דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוקר המחייה

"הכול מתייקר, והשכר נשחק": מאות בהפגנת ההסתדרות בחיפה בדרישה מהממשלה להוריד את יוקר המחיה

יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי: "העובדים נכנסו מתחת לאלונקה, ויתרו על תוספת שכר, וכעת הגיע הזמן לפרוע את החוב" | יו"ר ועד עובדי עיריית קרית אתא, סמדר ספרן: ""אין לנו ארץ אחרת, ולכן אנחנו נאבקים" | בשבועות הקרובים יתקיימו הפגנות נוספות ברחבי הארץ

  • יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי: "העובדים נכנסו מתחת לאלונקה, ויתרו על תוספת שכר, וכעת הגיע הזמן לפרוע את החוב" | יו"ר ועד עובדי עיריית קרית אתא, סמדר ספרן: ""אין לנו ארץ אחרת, ולכן אנחנו נאבקים" | בשבועות הקרובים יתקיימו הפגנות נוספות ברחבי הארץ
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו חוזרים לרחובות לצעוק על מה שמכאיב לכולנו: יוקר המחיה", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי, בהפגנה בחיפה בהשתתפות מאות עובדים וגמלאים בדרישה מהממשלה החדשה לפעול לצמצום יוקר המחיה, "זה לא קשור לימין ושמאל, לכולם הכל מתייקר. חשמל, מים, ארנונה, והשכר נשחק. אני מכיר גמלאים שבחג חנוכה אין להם גם 50 שקל לקנות מתנה לנכד. אנחנו מחלקים חבילות מזון לחג."

לדברי מזרחי, "הממשלה שתקום צריכה להבין שקודם כל צריך לטפל בעוני. לדאוג להעלאת השכר. ב-2019 וב-2020 העובדים נכנסו מתחת לאלונקה, ויתרו על תוספת שכר, וכעת הגיע הזמן לפרוע את החוב".

בהפגנה מול קרית הממשלה בחיפה השתתפו מאות עובדים וגמלאים מאזור חיפה והצפון וחניכי הנוער העובד והלומד, בקריאה לממשלה הנכנסת להפעיל באופן מיידי תכנית חירום להורדת יוקר המחיה. זו ההפגנה הראשונה מתוך סדרת הפגנות שיוזמת ההסתדרות ב-11 ערים ברחבי הארץ כנגד יוקר המחיה תחת הסיסמה 'די!'.

יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי, בהפגנה נגד יוקר המחיה בחיפה (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי, בהפגנה נגד יוקר המחיה בחיפה (צילום: ניצן צבי כהן)

על השלטים שנושאים המפגינים נכתב בעברית, בערבית וברוסית: 'שכר המינימום לא מספיק לקיום בסיסי בכבוד', 'מיליוני עובדים לא סוגרים את החודש', 'תנו לחיות בכבוד במדינה הזאת', 'יוקר המחיה הגיע לנו עד כאן', 'מרוב יוקר אין לנו מחיה' ו'אם לא נצא לרחוב בסוף נחיה ברחוב', ו'חייבים לדאוג לגמלאים להעלאת קצבת הזקנה'.

"אין לנו ארץ אחרת, ולכן אנחנו נאבקים"

אייל זלץ, יו"ר ועד מנהלי העבודה והתפעול בנמל חיפה, אמר בהפגנה: "עובדי הנמל תומכים תמיכה מלאה במאבק ההסתדרות כנגד יוקר המחיה. אני שמח שארגון גדול וחזק כמו ההסתדרות יוריד את הכפפות ונכנס לעובי הקורה. אנחנו מצפים ממשלת ישראל החדשה להיות קשובה לנושא שנוגע לכלל אזרחי המדינה".

חניכי הנוער העובד בחיפה עם שלטים בעברית, בערבית וברוסית בהפגנת ההסתדרות נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)
חניכי הנוער העובד בחיפה עם שלטים בעברית, בערבית וברוסית בהפגנת ההסתדרות נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)

אביטל גוטמכר הייט, יו"ר נעמת במרחב חיפה: "אני כאן בשם הנשים במקצועות הצווארון הוורוד, סייעות ומטפלות שעבורן יוקר המחיה הוא בעיה קיומית. אמהות חד הוריות שלא סוגרות את החודש. יוקר המחיה הוא בעיה של כולנו, גברים כנשים, ילדים וקשישים שמוותרים על צרכיהם הקיומיים."

סמדר ספרן. "הכול עולה והמשכורת נשחקת, וזו בושה למדינה" (צילום: ניצן צבי כהן)
סמדר ספרן. "הכול עולה והמשכורת נשחקת, וזו בושה למדינה" (צילום: ניצן צבי כהן)

סמדר ספרן, יו"ר ועד עובדי עיריית קריית אתא וחברת הנהגת ההסתדרות: "כולנו כאן היום ביריית הפתיחה הראשונה של המאבק הצודק הזה. כולנו עומדים מאחורי ארנון בר דוד במאבק להעלאת השכר והורדת יוקר המחיה. הכול עולה והמשכורת נשחקת, וזו בושה למדינה. זה מאבק נכון וצודק, לכן נצא לרחובות, יחד מלוכדים, מקריית שמונה ועד אילת, וננצח."

שלומית כהן, יו"ר ועד עובדי משרד החינוך בחיפה: "השכר שלנו נשחק עד תום. אין לנו איך לעזור להורים המבוגרים שלנו, שגם הקצבאות שלהם נשחקו. אין לנו ארץ אחרת ולכן אנחנו נאבקים."

אבי יחזקאל. "הגיע הזמן להבעיר צמיגים, כי אי אפשר עוד לעשוק אותנו" (צילום: ניצן צבי כהן)
אבי יחזקאל. "הגיע הזמן להבעיר צמיגים, כי אי אפשר עוד לעשוק אותנו" (צילום: ניצן צבי כהן)

אבי יחזקאל, סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר אגף מרחבים: "אנחנו פה להעיר את הציבור. עושקים אותנו במדינה ואנחנו יושבים ושותקים. הגיע הזמן להבעיר צמיגים, כי אי אפשר עוד לעשוק אותנו. אנחנו מתחננים לציבור, תתעוררו. די להיות פראיירים. הגיע הזמן לצאת להפגין ולעשות מעשה."

פנינה נאווי אופיר, יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב חיפה: "באנו לזעוק כי אי אפשר יותר. אף אחד לא סופר אותנו הגמלאים. שנים שאנחנו נאבקים. הפנסיה נשחקת, והקצבאות מצחיקות. יש אנשים שחיים רק מהקצבה וצריכים לבחור בין אוכל לתרופות. ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת צריכים לזכור שגם הם יהיו זקנים בעתיד."

יעקב גבאי ופנינה נאווי אופיר. נאווי אופיר: "יש אנשים שחיים רק מהקצבה וצריכים לבחור בין אוכל לתרופות. ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת צריכים לזכור שגם הם יהיו זקנים בעתיד" (צילום: ניצן צבי כהן)
יעקב גבאי ופנינה נאווי אופיר. נאווי אופיר: "יש אנשים שחיים רק מהקצבה וצריכים לבחור בין אוכל לתרופות. ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת צריכים לזכור שגם הם יהיו זקנים בעתיד" (צילום: ניצן צבי כהן)

יעקב גבאי, סגן יו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה במרחב, הדגיש את הסמליות במועד ההפגנה בחיפה: "היום הזה מסמל את המאבק שלנו, כי היום לפני 102 בדיוק הוקמה ההסתדרות כאן, בטכניון בחיפה. חיפה לקחה על עצמה להוביל את לפיד המאבק נגד יוקר המחיה ועבור העלאת שכר העובדים בישראל".

יו"ר ההסתדרות: "לא נהסס לפעול עד שנראה פתרונות מיידיים"

למרות שהמאבק הנוכחי מופנה  למקבלי ההחלטות, ההפגנות לא נושאות אופי פוליטי. בהסתדרות מבהירים כי "ההשפעות של עליית האינפלציה, גל ההתייקרויות במשק, שחיקת שכרם של העובדים והעוני שנגזר על הגמלאים אינם סוגיה של ימין ושמאל. מדובר במאבק חברתי ומשתתפי ההפגנות מקרב העובדים, הגמלאים, הוועדים והאיגודים המקצועיים ישקפו את כל גווני החברה הישראלית."

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר לפני תחילת ההפגנה: "מדי יום אנחנו קמים לעוד בשורה על עליית מחירים, ואנחנו לא רואים את הסוף. לא ייתכן שבמדינה עשירה חיים אנשים עניים שלא סוגרים את החודש. זה הזמן של כולנו לומר 'די!'. די להשתוללות, די לאוזלת היד, די להפקרות. אנחנו יוצאים היום לרחובות, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים, עובדים וגמלאים, ודורשים מהממשלה החדשה לעשות פה סדר, להחזיר את השפיות ולפעול להפחתה מיידית ביוקר המחייה.

בר-דוד קרא לחברי ההסתדרות ולציבור להשתתף בהפגנות: "אני מצפה לראות אתכם, אזרחים ואזרחיות, עומדים בגאווה לצד נציגי ההסתדרות, העובדים והוועדים – ויחד, כחזית אחת ומאוחדת, אומרים באופן חד ונחרץ – לא עוד, לא על הגב של הציבור הישראלי. אנחנו רוצים להתפרנס ולחיות בכבוד. עם הקריאה הזאת נצא כולם לשטח מצפון ועד דרום, כי ביחד יש לנו את הכוח להשפיע. ההסתדרות תמשיך במאבק הצודק הזה ככל שיידרש, ולא נהסס לפעול עד שנראה הירתמות אמיתית של מקבלי ההחלטות ופתרונות מידיים שעוזרים להסיר את החרב הכלכלית שמונפת על החברה הישראלית".

ההפגנות המתוכננות מגיעות לאחר שההסתדרות פתחה במסע הסברה בשלוש שפות – עברית, רוסית וערבית, באתרים, בעיתונות ובמדיות נוספות, תוך הפניית הציבור לעמוד הסבר מפורט על המהלך ולתוכנית הכלכלית להפחתת יוקר המחיה. בתוכנית להפחתת יוקר המחיה מציגה ההסתדרות את המלצותיה למקבלי ההחלטות במגוון נושאים, בהם: הגדלת הכנסות העובדים, חיזוק ציבור הגמלאים, חינוך ומשפחה, מחירי הדיור, תחבורה, הוצאות חשמל, מים וארנונה. במטה המאבק שותפים ראשי איגודים מקצועיים, ראשי וחברי ועדים, מרחבי ההסתדרות, נציגי הגמלאים ונציגי תנועת הנוער העובד והלומד.

ההפגנות הבאות המתוכננות: ב-21 בדצמבר באשדוד, ב-27 בדצמבר ברמלה, ב-28 בדצמבר באשקלון, ב-3 בינואר בנהריה, ב-4 בינואר בנוף הגליל ונצרת, ב-10 בינואר ברחובות, ב-11 בינואר בבאר שבע, ב-17 בינואר בתל אביב, ב-18 בינואר בחדרה וב-24 בינואר בירושלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!