דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

אילון מאסק: "אעזוב את תפקידי כמנכ"ל טוויטר"

איל ההון ובעלי טוויטר הודיע שיפסיק לנהל את החברה ברגע שימצא מחליף, לאחר שהעלה סקר ששאל האם עליו לפרוש, ו-57% הצביעו בעד | לדבריו, הוא ימשיך לנהל את מחלקת התוכנה והשרתים בחברה

אילון מאסק (צילום: AP Photo/Jae C. Hong, File)
אילון מאסק (צילום: AP Photo/Jae C. Hong, File)

המיליארדר ובעלי טוויטר, אילון מאסק, הודיע היום (רביעי) שיפרוש מניהול החברה "ברגע שאמצא מישהו שיהיה טיפש מספיק כדי לקחת את התפקיד". זאת לאחר שבשני השבוע פרסם סקר ברשת החברתית בו שאל את המשתמשים האם עליו לוותר על תפקיד ניהול החברה, ורוב המשתתפים תמכו בכך. מאסק הודיע שינהל את מחלקת התוכנה והשרתים בחברה.

הסקר שערך מאסק היה פתוח למשך כ-12 שעות, ותוצאותיו הראו ש-57.5% מעונייניים שאכן יפרוש מהתפקיד. זאת, בעוד ש-42.5% בלבד היו נגד הרעיון. בסך הכל השתתפו בו 17.5 מיליון גולשים.

"האם אני צריך לקחת צעד אחורה?", שאל מאסק את 122 מיליון עוקביו, והבטיח כי הוא ״מחוייב לתוצאות".


במקביל, הרשת החברתית פרסמה בחשבון התמיכה הרשמי ("Twitter Support") שהיא תסיר חשבונות שנוצרו אך ורק למטרת קידום פלטפורמות חברתיות אחרות, ותכנים המכילים קישורים. ברשימת אותן הפלטפורמות נכללו פייסבוק, אינסטגרם, ורשתות חברתיות אחרות.

עם זאת, הרשת החברתית הסינית טיקטוק לא נכללה ברשימה. לאחר מספר שעות – הציוץ נמחק ללא כל הסבר.

ביקורת רבה נמתחה על מאסק מאז שהציג לראשונה את רצונו לרכוש את הרשת החברתית. אחרי קרב משפטי, איש העסקים, שבבעלותו גם חברת טסלה, השיג את השליטה על טוויטר בתמורה ל-44 מיליארד דולר. מאז צפו כמה סערות ברשת, כך לדוגמא אחרי שנחסם חשבונו של צעיר, שהוקדש למעקב אחרי מטוס הסילון הפרטי של מאסק.

בשבוע שעבר השהתה טוויטר את חשבונותיהם של דרו הארוול מ"הוושינגטון פוסט" ושל הקולגות שלו Donie O’Sullivan, כתב CNN, וכתב נוסף מ"הניו יורק טיימס", Ryan Mac. החסימה באה יום לאחר שטוויטר אסרה על המשתמשים לפרסם את מיקומם של אנשים ללא הסכמתם. לדברי מאסק, "זה בסדר למתוח עליי ביקורת, אך לסכן את משפחתי – זה לא".

בתגובה, ליסה פלמינג, תת-מזכ"ל האו"ם לתקשורת גלובלית, אמרה שהיא "מוטרדת מאוד" מהדיווחים לפיהם עיתונאים מורחקים "באופן שרירותי" מטוויטר. "חופש התקשורת הוא לא צעצוע. עיתונות חופשית היא אבן היסוד של חברות דמוקרטיות וכלי מפתח במאבק נגד דיסאינפורמציה מזיקה".

לפני כחודש אמר מאסק שבשל מחויבותו לחופש הדיבור, הוא יאפשר את המשך הפעולה של החשבון. לאחר ההשתלטות של מאסק על טוויטר, הוא הודיע שלמען חופש הביטוי הוא יקל על הרגולציה באפליקציית המדיה החברתית הפופולרית.

מאסק אף הפשיר את החשבון של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, שהושעה אחרי הפריצה לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!