דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ראשי הנהגת החקלאים: "מברכים על ההחלטה להקפיא את הרפורמה בחקלאות במסגרת ההסכמים הקואליציוניים"

נציגי החקלאים קראו לקואליציה לפעול כבר בימים הקרובים לעצירת ההפחתה החד-צדדית במכסי הייבוא שצפויה להיכנס לתוקפה ב-1 בינואר, עד שתתוקן הרפורמה ויינקטו צעדים לחיזוק החקלאות המקומית

הפגנת חקלאים (צילום ארכיון: ברייס קני)
הפגנת חקלאים. "אנחנו מברכים את הקואליציה החדשה שתביא רפורמה שתדאג לתוצרת חקלאית בריאה ואיכותית במחירים הוגנים לשנים קדימה" (צילום ארכיון: ברייס קני)
מאיה רונן

ראשי הנהגת החקלאות מודים לליכוד ולמפלגות החרדיות: ראשי ההנהגה של ארגוני החקלאים והתנועות המיישבות הודו למפלגות יהדות התורה, ש"ס והליכוד על שהכלילו את תיקון הרפורמה בחקלאות במסגרת ההסכם הקואליציוני ביניהן, במכתב ששלחו ביום חמישי.

לפי ההסכמים, תיבלם ההתקדמות ביישום הרפורמה עד שתגובש רפורמה חדשה שתאזן בין הפחתת המכסים לחיזוק החקלאות המקומית. בסעיף 17 בהסכם הקואליציוני בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה נכתב: "הממשלה תקדם רפורמה חדשה בתחום החקלאות, תוך שיימצא האיזון הנכון בין הפחתת המחירים וחיזוק החקלאים הישראלים. עד לגיבוש מתווה חדש כאמור, יוקפאו הרפורמות בחקלאות שגובשו על ידי הממשלה ה-36".

"אנחנו מברכים את הקואליציה החדשה שתתקן את הרפורמה בחקלאות, ותביא רפורמה שתשרת את כלל תושבי ישראל ותדאג לתוצרת חקלאית בריאה ואיכותית במחירים הוגנים לשנים קדימה", כתבו ראשי ההנהגה, "בניגוד לשר הקודם עודד פורר שעשה פעולות הרסניות לעתידה של החקלאות בישראל".

על המכתב חתומים דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים ויו״ר נשיאות המגזר העסקי; שי חג׳ג׳ יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים; עמית יפרח, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים; אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל; ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית; יעקב בכר, יו"ר הארגונים הכלכליים של הקיבוצים.

ההסכמים הקואליציוניים אמנם מתייחסים להקפאת הרפורמה בחקלאות, אבל מסתמן שהפעימה הבאה של הפחתת המכסים על ייבוא פירות וירקות תחול לפני הקמת הממשלה. בהתאם לצו שחתמו עליו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר במרץ, יופחת המכס על פירות וירקות בהדרגה עד לביטולו. הפעימה השנייה להפחתת המכס צפויה להיכנס לתוקף כבר ב-1 בינואר 2023.

במכתב קראו חברי הנהגת החקלאים למפלגות הקואליציה לפעול כבר בימים הקרובים לעצירת ההפחתה החד-צדדית עד שתתוקן הרפורמה ויינקטו צעדים לחיזוק החקלאות המקומית. ההנהגה מזמינה את נציגי הממשלה החדשה לשבת איתה לשולחן המשא ומתן בהקדם האפשרי.

לפי פרסום בעמוד הפייסבוק של "הליברלים בליכוד", ההצהרה בהסכמים הקואליציוניים כוללנית למדי ולא מחייבת באופן מעשי. "אנחנו מעריכים שהמפלגות החרדיות יתקשו להגן לאורך זמן על עמדה שגורמת לעלייה ביוקר המחיה של הציבור כולו והציבור החרדי בפרט".

להערכתם, מתווה הרפורמה ייפתח מחדש, ובמקביל לביטול מכסי המגן יוגדלו התמיכות הישירות לחקלאים. עוד מקווים הליברלים בליכוד שהרפורמה תביא לצמצום הביורוקרטיה וביטול המועצות החקלאיות. אם כך יהיו פני הדברים, לא רואים באגף הליברלי של הליכוד קושי לשתף פעולה עם כל הגורמים בקואליציה. מצד שני, אם יקדמו המפלגות החרדיות "אג'נדה מזיקה", כלשונם, יגיע הנושא לכדי עימות ויאיים על שלמות הקואליציה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!