דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
24.8°תל אביב
  • 24.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 22.2°חיפה
  • 25.0°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 32.0°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 21.9°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

סוכמו כל המינויים בליכוד: אלי כהן ימונה לשר החוץ, ישראל כ"ץ שר האנרגיה

יריב לוין יכהן כשר המשפטים וכשר המודיעין ויואב קיש כשר החינוך והשר לשיתוף פעולה אזורי | יואב גלנט יהיה שר הביטחון, רון דרמר השר לעניינים אסטרטגיים | חוזרים למשרדיהם: מירי רגב לתחבורה, אקוניס למדע | אבי דיכטר יכנס למשרד החקלאות, שלמה קרעי לתקשורת, חיים כץ שר התיירות | אמיר אוחנה יהיה יו"ר הכנסת

בנימין נתניהו בכנסת, סביבו חברי הכנסת מהליכוד אמיר אוחנה, אבי דיכטר, ניר ברקת ובועז ביסמוט (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
בנימין נתניהו בכנסת, סביבו חברי הכנסת מהליכוד אמיר אוחנה, אבי דיכטר, ניר ברקת ובועז ביסמוט (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כך תיראה ממשלת נתניהו השישית: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ערך אתמול (רביעי) סבב פגישות עם חברי הליכוד ובישר להם על התיקים שהוא מייעד להם.

עם כינוס מליאת הכנסת להשבעת הממשלה, הודיע נתניהו כי אלי כהן ימונה לתפקיד שר החוץ, רון דרמר לתפקיד השר לעניינים אסטרטגיים ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, וישראל כ"ץ ימונה לתפקיד שר האנרגיה.

חברי הממשלה ה-37 (עיצוב: נועם בן-דוד)
חברי הממשלה ה-37 (עיצוב: נועם בן-דוד)

הבוקר הודיע נתניהו לח"כ גלית דיסטל-אטבריאן שתמונה לשרה במשרד ראש הממשלה. עוד דווח שעמיחי שיקלי יהיה שר התפוצות והשוויון החברתי, וניר ברקת שר הכלכלה. אתמול דווח שמיקי זוהר ימונה לתפקיד שר התרבות והספורט, ועידית סילמן תמונה לתפקיד השרה להגנת הסביבה.

שני שרים יחזרו למשרדיהם הקודמים: מירי רגב תחזור למשרד התחבורה, שבו כיהנה למשך כשנה בממשלת נתניהו-גנץ, ואופיר אקוניס יחזור לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה, תפקיד שבו כיהן במשך למעלה מ-4  שנים וחצי בין 2015 ל-2020.

ח"כ שלמה קרעי ימונה לתפקיד שר התקשורת. קרעי, שנכנס למשכן בסוף בחירות 2019 הראשונות, הוא רואה חשבון במקצועו וד"ר להנדסת תעשייה וניהול. קרעי התבטא לאחרונה בעד הפרטה או סגירה של תאגיד השידור הציבורי, ואף העלה הצעת חוק להפרטתו.

אבי דיכטר יכהן כשר החקלאות. דיכטר, שכיהן בעבר כשר לביטחון פנים, כשר להגנת העורף וכראש השב"כ, ייכנס למשרד לאחר ניסיון של הממשלה הקודמת להעביר רפורמה שתפגע בחקלאים.

בנימין נתניהו ואבי דיכטר לאחר ההודעה על מינוי דיכטר לשר החקלאות (קרדיט: דוברות הליכוד)
בנימין נתניהו ואבי דיכטר לאחר ההודעה על מינוי דיכטר לשר החקלאות (קרדיט: דוברות הליכוד)

חבר הכנסת יריב לוין יהיה שר המשפטים הבא. מספר 2 בליכוד, עורך דין במקצועו, היה גם זה שניהל את המו"מ הקואליציוני מטעם נתניהו.

ח"כ יואב קיש יצא בשעות אחר הצהריים ממשרדו של נתניהו והוא מיועד להתמנות לתפקיד שר החינוך. קודם לכן נפגש נתניהו עם חבר הכנסת חיים כץ, שייכנס לתפקיד שר התיירות. מינוי נוסף שהיה ברור יותר ואושר בפגישה בארבע עיניים הוא של יואב גלנט לשר הביטחון.

בנימין נתניהו ויואב קיש לאחר ההודעה על מינוי קיש לשר החינוך (קרדיט: דוברות הליכוד)
בנימין נתניהו ויואב קיש לאחר ההודעה על מינוי קיש לשר החינוך (קרדיט: דוברות הליכוד)

מוקדם יותר התכנסה סיעת הליכוד כדי להצביע על מועמד מטעמה ליו"ר הכנסת הבא, ואישרה את מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד, זאת לאחר שח"כ יריב לוין הגיש את מכתב התפטרותו. במסגרת ההסכמות עם אוחנה, יינתן לו חופש הצבעה בנושאים הקשורים לקהילת הלהט"ב.

חבר הכנסת דני דנון ויתר על מועמדותו לתפקיד, ופרסם מטעמו: "אני מודה לראש הממשלה הנכנס נתניהו על כינוס הסיעה. כתנועה דמוקרטית חייבים לכנס את הסיעה באופן קבוע. בעת הזו, ערב הקמת ממשלה חדשה האחדות בליכוד חשובה מכל. ברור לכל כי מאבק יצרי בתוך הליכוד יעניק תחמושת ליריבנו. לכן החלטתי לא להתמודד לתפקיד יו"ר הכנסת. אני מברך את חברי אמיר אוחנה שייבחר היום לתפקיד. אני בטוח שימלא אותו על הצד הטוב. בהצלחה אמיר!".

נוסף על כך, לתפקיד יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה נבחר חבר הכנסת אופיר כץ.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הסיעה: "בשעה טובה, גמר חתימה טובה. אני מבקש להודות לכם על המאמץ המשותף שהביא אותנו ליום הזה. השגנו את היעד. ציבור ענק במדינת ישראל, למעלה מ-2 מיליון ישראלים, הצביעו עבור המחנה הלאומי בראשותנו. נקים ממשלה יציבה לקדנציה מלאה שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מבקש להביא את מועמדותו של ח״כ אמיר אוחנה לתפקיד יו״ר הכנסת ואת ח״כ אופיר כץ לתפקיד יו״ר הקואליציה".

אתמול נועד נתניהו עם ח"כ דודי אמסלם, ובתום הפגישה אישר אמסלם כי יכהן כח"כ מהמניין. "יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת", הודיע. "אהיה בסוף ח"כ מן המניין – כפי שהתחייבתי מראש. זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות. אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת – במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

רוטציה במשרד הרווחה, שר נוסף בחינוך: התפקידים שיקבלו הציונות הדתית וש״ס

בתוך כך, ש"ס פרסמה את חלוקת התפקידים אחרי ההסכם הקואליציוני שנחתם איתה, ולפיה יעקב מרגי יכהן כשר הרווחה במחצית הראשונה של הקדנציה, ובמחצית השנייה יחליף אותו יואב בן צור.

בשנתיים הראשונות יכהן בן צור שר במשרד הרווחה ויהיה אחראי על הביטוח הלאומי וזרוע התעסוקה במשרד הרווחה. אחר כך, וכחלק מהרוטציה, הוא יכהן כשר הרווחה. כאמור, בן צור לא יהיה השר השני היחיד במשרד מטעם ש"ס. חיים ביטון יכהן בתפקיד שר במשרד החינוך. זהות השר מטעם הליכוד עדיין לא נקבעה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שיכהן בחלק הראשון של הקדנציה כשר הפנים והבריאות (לפני שאמור להחליף את בצלאל סמוטריץ' כשר האוצר), יכהן גם כמשנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. מינויו לשר עדיין כפוף בכך שבג״ץ ידחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון וארגונים נוספים, המבקשים לפסול את דרעי בגלל עברו הפלילי.

לפי הודעת ש"ס, מיכאל מלכיאלי יכהן כשר לשירותי דת. משה ארבל ישמש כסגן שר הפנים והבריאות. ינון אזולאי יהיה יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ובמחצית השיניה של הקדנציה יכהן בתפקיד יו"ר ועדת הכנסת. משה אבוטבול ישמש כסגן שר החקלאות, אוריאל בוסו יו"ר ועדת הבריאות וסגן יו"ר הכנסת ויוסף טייב יו"ר ועדת החינוך.

בש"ס הודיעו כי בשלב הראשון של החוק הנורבגי, חברי הכנסת מרגי ובן צור יתפטרו מהכנסת. במקום ייכנסו לכהן כח"כים הבאים ברשימה, יונתן משריקי ונתנאל חייאק.

בציונות הדתית הודיעו על חלוקת התפקידים לחברי הכנסת, כפי שסוכמה בהסכמים הקואליציוניים. יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר ושר במשרד הביטחון. אופיר סופר ישמש כשר העלייה והקליטה, ואורית סטרוק כשרת המשימות הלאומיות. 

שמחה רוטמן  יהיה יו"ר ועדת חוקה ושירותי דת, ומיכל וולדיגר תכהן כסגנית שר במשרד האוצר עם אחריות על תחומי רווחה ובריאות. חבר הכנסת אוהד טל ינהל את הוועדה למיזמי תשתיות לאומיות ורפורמות, בעוד חבר הכנסת משה סלומון ישמש כסגן יו"ר הכנסת, חבר ועדת חוץ ויבטחון, יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון ויהיה חבר בוועדת הכספים.

ממשלת ישראל ה-37*:

בנימין נתניהו (הליכוד): ראש הממשלה
יואב גלנט (הליכוד): שר הביטחון
אלי כהן (הליכוד): שר החוץ
יריב לוין (הליכוד): שר המשפטים ושר המודיעין
יואב קיש (הליכוד): שר החינוך, השר לשיתוף פעולה אזורי
אבי דיכטר (הליכוד): שר החקלאות
מירי רגב (הליכוד): שרת התחבורה
שלמה קרעי (הליכוד): שר התקשורת
מיקי זוהר (הליכוד): שר התרבות והספורט
עידית סילמן (הליכוד): השרה להגנת הסביבה
ניר ברקת (הליכוד): שר הכלכלה והתעשייה
עמיחי שיקלי (הליכוד): השר לשוויון חברתי ושר התפוצות
גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד): שרה במשרד ראש הממשלה
חיים כץ (הליכוד): שר התיירות
רון דרמר (הליכוד): השר לעניינים אסטרטגיים
אופיר אקוניס (הליכוד): שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה
גילה גמליאל (הליכוד): שרת המודיעין*
ישראל כץ (הליכוד): שר האנרגיה
רון דרמר (הליכוד): השר לעניינים אסטרטגיים
בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית): שר האוצר, שר במשרד הביטחון
אופיר סופר (הציונות הדתית): שר העלייה והקליטה
אורית סטרוק (הציונות הדתית): השרה למשימות לאומיות
איתמר בן-גביר (עוצמה יהודית): השר לביטחון לאומי
יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית): שר לפיתוח הנגב והגליל והפריפריה
עמיחי אליהו (עוצמה יהודית): שר המורשת
אריה דרעי (ש"ס): שר הפנים, שר הבריאות
חיים ביטון (ש"ס): שר במשרד החינוך
יעקב מרגי (ש"ס): שר הרווחה
יואב בן צור (ש"ס): שר במשרד הרווחה
מיכאל מלכיאלי (ש"ס): השר לשירותי דת
יצחק גולדקנופף (יהדות התורה): שר השיכון

  • – צפויה להישבע לתפקיד בהמשך
    נוסף על כך, מאיר פרוש מסיעת יהדות התורה צפוי להתמנות לשר לענייני ירושלים ומסורת, לאחר קבלת החלטת ממשלה על פיצול משרד ירושלים ומורשת הנוכחי.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!