דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
20.9°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 22.0°טבריה
  • 13.1°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

נתניהו על סערת ח"כ סטרוק והטיפול בלהט"ב: "לא תהיה פגיעה"

חברת הכנסת מהציונות הדתית עוררה סערה כשטענה כי אין לחייב רופאים לתת טיפול בניגוד להשקפתם, ״ולהפסיק לייחס להלכה היהודית ערך פחות״ | יו״ר ההסתדרות הרפואית: ״לא נאפשר להכניס שיקולים זרים לרפואה״ | נתניהו מיהר לגנות: ״דבריה אינם מקובלים על הליכוד״

השרה אורית סטרוק מהציונות הדתית (צילום: אוליבייה פיטוסי/ פלאש90)
השרה אורית סטרוק מהציונות הדתית (צילום: אוליבייה פיטוסי/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) התייחסה הבוקר (ראשון) לחוק איסור האפליה שמפלגתה מבקשת לשנות, וטענה בריאיון בכאן רשת ב' כי אסור לכפות על רופאים לתת טיפול, בניגוד להשקפתם: "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות – אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול", אמרה. "צריכים להפסיק להתייחס להלכה היהודית כאל משהו שהוא פחות ערך. ספר החוקים של מדינה מבטא את הקוד המוסרי שלה".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גינה את ההתבטאות של חברת הכנסת: "דבריה של אורית סטרוק אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד. ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט"בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל. הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בלהט"בים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל". בניגוד לדבריו של נתניהו, בהסכמים הקואליציוניים כן יש את חוק איסור אפליה שיאפשר לא לתת שירות בעסק בנימוק של אמונה דתית, שעלול להוביל לפגיעה בזכויות קהילת הלהט"ב.

סטרוק ניסתה להרגיע לאחר הסערה, וטענה כי "אף אחד לא מתכוון להפלות לרעה להט"בים בגלל עצם זהותם או הזדהותם. לא בטיפול רפואי, ולא בשום שירות אחר. להט"בים הם בני אדם, וראויים לכבוד ולאהבה כמו כל אחד". לדבריה, "לא מדובר בכלל על זהות המטופל אלא על מהות הטיפול. אם יש טיפול רפואי שמנוגד להלכה, רופא שומר מצוות לא יאלץ לתת אותו, ללא קשר לזהות המטופל".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הגיב ולדברים ותקף: "הרופאות והרופאים בישראל מחוייבים לשבועת הרופא ולא ייתנו לשום אדם ולשום חוק לשנות את העובדה הזו".

לדברי פרופ' חגי, ״לא נאפשר לאיש להכניס שיקולים זרים או פוליטיים בתוך מערכת היחסים שבין רופאים למטופלים: "מערכת הבריאות תמיד הייתה אי של שפיות, סמל לדו-קיום, מקום בו יהודים וערבים עובדים כתף אל כתף, כשערך השוויון הוא נר לרגליהם.

בשבועת הרופא העברי נאמר במפורש – 'ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה אם גר אם נכרי ואם אזרח אם נקלה ואם נכבד'. גם בתפילת הרופא של הרמב"ם נכתב: 'אראה תמיד בחולה רק את האדם'. כך היה תמיד, וכך יהיה לעולם".

גם שר הבריאות היוצא, ניצן הורוביץ מתח ביקורת על דבריה של סטרוק: "הכוונה להכניס אפליה למערכת הבריאות והטיפול הרפואי על בסיס מוצא, צבע עור, דת, או מין – מעוררת חלחלה. אפליה כלפי מטפלים ומטופלים עומדת בניגוד מוחלט לכללים הבסיסיים של מערכת הבריאות ושל חברה אנושית שפויה"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!