דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר והגדלת סל הרווחה: הסכם קיבוצי חדש לעובדי המנהלה באל על

ההסכם יהיה בתוקף ל-6 שנים, ויכלול גם הגדלת ימי הבראה וההפרשות לפנסיה, לצד צמצום במספר העובדים הקבועים | יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אבי אדרי: "תולדה של מערכת יחסי עבודה ואמון בריאים בין הנהלת החברה לוועדי העובדים"

נציגי הנהלת אל על, ועד עובדי המנהלה ונציגי ההסתדרות בחתימה על ההסכם הקיבוצי (צילום: דוברות ההסתדרות)
נציגי הנהלת אל על, ועד עובדי המנהלה ונציגי ההסתדרות בחתימה על ההסכם הקיבוצי (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש נחתם בחברת אל על בין ההסתדרות, ועד עובדי אל על והנהלת החברה, לאחר משא ומתן שנמשך מספר חודשים. בהסכם, שתוקפו עד סוף שנת 2028 סוכם בין היתר, על תמורות שתינתנה לעובדי המגזר המנהלי באל על, ובהן תשלומים וזכויות נוספות שיתווספו לשכר העובדים במגזר המנהלי מידי שנה בשנות ההסכם. כמו כן, הוסכם על מתן קביעות למספר עובדים זמניים ללא מגבלת זמן והכל בתמורה להסכמות בין הצדדים.

כמו כן, סוכם על מהלכים אשר יביאו להקטנת עלויות ההעסקה במגזר המנהלי, ובהם הקטנת מספר העובדים הקבועים שהחברה מחויבת להעסיק וכן פטור לחברה מעמידה במכסות של עובדים קבועים לתקופה מסוימת; הגדלת מספר העובדים שניתן להעסיק בחוזים אישיים בתפקידים שונים, והארכת תקופת הזמניות של עובדים במגזר המנהלי. כן סוכם על הסדרת צבירת ימי מחלה, הסדרת תקופת הסתגלות לפני פרישה, הגדלת ימי הבראה והפרשות פנסיוניות, עדכון תוספת שכר לאקדמאים, הגדלת סל הרווחה, דרגות אישיות, עדכון תעריפי אחזקת רכב ועוד. יצוין, כי ההסכם מצטרף להסכמים קודמים שכבר נחתמו מול מגזר אנשי צוות אוויר (טייסים) ומגזר תחזוקה.

מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה בירכה על ההסכם ואמרה: "אני בטוחה כי הסכמים אלו יתרמו להמשך ביסוס החברה וכן להרחבת מהלכי ההתייעלות וניהול כוח האדם בחברה. מדובר בנדבך נוסף ומשמעותי בחיזוק החברה להתמודדות עם אתגרי העתיד. אני מבקשת להודות לסמנכ"לית משאבי אנוש לימור בוזגלו ואנשיה, על ניהול אחראי וענייני של התהליך וליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי על ההוגנות והאחריות".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי: "ההסכם שנחתם היום הינו הסכם מצוין ומאוזן שמצטרף לשרשרת ההסכמים המצוינים שנחתמו בענף התעופה בכלל ובסקטורים השונים בחברת אל על בפרט. ההסכם הינו תולדה של מערכת יחסי עבודה ואמון בריאים בין הנהלת החברה לוועדי העובדים. אני יותר מגאה לחתום על ההסכם האחרון שלי באל על אשר מחזק משמעותית את העובדים בסקטור המנהלי בחברה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לדינה ולימור, הכוח הנשי באל על, שמביאות גישה אימהית, אחראית ובריאה לשולחנות המו"מ".

סמנכ"לית משאבי אנוש ומנהל באל על לימור בוזגלו: "הסכם מאוזן ומשלב בין הרצון שלנו לתמוך ולחזק את העובדים, מה שיאפשר לנו בעתיד לשמר אנשים איכותיים בעלי ידע וניסיון, ומנגד לאפשר לחברה גמישות ניהולית הנחוצה לשם העמידה באתגרי העתיד. אני מודה ליו"ר הועד המנהלי שי בן שושן, אשר ניהל את המו"מ מתוך דאגה כנה לעובדים ואכפתיות; ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי; לאנשי אגף משאבי אנוש בראשות אלעד בוקרה על מסירות ושותפות גם בשעות מורכבות; למחלקה המשפטית ולעורכי הדין ולמנכ"לית אל על, על האמון והתמיכה".

בתהליך גיבוש ההסכם השתתפו גם: מנהלת חטיבת אל על באיגוד ענבל סופרו, עו״ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי ומנהל חטיבת אל על לשעבר עו״ד מור אבלה. כמו כן, ועד העובדים לווה משפטית על ידי עו״ד יפעת גירון והנהלת החברה על ידי עו"ד אודי גלעדי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!