דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
21.0°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 21.0°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 19.8°באר שבע
  • 30.9°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 17.9°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

רבבות ליוו את הרב דרוקמן בדרכו האחרונה; הרצוג: ״אהב כל יהודי באשר הוא״

דרוקמן, מגדולי רבני הציונות הדתית, הלך לעולמו בגיל 90 ממחלת הקורונה | נתניהו: ״בעד לגבש הסכמות רחבות סביב נושאים בליבנו הקיומי״ | סמוטריץ׳ ספד בבכי: ״תתפלל על עם ישראל מלמעלה״

עשרות אלפי בני אדם מלווים את הרב חיים דרוקמן בדרכו האחרונה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
עשרות אלפי בני אדם מלווים את הרב חיים דרוקמן בדרכו האחרונה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כ-60 אלף בני אדם הגיעו היום (שני) להלווייתו של הרב חיים דרוקמן, אחד המנהיגים המשפיעים ביותר על הציבור הדתי-לאומי ועל נציגיו בישראל. בין הנוכחים גם נשיא המדינה, יצחק בוז׳י הרצוג, ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, בני גנץ.

"אני עומד לפני מיטתך, מיטתו של מי שכולו איש אהבה ואמונה – אהבת עם ישראל, אהבת ארץ ישראל ואהבת תורת ישראל שנבטו בלבך", ספד לו נשיא המדינה, יצחק הרצוג. "את כולם קיבלת בסבר פנים יפות".

"למדתי מהאופן בו אהבת כל יהודי באשר הוא – ממנהיגי ישראל ועד גרי צדק", אמר הנשיא. "פעלת בכול כוחך שכולם יחיו בשלום ולא משנה מאיזו קבוצה, פגשת ואהבת את כולם. למדנו כולנו את תפיסותיך. ממרכז שפירא יצאה תורה, העמדת אלפי תלמידים. חיית תורה וגם בימים מורכבים ידעת להביע את דעותיך בלי לבטל את דעת האחר… עם ישראל איבד היום בזאת החנוכה – שבחסידות רואים בו יום חיתום הדין – את אחד מתלמידי רבי עקיבא. מי שניצל בנס מהתופת הנאצית, למד בישיבת כפר הרא"ה, התגייס כחבר בני עקיבא וכיהן בעשורים האחרונים כראש מרכז ישיבות בני עקיבא".

ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, ספד: "חרף המחלה הייתה בו חיוניות עצומה וקרן ממנו אור גדול". לדבריו, "הרב דרוקמן סבל רבות את מוראות מלחמת העולם השנייה. חייו נצלו פעמים רבות, כשמסתכלים על סיפור חייו הכול מתברר וכול החוטים נשזרים יחד. בן 12 היה כאשר דרך על אדמת ישראל לראשונה, בן 90 נפטר. בין לבין עשה דברים רבים. מה ניטול מסיפור חייו? לפני הכול, את החובה לנצל כל רגע לטובת מטרה שגדולה הרבה מהאדם היחיד. שיש תוכן ומטרה, בניין העשייה יעמוד לדורות".

"הרב דרוקמן היה איש של אחדות. כשהשמיע את נאום הבכורה שלו בכנסת לפני 38 שנים, הוא אמר: 'הָאַחְדוּת הִיא הַנֶשֶׁק הַסוֹדִי שֶׁל עַם יִשְׂרָאֵל בַּמַצָבִים הַקָשִׁים בְּיוֹתֵר. לֵךְ כְּנוֹס אֶת כֹּל הַיְהוּדִים'. ברור שאי אפשר להסכים על הכול בישראל, אבל כמוהו אני מחזיק בדעה שאפשר ושצריך לגבש הסכמות רחבות סביב נושאים עקרוניים רבים שנמצאים בליבת קיומנו הלאומי".

יו"ר ה"ציונות הדתית", בצלאל סמוטריץ', ספד לרב דרוקמן בקול חנוק מבכי, ותיאר את החלל המנהיגותי שנפער עם לכתו: "מה נעשה, רבנו, בלי אהבתך הגדולה, בלי החיוך, בלי החיבוק, בלי לחיצת היד החמה, בלי העידוד, בלי התמיכה. מה נעשה, רבנו, בלי הגערה והתוכחה מעומק של אהבה. מה נעשה בלי הכתפיים, בלי המסירות, בלי האחריות, בלי הנשיאה בעול. מי יתן לנו תמורתו של רבנו בעין טובה, במבט נכון על המציאות, בפרספקטיבה רחבה, באור גדול, בפרופורציות, ברוגע, בשלווה, באמונה יוקדת, בענווה גדולה. תתפלל עלינו רבנו, תתפלל על עם ישראל, על ארץ ישראל, על מדינת ישראל, על ממשלת ישראל, על הציבור היקר שלנו שידעת לאחד, ידעת לראות את הטוב".

הרב דרוקמן נפטר אמש (יום א') בגיל 90, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים – שם אושפז מאז שמצבו החמיר בעקבות מחלת הקורונה. מסע ההלוויה החל ביישוב מרכז שפירא, שם גר הרב, ומסתיים בבית העלמין משואות יצחק שבו הוא נטמן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!