דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ניוזלטר הת-חדשות

הסכם קיבוצי חדש: סטודנטים שעובדים בשירות המדינה וברשויות המקומיות יוכלו להשלים שעות תקן חודשיות

ההסתדרות, משרד האוצר והמעסיקים סיכמו שהחל בינואר 2023, סטודנט שלא ישלים את שעות התקן החודשיות יוכל לעבוד במספר שעות גבוה יותר בחודשים העוקבים, עד למכסה של 150 שעות חודשיות | יו"ר ההסתדרות: "אמירה נכונה כלפי הסטודנטים, שהם דור העתיד של המגזר הציבורי"

הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי במעמד חתימת הסכם לסטודנטים בשירות המדינה (צילום: דוברות ההסתדרות)
הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי במעמד חתימת הסכם לסטודנטים בשירות המדינה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש לאלפי סטודנטים ולסטודנטיות שמועסקים בשירות המדינה וברשויות המקומיות, נחתם היום (שלישי) בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לבין הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר קובי בר נתן. ההסכם מעדכן את מתווה שעות העבודה החודשיות האפשריות לסטודנטים.

בשירות המדינה וברשויות המקומיות מועסקים אלפי סטודנטים בהיקף משרה של 96 או 120 שעות בחודש. ההסתדרות, משרד האוצר והמעסיקים סיכמו שהחל מינואר 2023, סטודנט שלא ישלים את שעות התקן החודשיות, יוכל לעבוד במספר שעות גבוה יותר בחודשים העוקבים, עד למכסה של 150 שעות חודשיות. הסטודנט למעשה ייצור "בנק שעות" שאותן יוכל לממש בחודשים העוקבים באותה שנה.

כך למשל, סטודנט במכסה של 120 שעות העסקה חודשיות, שבחודש מסוים השלים רק 90 שעות העסקה, יוכל לעבוד בחודש העוקב עד 150 שעות עבודה (120 השעות בתקן + 30 השעות שלא השלים בחודש הקודם). המהלך יפתח אפשרות נוספת להעסקת סטודנטים בשירות המדינה ובשלטון המקומי, באופן שישפר את השירות לציבור, וכן יאפשר לסטודנטים לשפר את שכרם בתקופות שבהן הם פנויים לעבוד במשך יותר שעות.

"ההסכם הינו אמירה נכונה כלפי הסטודנטים, שהם דור העתיד של המגזר הציבורי", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד שגם ברך את אופיר אלקלעי, שזה ההסכם הראשון שלו כיו"ר הסתדרות עובדי המדינה. בר-דוד גם הודה לממונה על השכר קובי בר נתן, שמסיים בקרוב את תפקידו: "בנינו מערכת יחסי עבודה טובה שסייעה לנו להתנהל במהלך השנים. אני בונה על יחסי העבודה התקינים הללו שיישמרו ויאפשרו לנו להתנהל נכון ולקדם את המגזר הציבורי, עם כניסת שר האוצר החדש".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "מדובר בהסכם קיבוצי מצוין לאוכלוסייה שמהווה חלק בלתי נפרד מעובדי שירות המדינה. אני מודה לכל השותפים על המסירות והאכפתיות, ביצירת הסכם זה".

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, קובי בר נתן: ״ההסכם הקיבוצי החדש הוא בשורה משמעותית, הן למעסיקים שייהנו מגמישות רבה ופוטנציאל העסקה גבוה יותר של העובדים, והן לסטודנטים שיוכלו לשפר את שכרם ולנהל את זמנם בצורה טובה יותר״.

ראש מינהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי, חגית ממן: "אנו במרכז השלטון המקומי, פועלים כדי לקדם השקעה בהון האנושי ומעודדים התפתחות אישית ומקצועית. גמישות בהעסקת עובדים, ובמיוחד אוכלוסיית הסטודנטים". מנהל חטיבה ארצי ויו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות עובדי המדינה, עו"ד ארז אופינקרו: "שינוי מתווה שעות העסקה יאפשר לסטודנטים למצות את פוטנציאל ההעסקה, לצד קידום לימודיהם האקדמאיים".

בניסוח ההסכם היו שותפים: יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, מנהל חטיבה ארצי ויו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות עובדי המדינה עו"ד ארז אופינקרו, עו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, מזכיר הסתדרות עובדי המדינה במרחב ת"א-יפו ומחזיק תיק הסטודנטים עדי בן עמי, סגן בכיר לממונה על השכר חנן לזימי, רכז מאקרו אוהד אלקבץ, רפרנטית מאקרו באגף השכר והסכמי עבודה מאי שמואל, ועו"ד אייל שני מהלשכה המשפטית של אגף השכר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!