לנו הרבה ספורטאיות טובות במשקל, וכל אחת ביום נתון יכולה להגיע ושזה יהיה היום שלה. אנחנו מתכוננים לזה, ומי שעובד קשה צריך להוכיח את עצמו. אני מקווה שזה יסתדר".

טורניר המאסטרס נחשב לטורניר קשה יותר מהמשחקים האולימפיים. "כל הטופ יהיה שם", אומרת נלסון לוי. "יכולים לשלוח כמה מאותו משקל. אם למשל יש 3 צרפתיות שמדורגות ב-36, שלושתן יכולות להגיע, ולכן זה במובן מסוים יותר קשה".

אירוח הטורניר בישראל הוא אירוע מיוחד לחברות הנבחרת שיזכו להתחרות לעיני הקהל המקומי. "זה מרים", אומרת שריר, "לשמוע את הקהל הישראלי, שזה הקהל הכי טוב בעולם, מרים ומעודד. זה אנשים שמבינים בג'ודו ואוהבים ג'ודו ומרגישים את זה באווירה".

בתור ירושלמית, נלסון לוי מתרגשת להופיע בפני הקהל הביתי. "זה כיף גדול בשבילי. לירושלים יש תמיד פינה חמה אצלי בלב. יש אווירה מיוחדת בכל פעם שאני מגיעה לשם, אבל להתחרות שם יהיה חוויה של פעם בחיים. הקהל שלנו הכי טוב שיש, מי שיגיע יראה איזה רעש יש באולם הזה. כשאני הולכת באליפות לכיוון המזרן יש לי פרפרים. חוויה מטורפת".

תמנע נלסון לוי בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
תמנע נלסון לוי בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

ראשוני מדגישה את החוזק של האיגוד הישראלי, שהצליח להביא את הטורניר היוקרתי לישראל. "זה מאוד מרגש. מדובר בתחרות מאוד יוקרתית, וזה שהיא נערכת בארץ רק מראה כמה חזקים האיגוד שלנו והנבחרת".

גפן פרימו מצדה שמחה שמשפחתה תוכל לצפות בה ובאחותה כרם מתחרות. "תמיד אני מתחרה בחו"ל, וההורים לא יכולים להגיע. עכשיו זאת הזדמנות לכל ההורים, החברים והספונסרים להגיע ולעודד אותנו מקרוב וממש לחוות את זה איתנו. אני חושבת שזה מאוד מיוחד. בשבילי זה נותן עוד דרייב והרבה אקשן".

פרימו בת ה-22 מספרת גם על תפקידה כאחות גדולה תומכת באחות כרם בת ה-17, הצעירה בחברות הנבחרת. "תמיד הייתי סוג של ספר פתוח בפניה, והייתי אומרת לה: 'כרם, בואי תראי. פשוט קחי. זה כל השיעורים שאני למדתי. תשנני את זה, ובואי נעבור הלאה'".

כרם עלתה השנה לבוגרות, עברה ממשקל עד 57 ק"ג למשקל עד 63 ק"ג, ועושה את צעדיה הראשונים בסבב העולמי הבכיר. "זה לא קל", אומרת גפן. "זה גם לעבור לבוגרות, גם לעבור משקל. זה מצריך תקופת הסתגלות. זה אומר שהגוף שונה, החוזק שונה והטכניקה שונה. זה דברים שצריך להתרגל אליהם, אבל היא עובדת קשה".

סדר קרבות הספורטאים הישראלים

יום שלישי (20.12)
נבחרת הגברים: ים וולצ'ק ומתן קוקולייב (עד 60 ק"ג), טל פליקר וברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג).
נבחרת הנשים: שירה ראשוני ותמר מלכה (עד 48 ק"ג) גפן פרימו (עד 52 ק"ג)
ותמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג).

יום רביעי (21.12)
נבחרת הגברים: טוהר בוטבול ועידו לוין (עד 73 ק"ג), שגיא מוקי ויפתח בדש (עד 81 ק"ג).
נבחרת הנשים: גילי שריר, ענבל שמש וכרם פרימו (עד 63 ק"ג), מאיה גושן ומאיה קוגן (עד 70 ק"ג).

יום חמישי (22.12)
נבחרת הגברים: לי קוכמן וגיא גורביץ (עד 90 ק"ג), פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) וסרפים קומפנייץ (מעל 100 ק"ג).
נבחרת הנשים: ענבר לניר (עד 78 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג).
*קרבות המוקדמות יחלו בשעה 10:00 והגמרים החל מ-17:00.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!