דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מותה של אגדה: כדורגלן העבר הברזילאי פלה הלך לעולמו בגיל 82

הברזילאי האגדי הוביל את נבחרתו לשלוש זכיות במונדיאל ונחשב בעיני רבים להכי גדול אי פעם | במהלך השבועות האחרונים מצבו הבריאותי התדרדר, לאחר שבשנה שעברה פורסם שהתגלה אצלו סרטן | ניימאר ספד: "פלה הפך את הכדורגל לאומנות, נתן קול לעניים"

מרכז פלה מונף על כתפי חבריו לנבחרת ברזיל לאחר שברזיל זכתה בגמר גביע העולם בכדורגל 1970 (צילום: AP Photo/File)
מרכז פלה מונף על כתפי חבריו לנבחרת ברזיל לאחר שברזיל זכתה בגמר גביע העולם בכדורגל 1970 (צילום: AP Photo/File)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כדורגלן העבר האגדי פלה הלך לעולמו הערב (חמישי) בגיל 82. מצבו של כוכבה לשעבר של נבחרת ברזיל המשיך להידרדר במהלך השבועות האחרונים, והוא נפטר בבית החולים בברזיל ממחלת הסרטן.

הברזילאי האגדי הוביל את נבחרתו לשלוש זכיות במונדיאל. הוא נחשב בעיניי רבים לכדורגלן הכי גדול אי פעם, ובוודאי לאחד השמות המוכרים אי פעם בעולם הספורט מסביב לעולם.

פלה שיחק בנבחרת ברזיל משנות ה-50 עד שנות ה-70, הוא זכה עם ה"סלסאו" במונדיאל 1958, 1962 ו-1970. הוא הכדורגלן היחיד שזכה בשלושה גביעי עולם. פלה נבחר ביחד עם דייגו מראדונה, לכדורגלן המאה של פיפ"א.

דייגו מראדונה ופלה (צילום: AP Photo/Milan)
דייגו מראדונה ופלה (צילום: AP Photo/Milan)

הכוכב הברזילאי שיחק במשך רוב הקריירה שלו בקבוצת סנטוס, שבמדיה זכה בתארים קבוצתיים ואישיים רבים. לאחר מכן עבר לקבוצת ניו יורק קוסמוס האמריקאית ושיחק בה (יחד עם מוטל'ה שפיגלר) עד פרישתו ממשחק פעיל. לאורך הקריירה הבקיע בקבוצותיו השונות 767 שערים במשחקים רשמיים.

בשנת 1977 פרש רשמית ממשחק פעיל כשהוא בן 37. לאחר פרישתו החל לעסוק בתפקידים ציבוריים וב-1995 מונה לשר הספורט של ברזיל. בשנות ה-2000 עבד כמגלה כישרונות עבור מספר מועדונים בעולם.

שחקני נבחרת ברזיל עם שלט מחווה לפלה במונדיאל בקטאר (AP Photo/Jin-Man Lee)
שחקני נבחרת ברזיל עם שלט מחווה לפלה במונדיאל בקטאר (AP Photo/Jin-Man Lee)

ב-2021 דווח לראשונה כי הוא מתמודד עם סרטן, ומאז אושפז מספר פעמים. אגדת העבר סובל מהדרדרות נוספת במצבו הבריאותי וסובל מכשל בלב ובכליות. כדורגלן העבר בן ה-82 שהה בבית החולים על שם אלברט איינשטיין בסאו פאולו, שם אושפז כבר תקופה ארוכה.

"הפך את הכדורגל לאומנות, נתן קול לעניים"

כוכב נבחרת ברזיל ניימאר העלה פוסט באינסטגרם: "לפני פלה, 10 היה רק מספר. קראתי את המשפט הזה איפשהו בזמן מסוים בחיי, אבל המשפט הזה הוא לא שלם. לפני פלה הכדורגל היה רק עוד ספורט. פלה שינה את הכול. הוא הפך את הכדורגל לאומנות, לבידור, הוא נתן קול לעניים, לשחור ובמיוחד הוא שם את ברזיל על המפה. כדורגל וברזיל גדלו בזכות המלך. הוא הלך, אבל הקסם נשאר. פלה הוא לנצח". שחקן נבחרת ברזיל, קאסמירו, צייץ: "נוח על משכבך, פלה המלך. תודה על התהילה שנתת לברזיל. המורשת שלך היא נצחית".

כוכב פריז סן ז'רמן ונבחרת צרפת קיליאן אמבאפה העלה פוסט באינסטגרם: "מלך הכדורגל עזב אותנו, אבל המורשת שלו לא תישכח לעולם. יהי זכרך ברוך, מלך". האצן האגדי יוסיין בולט העלה תמונה משותפת עם המנוח וכתב: "אגדת ספורט, נוח בשלום על משכבך, המלך פלה".

כריסטיאנו רונאלדו כתב באינסטגרם: "תנחומיי הכנים לכל ברזיל ובמיוחד למשפחתו של אדוסון ארנטס דה נסקימנטו. קשה להיפרד מהמלך הנצחי פלה, שכל העולם מחבק כעת. הוא היווה השראה למיליונים, אתמול, היום ולנצח. תמיד נתת לי אהבה גם כשהיינו רחוקים אחד מהשני. פלה לא יישכח לעולם ויחיה בזיכרון שלנו לנצח. נוח על משכבך בשלום, המלך פלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!