דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מפעל פיניציה בירוחם צפוי לגדול ולקלוט עובדים נוספים

משרד הכלכלה והתעשייה אישר למפעל מענק בגובה 10 מיליון שקלים להרחבת הפעילות בנגב | שרת הכלכלה: "המשך קיומה של תעשייה חזקה ותחרותית תאפשר פרנסה בכבוד לאזור כולו"

מפעל פניציה בירוחם (צילום: סוכנות AP).
מפעל פיניציה בבירוחם (צילום ארכיון: גילעד שרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הכלכלה והתעשייה אישר היום (רביעי) מענק בגובה 10 מיליון שקלים להרחבת מפעל פניציה בירוחם, שצפוי לקלוט עובדים נוספים.

המענק ניתן לתוכנית השקעות שהגישה החברה בהיקף של 50 מיליון שקלים, שאושרה על ידי הרשות להשקעות ולפיתוח במשרד. לאחר סיום ביצוע התכנית ואישור ביצוע סופי, ניתן יהיה לאשר לחברה מענק תוספתי של עד 10%, בהתאם לתנאים הקבועים בנוהל שנועד לחזק מפעלים בנגב, שדרות ויישובי עוטף עזה.

"התוכנית להרחבת מפעל פיניציה בירוחם מייצרת הזדמנות לאזור כולו", אמרה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. "התוכנית והיא חלק בלתי נפרד מההשקעות המשמעותיות שאושרו לאחרונה במשרד, לשם חיזוק התעשייה הישראלית בכלל ובפריפריה בפרט.  אנו מאמינים כי המשך קיומה של תעשייה חזקה ותחרותית שתאפשר פרנסה בכבוד, תהיה אפשרית רק עם השקעות נכונות בכל רחבי המדינה".

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי: "התוכנית והיא חלק בלתי נפרד מההשקעות המשמעותיות שאושרו לאחרונה במשרד" (צילום: מור הופרט)
שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי: "התוכנית והיא חלק בלתי נפרד מההשקעות המשמעותיות שאושרו לאחרונה במשרד" (צילום: מור הופרט)

על פי הנתונים שהוצגו בפני מינהלת הרשות להשקעות, ההשקעה צפויה להניב הגדלת מכירות בהיקף של כ-40 מיליון שקלים, ומספר העובדים במפעל יעמוד על 208.

התוכנית היא חלק משורה של השקעות הון בתעשייה הישראלית שאושרו ב-2022, בהיקף כולל של כ-270 מיליון שקלים, במטרה לחזק את התעשייה בישראל, לשמור על כושר התחרות בשוק העולמי ולהמשיך את הצמיחה.

מקור הפרנסה העיקרי לתושבי ירוחם והסביבה

חברת פניציה מפעלי זכוכית בע"מ, מתמחה בייצור מכלי זכוכית לתעשיית המשקאות והמזון. החברה נוסדה ב-1934 כחברה פרטית ומפעלה משתרע על פני שטח של כ-170 דונם באזור התעשייה בירוחם.  המפעל מבצע לאורך השנים השקעות רבות בציוד יצרני לצורך הרחבת כושר הייצור ואיכות המוצרים.

פיניציה מהווה את אחד ממקורות הפרנסה העיקריים עבור תושבי ירוחם, דימונה והסביבה ומהווה עוגן תעסוקתי לאזור כולו. זהו המפעל היחיד בישראל שמייצר בקבוקי זכוכית ומתחרה בשוק המקומי בייבוא מוצרים מחברות מתחרות מחו"ל.

משבר הקורונה והשלכותיו הרבות ובמקביל הגידול בביקוש לזכוכית בשוק העולמי והמחסור הקיים במפעלים סיניים (לרבות התייקרות מחירים משמעותית), פתח את הדלת עבור החברה לשווק מוצריה בשווקים הבינלאומיים בהיקפים  משמעותיים.

מנהל הרשות להשקעות, שלמה אטיאס: "מפעל פיניציה בירוחם הוא ללא ספק עוגן לאזור כולו. התוכנית שאישרנו תביא להמשך הצמיחה של המפעל, למתן הזדמנות תעסוקתית לעובדות ועובדים נוספים ולחיזוק הכלכלה, גם בפריפריה. התוכנית הזו היא חלק משורה של השקעות שאושרו ב-2022, בהיקף כולל הנאמד בכ-270 מיליון שקלים, שיביאו להמשך חיזוק התעשייה בישראל ושמירה על כושר התחרות שלנו בשוק העולמי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!