דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

אירוע אלימות נוסף במרפאה בה נרצחה האחות טובה קררו: מטופל איים בנשק על רוקחת

הצעיר הגיע לבית המרקחת במרפאת שיכון עממי בעיר, דרש לקבל תרופות והחל להשתולל, ולאיים שיפגע ברוקחת ובעצמו | מאבטחים שהוזעקו למקום הצליחו לנטרל אותו | צוות המרפאה קיבל סיוע של אנשי מקצוע

קופת חולים כללית (צילום ארכיון: Shutterstock)
קופת חולים כללית (צילום ארכיון: Shutterstock)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

רוקחת הותקפה אתמול על ידי מטופל צעיר במרפאה בחולון, ואויימה עם כלי נשק. האירוע התרחש במרפאת שיכון עממי של כללית, שבה נרצחה לפני כחמש שנים האחות טובה קררו על ידי מטופל שהצית אותה.

לפי הודעת שירותי בריאות כללית, המטופל הגיע למרפאה אתמול (שלישי) בשעות הצהריים, ודרש טיפול תרופתי למרות שאינו מבוטח הקופה. הוא הוציא כלי נשק תוך שהוא מאיים כי יפגע בעצמו ובאנשי הצוות.

הרוקחת הצליחה לחמוק מבית המרקחת, הזהירה את אנשי הצוות האחרים להיכנס לאזור מוגן ולקרוא לאנשי הביטחון ולמשטרה. מאבטח המרפאה שהגיע מיד ניסה לדבר אל הצעיר ובמקביל הוזעקה משטרה ואנשי בטחון נוספים של כללית, שהגיעו תוך דקות ספורות והשתלטו עליו.

לפי הודעת שירותי בריאות כללית, צוות המרפאה נזקק לליווי של אנשי מקצוע כדי להתמודד עם המקרה.

לפני קצת יותר מחמש שנים, במרץ 2017, נרצחה במרפאה האחות טובה קררו במהלך טיפול. אשר פרג', מטופל בן 78 שבו טיפלה באופן קבוע, שפך על קררו חומר דליק והצית אותה בחדר טיפולים, ויצא מהחדר. קררו נשרפה למוות, ופרג' נתפס, נשפט ונידון למאסר עולם. בעקבות המקרה הוקמה ועדה ציבורית בראשות פרופ' שלמה מור יוסף למיגור האלימות נגד עובדי הבריאות. הוועדה המליצה על הצבת שוטרים בבתי חולים ותגבור האבטחה במרפאות, הצבת לחצני מצוקה והחמרת ענישה לתוקפים. חלק מהמלצות הוועדה עדיין מחכות ליישום.

בשירותי בריאות כללית קראו לרשויות להגביר את ההגנה על הצוותים הרפואיים: ״תופעת האלימות כלפי אנשי צוות רפואיים חוצה גבולות. מדובר באירוע מטלטל שהסתיים ללא פגיעה. על כל הרשויות לשלב ידיים לפעול בנחישות למיגור התופעה ולהחמיר הענישה, למצות את הדין במקרי אלימות לצד הקצאת משאבים לעיבוי אמצעי האבטחה כדי שנוכל להעניק שירות רפואי במרחב בטוח״.

יו״ר ארגון הרוקחות, פרופ' איל שוורצברג, דרש להחמיר את הענישה לתוקפי צוותים רפואיים: ״שוב אנו עדים להתנהגות אלימה כלפי ציבור הרוקחים, לצערנו אין זו הפעם הראשונה שאירועים כגון אלו מתרחשים ונראה כי אין הרתעה מספקת למנוע מקרים כגון אלו. ציבור הרוקחים והרוקחות מתייחס בחומרה ומגנה כל תקיפה או נקיטת אלימות כלפי ציבור הרוקחים וכלפי כל מטפל ומטפלת באשר הם״.

״אנו דורשים להחמיר את הענישה כלפי כל מי שנוהג באלימות כנגד אנשי רפואה. ארגון הרוקחות יפעל במסגרת קואליציית ארגוני הרוקחות על מנת לקדם חקיקה ולהגביר את הענישה באופן שירתיע מקרי אלימות בעתיד כלפי ציבור הרוקחים העושים עבודתם באופן מסור עבור קהל מטופליהם״.

דויד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים: ״אסור בשום פנים ואופן שבתי המרקחת יהפכו לשדה קרב. זאת לא הפעם הראשונה שאנו עדים למקרה של אלימות קשה עם סכנת חיים ממשית לרוקחים. אנחנו חוזרים וקוראים למשרד הבריאות ליזום חקיקה משמעותית שתרתיע ותמנע את מקרה האלימות הבא ותאפשר לאנשי הצוות הרפואי לעשות עבודתם בסביבה מוגנת, הן בקופות החולים, הן בבתי המרקחת המוסדיים והפרטיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!