דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המאבק ביוקר המחיה הגיע לרמלה: "העובדים קורסים, צריך לעצור את שחיקת השכר"

מאות הפגינו בכניסה לקריית הממשלה ברמלה | יו"ר המרחב משה ארבלי: "חברי הכנסת מקבלים החודש תוספת שכר של אלפי שקלים ולעדכן את שכר המינימום אין כסף בקופה?" |יהודית מרציאנו, סייעת וחברת ועד בעיריית לו: "לא ייתכן שסייעת תעבוד משבע וחצי עד ארבע כל יום ולא תסיים את החודש"

מחאת יוקר המחיה ברמלה (צילום: דוברות ההסתדרות)
מחאת יוקר המחיה ברמלה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

גל המחאה הארצי שמובילה ההסתדרות נגד יוקר המחיה הגיע לרמלה. מאות פעילים הפגינו היום (שלישי) בכניסה לקריית הממשלה בעיר, להפגנה הגיעו רבים מתושבי ותושבות רמלה והסביבה, יחד עם עובדים וגמלאים מהאזור.

יו"ר מרחב שפלה בהסתדרות, משה ארבלי: "באנו לפה היום להגיד די לעושק וליוקר המחיה כי העובדים קורסים ולא עומדים בנטל. הגיעה העת לעצור את שחיקת השכר. היינו הראשונים להיכנס מתחת לאלונקה בתקופת הקורונה. הקפאנו שכר כשמצב הכלכלה היה קשה. עכשיו הגיע הזמן שיספרו גם אותנו. חברי הכנסת מקבלים החודש תוספת שכר של אלפי שקלים ולעדכן את שכר המינימום אין כסף בקופה? היום זה רק הפרומו אם יהיה צורך נעצור גם את נתב"ג. נקים זעקה. המחאה הזו אינה פוליטית, היא נגד מה שקורה היום במדינה".

ההפגנה ממשיכה את גל המחאה הארצי של ההסתדרות נגד יוקר המחיה שנפתח בשבוע שעבר בחיפה ובאשדוד, בקריאה לממשלה הנכנסת לאמץ את תכנית ההסתדרות לטיפול ביוקר המחיה ולהפעיל תכנית חירום להפחתת העלויות. המפגינים מלווים בנציגי ההסתדרות במרחב ובאנשי אגף ההתאגדות, הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "די! שכר המינימום לא מספיק לקיום מינימלי", "די! נמאס לנו לשלם את המחיר", ו"די! חייבים לדאוג להעלאת קצבת הזקנה".

פעילי ההסתדרות מפגינים ברמלה, נגד יוקר המחייה (צילום: ליבי לוין)
פעילי ההסתדרות מפגינים ברמלה, נגד יוקר המחייה (צילום: ליבי לוין)

לדברי מארגני המחאה: "אף שהמאבק הנוכחי מופנה למקבלי ההחלטות, ההפגנות לא יישאו אופי פוליטי, שכן ההשפעות של עליית האינפלציה, גל ההתייקרויות במשק, שחיקת שכרם של העובדים והעוני שנגזר על הגמלאים – אינם סוגיה של ימין ושמאל, והם משפיעים על הכיס של כולנו. משתתפי ההפגנות – העובדים, הגמלאים, הוועדים והאיגודים המקצועיים – ישקפו את כל גווני החברה הישראלית".

מחאת יוקר המחיה ברמלה (צילום: דוברות ההסתדרות)
מחאת יוקר המחיה ברמלה (צילום: דוברות ההסתדרות)

תקווה גטנך מגשרת בגן: "אני גרושה שמגדלת שני ילדים לבד. אנחנו קונים אוכל בקרטון ומגלים שזו קופסה גדולה עם מעט אוכל. מצמצמים במזגן ובכל זאת משלמים חשבון חשמל 800 שקל. מאז 97 אני עובדת בעמותות ומקבלת עדיין 29 שקל לשעה. באתיופיה הייתי מורה".

יהודית מרציאנו, סייעת וחברת ועד בעיריית לוד: "לא ייתכן שסייעת תעבוד משבע וחצי עד ארבע כל יום ולא תסיים את החודש. עם בנקים שדופקים בדלת ובלי יכולת לדאוג לילדים שלה עצמה. די, שבענו מהבטחות. הגיע הזמן שנראה עליית שכר בתלוש".

עמר ברט, מתנועת "דרור ישראל": ״ההסתדרות נאבקת פה למען כל אזרחי ישראל. המחירים ממשיכים לעלות והשכר תקוע. צריך הסכם חדש לעובדי המגזר הציבורי, צריך להעלות את שכר המינימום במיידי ולהעלות את קצבאות הזקנה! אין אפשרות אחרת".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!