דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חאלב

המלחמה בסוריה / התחדשה המתקפה של אסד ורוסיה על העיר חַלַבּ בנסיון לכבוש אותה

במהלך המתקפה המשולבת פגע צבא אסד בבית חולים לילדים. מקורות שונים מדווחים כי צבא אסד מתכונן למתקפה גדולה על חלב. מארה"ב נמסר בתגובה כי המתקפה היא הפרה של החוק הבינלאומי.

תושבים יושבים בהריסות בחלב לאחר המתקפה (צילום:AP)
תושבים יושבים בהריסות בחלב לאחר המתקפה (צילום:AP)
אוריאל לוי

תושבי העיר הסורית חַלַבּ דיווחו במהלך מתקפה אווירית משולבת של מסוקים ומטוסי קרב שהחלה אתמול (רביעי) בשכונות המזרחיות של חלב, פגע חיל האוויר הסורי בבית חולים לילדים. ארגון הסיוע "הקסדות הלבנות" דיווח כי 87 אזרחים נהרגו בהתקפות אלו, ביניהם לפחות 5 ילדים. ארבעה מהילדים נהרגו בבית החולים שהופצץ.

המתקפות האוויריות הן חלק מהמבצע בו פתחו השבוע צבא אסד, חיזבאללה וחילות הים והאוויר הרוסים לכיבוש העיר מידי ארגוני המורדים. המבצע החל כשבועיים וחצי לאחר שהמורדים הג'יהאדיסטים כשלו בניסיונם לשחרר את המצור שצבא אסד הטיל על מזרחה של העיר. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, אמר כי רוסיה השתמשה לראשונה בנושאת המטוסים "האדמירל קוזנייצוב", שנמצאת לחופי סוריה בים התיכון. ארה"ב מסרה בתגובה כי ההתקפה המחודשת על חלב מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

"יום נוראי לילדי בית החולים." כתב מנהל המרכז הרפואי, ד"ר חאתם, בדף הפייסבוק שלו. "אני, הצוות, וכל המטופלים ממתינים בחדר אחד במרתף עכשיו, מנסים להתגונן. אנחנו רוצים לצאת מהמרתף אך נבצר מאיתנו שכן מטוסים עדיין טסים בשמיים. התפללו לעזרתנו."

דיווחים על הפצצות אוויריות וארטילריות נגד המורדים נרשמו גם בפאתי העיר חומס, בע'וטה (פרבר של דמשק), ובמחוז אידליב הנמצא כולו תחת שליטת המורדים.

הבוקר דווח באתר אל-מסדר, המזוהה עם אסד, כי צבא סוריה מבצע הכנות אחרונות לקראת ההתקפה הגדולה ביותר על חלב בחמש השנים האחרונות. באתר דווח כי יחידת הקומנדו "כוחות הנמר" וחיזבאללה יובילו את המבצע, והחיילים העירקים מהמיליציה השיעית חארקת אל-נוג'בה יקחו גם הם חלק במבצע.

עוד דווח באל-מסדר כי דובר מטעם ממשלת רוסיה מסר כי לוחמי המורדים מפזרים מוקשים באזור מזרח חלב ומסדרונות שמאפשרים יציאה בטוחה מהאזור כדי למנוע מאזרחים לעזוב.

מנגד, ארגוני המורדים הג'יהאדיסטים 'ליווה אחרר סוריה', ו'כאתיב סויף אל-שאבה', הודיעו כי יתמזגו עם הארגון האכזרי 'נור א-דין זינקי', שנחשב לאחד הארגונים החזקים ביותר בצפון סוריה ונתמך בידי טורקיה ובעבר גם בידי ארה"ב. 'נור א-דין זינקי' פרסמו זה מכבר סרטונים בהם ניתן לראות עריפת ראשים והוציא פיגועי התאבדות שלא היו מביישים את דאעש.

אתמול התבטא שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, בנוגע למבצע המתוכנן. השר אמר כי המצע מכוון נגד דאעש וג'בהת א-נוסרה (ששינתה את שמה לג'בהת פתח א-שאם) והוא יערך במחוזות אידליב וחומס. "ביצענו מחקר מקיף על כל המטרות", אמר שויגו, "אנחנו מדברים על מחסנים מלאים בתחמושת ומרכזי אימון לטרוריסטים". שר ההגנה לא הזכיר את העיר חלב, וגורמים במוסקבה מסרו כי מטוסיה לא הפציצו את חלב מזה 28 יום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!