דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות להנהלת טאואר: "העסקה עם אינטל היא בזכות העובדים, אבל הם לא קיבלו מענק חתימה ונותרו בחוסר ודאות"

טאואר מתקרבת לעסקה עם אינטל, אבל העובדים חוששים שיישארו בחוץ | יו"ר ההסתדרות במרחב: "אנחנו מצפים מהנהלת החברה לנהוג בשקיפות ובהידברות עם העובדים ונציגיהם בכל הנוגע להשלכות העסקה"

עובדי טאואר סמיקונדקטור מחוץ למפעל במגדל העמק במהלך תהליך ההתאגדות בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי טאואר סמיקונדקטור מחוץ למפעל במגדל העמק במהלך תהליך ההתאגדות בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אינטל מתקרבת לעסקה עם טאואר, והעובדים מודאגים מגורלם התעסוקתי. "אין ספק שהצלחתה של טאואר, ששיאה בעסקה עם אינטל, הן פרי מאמציהם והשקעתם של עובדי טאואר, ושל המסירות, ההתמדה והמקצועיות שלהם בעבודה לאורך שנים", כתב ליאון פרץ, יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לדלית דהן, סמנכ"לית משאבי אנוש בטאואר סמיקונדוקטור. פרץ דרש לקבל נתונים אודות השלכות העסקה לרכישת החברה על ידי אינטל על תנאי העסקתם של העובדים וביטחונם התעסוקתי."העובדים לא זכו לקבל מענק חתימה בעקבות העסקה, כמקובל בעסקאות כאלה", כתב פרץ במכתב שנשלח לפני 9 ימים. "לא זו בלבד, העובדים אף נותרו בערפל ובחוסר ודאות מוחלט לגבי גורלם התעסוקתי והמשך פרנסתם, כשפניותינו החוזרות לא זכו למענה".

לדבריו, ככל שחולף הזמן הולכת ומתגבשת העסקה עם אינטל, וההסתדרות ממשיכה לקבל פניות ממאות עובדים שמודאגים באשר לעתידם התעסוקתי ולתנאי עבודתם ומרגישים שהחברה מזלזלת בהם ומתעלמת מדאגתם לעתיד פרנסתם.
"ההסתדרות במרחב עמקים צפוני וועד הפעולה שנמצאים במהלך של התארגנות ראשונית במפעל, מצפים מהנהלת החברה לנהוג בשקיפות ובהידברות עם העובדים ונציגיהם בכל הנוגע להשלכות העסקה עם אינטל עליהם ובכלל", כתב, ודרש מהחברה להיכנס למשא ומתן מחשש לצמצום משרות או יחידות בחברה, שינויים ברכיבי השכר שמשולמים לעובדים או פגיעה בתנאי עבודתם. פרץ הוסיף שבהסתדרות ובוועד העובדים ינקטו את כל האמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע פגיעה בעובדים ולהגן על זכויותיהם.דהן הגיבה אתמול (רביעי) למכתבו של פרץ: "אני דוחה מכל וכל את טענותיך הלא נכונות, ובכלל את ההנחה שבכוונת טאואר לפגוע בעובדים או בזכויותיהם. החברה התנהלה ומתנהלת מול עובדיה ישירות, והיא נוהגת מולם ובשקיפות, וכך בכוונתה להמשיך לנהוג. אם וכאשר יהיו עדכונים, החברה תעביר אותם ישירות לעובדיה, כפי שעשתה עד כה".
עובדי טאואר החלו את מהלך ההתאגדות בהסתדרות ביוני 2021, ובית הדין האזורי לעבודה בנצרת אף אסר על הנהלתה להתערב בהתארגנות העובדים. בפברואר 2022 הודיעה אינטל על כוונתה לרכוש את החברה הנסחרת בנאסד"ק בארצות הברית ובבורסה בתל אביב ומייצרת שבבים עבור מוצרי אלקטרוניקה, כלי רכב וציוד תעשייתי בכל רחבי העולם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!